четвъртък, 11 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    14978 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Десислава Николова, „одело Фарба България“

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    18 септември 2018, 10:55 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“

    Турската компания „одело Фарба България“ строи високотехнологичен завод за фарове на „Мерцедес“ край Пловдив и стартира кампания за набиране на персонал. Търсят се електротехници и механици, които ще бъдат изпратени на обучение в Турция, както и процесни инженери и квалифицирани работници за производството. 
    Плановете са до 2023 да бъдат разкрити 400 работни места.

    Вижте какво отговори Десислава Николова, мениджър „Човешки ресурси“ на „одело Фарба България“.  

    „Някои от любимите ми въпроси, които задавам на интервю за работа, са: 

    1. С какво променихте предишната компания, в която работихте?

    В „одело Фарба“ не търсим просто работници или служители, които ще изпълняват бързо, точно и качествено поставените задачи. Разбира се, такъв тип хора са абсолютно необходими за всяка една организация. Но за нас е важно да открием и изявени личности, които имат потенциала, желанието и възможността да променят към по-добро средата, в която се намират.

    Обичам този въпрос, защото говори изключително много за характера и стила на работа на кандидата – дали е проактивен и взема инициативата или е изпълнител, който трябва да бъде воден и напътстван, а също и каква част от себе си кандидатът влага в работата, защото всяка компания търси хора със страст към това, което вършат.

     2. Кое не е включено в настоящата автобиография, а бихте искали да споделите с нас?

    Това всъщност е един от любимите въпроси на Ричард Брансън. Често CV-то поставя рамки на кандидата, които не му позволяват да разкаже всичко за себе си. За нас е важно кандидатът сам да може да посочи качествата и постиженията, с които се гордее, дори и те да не са свързани с професионалния му живот. По този начин ни е по-лесно да преценим що за човек стои пред нас, какъв е той извън работната среда и доколко би паснал на нашия екип и корпоративна култура.

    Въпросът също така помага да „разбие леда“ и да извади кандидата от рамката на стандартното интервю и въпросите, за които всеки подготвя готови отговори.“

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Инфлацията в САЩ се забави през юли
    Тя е 8,5% на годишна база, което е 0,6% по-малко спрямо предходния месец
    преди 15 часа
    A1 България приключи придобиването на ИТ компанията СТЕМО
    Двете компании ще продължат да работят самостоятелно, но с обща цел – дигитализацията на бизнеса
    преди 15 часа
    Малките и средни компании ще могат да се възползват от 735 млн. лв. безвъзмездни средства
    Средствата ще бъдат достъпни до края на годината, според министър Пулев до МПС ще стигат по 5 млн. лв. дневно
    преди 16 часа
    Проучване: България остава атрактивна за дискаунт веригите
    Търговски марки пренасочват експанзията си към Централна и Източна Европа заради войната в Украйна, което допринася за засиленото търсене на площи, отчитат от Cushman & Wakefield Forton
    преди 17 часа
    Боровец и Созопол са най-скъпите курорти за покупка на жилище у нас
    Жилищата в морските и планинските курорти отварят нова глава в развитието на този дълго подценяван сегмент от пазара, а обемите от сделки там бележат значителни ръстове, отчитат от Bulgarian Properties