четвъртък, 20 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1364 прочитания

    Стартира проект за автоматизиране на над 50 административни услуги

    В рамките на проекта ще бъдат автоматизирани услуги, предлагани от общините Софи, Велико Търново и Челопеч
    26 май 2023, 10:58 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Столичният общински съвет одобри на заседание отпускане на средства от бюджета на Столична община във връзка с изпълнението на проекта „Облачни е-услуги за администрацията“ по Оперативната програма „Добро управление“.

    Основната цел на проекта е осигуряването на споделен ресурс на електронното управление чрез внедряването на платформа за автоматизация, предлагаща оптимизиране на работните процеси в администрацията, е записано в доклада с вносител зам.-кмета по дигитализация Генчо Керезов. Докладът е за заемообразно финансиране от бюджета на общината на иначе безвъзмездната финансова помощ от 3,1 млн. лева от оперативна програма “Добро управление", поясни той. 

    Общата стойност на проекта е 3 560 433,96 лв., като бюджетът на Столичната община е в размер на 2,25 млн. лв. - 100% безвъзмездно финансиране. Срокът за изпълнение на проекта е от 22 февруари 2021 г. до 31октомври т.г. - 33 месеца.

    Това е проектът, който ще даде възможност на всички общини в страната да автоматизират административния ход на преписките си, свързани с услуги за гражданите, заяви Керезов. Той съобщи, че в рамките на проекта ще се автоматизират 50+ услуги за София, Велико Търново и Челопеч, които са партньори в проекта. „Екипът ни работи ежедневно от близо година по този проект, а през последните шест месеца сме ангажирали и колеги от различни ресори и райони на София, с които чертаем необходимите оптимизации, преди да сме започнали да автоматизираме. Едва сега обаче, с осигуряването на финансиране, можем да стартираме и технологичната работа“, заяви Генчо Керезов.

    Той каза, че процесът е планиран много добре и екипът му е взел най-добрите примери от света. Подробно представяне на проекта ще бъде направено на 6 юни съвместно с Министерството на електронното управление, които са водещ партньор, информира зам.-кметът. Той е убеден, че до края на този мандат за гражданите ще бъде осигурено експресно административно обслужване при използването на редица електронни услуги.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Близо 120 младежи ще започнат стаж тази година в А1
    От създаването на инициативата през 2004 година досега на стаж в А1 са преминали близо 1500 стажанти
    преди 15 часа
    преди 19 часа
    Публичните финанси на България губят 3 млрд. лв. годишно заради недекларираната заетост
    Най-високите нива на използване на подобни практики са открити в секторите селско стопанство, туризъм и строителство
    преди 20 часа
    Nvidia стана най-ценната компания в света
    С пазарна капитализация над $3,3 трилиона, тя надмина Microsoft и Apple
    преди 21 часа
    За първи път: Соларната енергия е повече от петролната
    7 китайски компании за соларна инфраструктура изпреварват енергийните резерви на 7-те най-големи петролни компании