петък, 07 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1728 прочитания

    СОФ Кънект представи проекта за Терминал 3 на Летище „София“

    Първото 5-звездно регионално летище в Европа и капацитет от 20 млн. пътници годишно обещава концесионерът
    10 септември 2024, 14:45 a+ a- a

    Изображения: Летище София/ СОФ Кънект

    СОФ Кънект, операторът на летище София, обяви концептуалния дизайн на Терминал 3. С Терминал 3 (Т3) летище София започва мащабна трансформация, която ще го превърне в първото 5-звездно регионално летище в Европа заяви главният изпълнителен директор на летището Хесус Кабайеро.

    Г-жа Красимира Стоянова, министър на транспорта и съобщенията, г-н Тиери До, председател и главен изпълнителен директор на Meridiam, инвеститорът в СОФ Кънект, и г-н Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на СОФ Кънект, представиха всички аспекти, в които бъдещият Т3 ще допринесе за икономическото развитие на България – като конкурентно предимство, което страната ни ще получи в региона през следващото десетилетие.

    „Разкриването на проекта за бъдещия летищен терминал бележи още един важен крайъгълен камък в нашия ангажимент да инвестираме и модернизираме тази стратегическа транспортна инфраструктура. Нашата амбиция е да превърнем летище София в референция от световна класа с най-високи стандарти за устойчивост. С летище София ние и нашите партньори възнамеряваме да положим основите на още една дългосрочна успешна история, която ще бъде от полза за всички, присъединявайки се към съществуващото ни портфолио от забележителни летища като централен терминал LaGuardia (Ню Йорк, САЩ), Queen Alia International (Йордания) или Ивато и Нуси Бе (Мадагаскар)“, каза Тиери До.

    „Тази ключова инвестиция на СОФ Кънект в Терминал 3 на летище София ще зададе нови стандарти в индустрията и пътуването в Източна Европа. Тя ще подобри пътническото преживяване, ще повиши оперативната ефективност и ще насърчи икономическия растеж и устойчивото развитие на България.“, каза Хесус Кабайеро.

    Повече от 1,2 милиарда лева ще бъдат инвестирани по време на концесионния период, като 500 милиона лева са предвидени за изграждането на модерния Терминал 3. Летище София ще се превърне в ключов регионален хъб за въздушни пътувания в Източна Европа, свързващ глобални дестинации и утвърждаващ България на международната авиационна карта.

    Концептуалният дизайн на Терминал 3 черпи вдъхновение от зашеметяващите природни пейзажи на България, особено от планините, цветовете и силуетите. Новият терминал, с площ от 65 000 кв. м., ще бъде свързан с настоящия Терминал 2, ще съчетава модерна архитектура със съвременни материали, за да създаде иновативна и хармонична структура. Дизайнът е изключително дело на българската архитектурна компания IPA в сътрудничество с международно признатите и с доказан опит в авиационната индустрия инженерни компании Egis и 1PAX.

    Тази трансформираща инвестиция има за цел да осигури на летище София престижната 5-звездна сертификация SkyTrax – първата за регионално летище в Европа. Новият терминал ще предложи цялостно пътническо преживяване като гарантира изключително обслужване на всеки етап – от планирането на пътуването и регистрирането на багажа до проверката за сигурност и качването на борда.

    Пътниците ще имат достъп до всички изходи в рамките на пет минути от централната търговска зона, осигурявайки плавно движение из летището. Терминалът ще обслужва различни профили на пътниците, включително бизнес, туристи и пътуващи за посещения при роднини и приятели (VFR). Той също така ще предлага специализирани услуги като детски площадки, игрални зони и зони за домашни любимци.

    Дизайнът на терминала е оптимизиран както за удобството на пътниците, така и за ефективността на авиокомпаниите. Той включва усъвършенствани пътнически ръкави за традиционните авиокомпании и ефективни процеси за нискотарифните превозвачи, осигурявайки гладко преживяване за всички.

    Терминал 3 ще разполага с 4 нива на функционалност:
    1. Ниво -1: Предназначено за технически операции.
    2. Ниво 0: Зони за пристигащи и получаване на багаж.
    3. Ниво 1: Зони за заминаващи, проверка за сигурност, заведения за хранене и търговски площи с над 10 000 кв.м.
    4. Ниво 2: Зони за връзка между полети и коридори за пристигащи от страни извън Шенген и ЕС.

    Летище София ще поддържа едни от най-конкурентните летищни такси в региона като намалява времето за престой и оперативните разходи за авиокомпаниите. Чрез привличане на повече авиокомпании и откриване на нови маршрути, летището ще се превърне във водещ играч в регионалните пътувания.

    Ключови етапи в графика на Терминал 3:
    1. Концептуален дизайн на Терминал 3 – юли 2024 г.
    2. Разрешение за строеж на Терминал 3 – април 2026 г.
    3. Въвеждане в експлоатация на Терминал 3 – април 2031 г.

    Очаквайте в Economy.bg интервю с Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор н СОФ Кънект, в което той ще разкаже подробности за за новия Терминал 3, функционалностите, удобствата, екологичния отпечатък, икономическите предимства за София и страната и тенденциите във въздушния трафик.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Офис пазарът у нас през 2025: Умерена активност при търсенето и предлагането
    Делът на гъвкавите офис площи в София продължава да нараства, сочи доклад на Cushman&Wakefield Forton
    преди 3 часа
    ЕК дава близо 29 млн. евро за зарядни станции в България и още 4 страни
    Брюксел ще подкрепи общо 39 проекта за транспортна инфраструктура
    преди 4 часа
    Банката на Англия намали лихвените проценти
    Както и прогнозата за икономически ръст на Великобритания
    преди 4 часа
    Lidl ще открие още поне 8 магазина през 2025
    Веригата ще открие над 200 нови работни места
    преди 5 часа
    САЩ обмислят забрана на DeepSeek
    Подобна забрана бе приета в Австралия
    преди 21 часа
    Уганда започва клинично проучване на нова ваксина срещу ебола
    Тя е предназначена да предпазва от щама Судан, за който към момента няма одобрена ваксина