четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6480 прочитания

    Как стартира Acronis в България?

    Историята на компанията научете от Пламен Тошев, управител на Acronis България
    08 ноември 2021, 11:48 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни гиганти, които откриват свои офиси тук, така и добра среда за развитие на местни компании, които днес са сред водещи работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В новата рубрика на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първите стъпки, първите служители, първите проекти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира технологичната компания Acronis в България, пред Economy.bg разказва Пламен Тошев, управител на Acronis България.

    Пламен Тошев, управител на Acronis България

    Как стратира Acronis в България? Кои бяха първите проекти, клиенти, задачи?
    Acronis България стартира на 5 юли 2018 след придобиване на българската компания T-Soft  от Acronis. Интересното е, че проектите, по които работим в момента в България, са отпреди стартирането на българския офис благодарение на дългосрочното ни партньорството с T-Soft. Аз бях собственик и управител на T-Soft преди придобиването и като партньори на Acronis тогава работехме по някои от техните продукти – разработка, тестване, съпорт. След придобиването добавихме и всички останали функции, които компанията изпълнява. Това включва продажби, маркетинг, дейта център операции, продуктов мениджмънт и др. На практика в българския офис извършваме всички дейности, които компанията изпълнява глобално.

    Чия беше идеята да се открие офис в България? 
    Стратегията на Acronis и визията за развитие на компанията глобално беше решение на ръководството на компанията и на  нейния основател Сергей Белоусов. Те имаха желание да открият офис в Европа, в който да се извършва голяма част от развойната дейност на компанията. Разглеждаха различни държави – както съседни, така и централноевропейски, сравняваха различни параметри, плюсове и минуси. За щастие, предимствата на България натежаха, включително данъчната тежест, членството в ЕС и НАТО, т.е. предвидимостта в дългосрочен план. И не на последно място, повлия партньорството с българската T-Soft , което даваше увереност, че може да се стъпи върху изграден екип и на негова база да се гради, а не да се започва от нулата с всичките рискове, произлизащи от това.

    Какви бяха първите трудности и как ги преодоляхте?
    Като всяка бързоразрастваща се компания, естествено, че имахме трудности и те бяха от най-различно естество. Най-голямото предизвикателство, което продължаваме да срещаме, е липсата на достатъчно добре подготвени кадри. Не само в България, но и в цял свят в сферата на технологиите има недостиг на хора. Надявам се в България да има стъпки за подобряване на ситуацията в това отношение. От друга страна, като международна компания ние търсим хора не само локално в София, но и в останалите градове, в региона и в цяла Източна Европа, като им предлагаме опцията да се преместят в София. Процесът по релокация на висококвалифицирани служители от други държави в България, които единствено могат да допринесат за нашата икономика и не носят никакви рискове, е сравнително бавен. Той отнема от 6 до 12 месеца и в това отношение има още какво да се изисква. За сравнение в други държави в ЕС, спазващи същата регулация, където този процес е доста по-бърз.  

    Колко служители имахте в началото и какви?
    Когато стартирахме, бяхме 20 души. Почти всички се занимавахме с R&D – програмисти, QA инженери, проджект мениджъри, съпорт... Впоследствие с разрастването на екипа и на технлогиите, които вече споменах, експертизата на екипа обхвана абсолютно всички сфери и не спираме да добавяме нови и нови роли.

    С какви технологии работихте в началото в България?
    Технологиите, които използвахме в началото, бяха в конкретна сфера и в конкретен продукт на компанията. Днес работим по различни проекти и в различни отдели и това носи със себе си необходимостта от използване и развиване на различни технологии. В момента продължаваме да ползваме някои от технологиите, които използвахме в началото, като Ruby on Rails. За Front-end технологии тогава ползвахме Angular, а сега Vue.js. Python също се ползваше в началото, сега много повече. Днес имаме машинно обучение и изкуствен интелект, използваме и най-новите технологии за поддръжка и развитие на нашите дейта центрове глобално. Почти цялата гама от модерни технологии в ИТ сферата ги има при нас.  

    Какво представлява команията днес?
    Acronis днес е лидер в света на киберзащитата. Предлагаме на нашите клиенти и партньори интегрирана и автоматизирана киберзащита на техните процеси и данни. Вниквайки по-дълбоко и по-конкретно за България, българският офис на практика се занимава с всичките сфери, които включва тази киберзащита. И от гледна точка на сигурност и продукти за сигурност и на решения за синхронизация и споделяне на файлове, бекъп, дизастър рикавъри. Всички тези дейности извършваме в София.

    Визията още от самото начало беше офисът тук да бъде основен развоен център. Първата ни цел беше да станем 150 души и да извършваме конкретни дейности в България. След като постигнахме това, надградихме тази цел до 300 души. Миналата година по време на пандемия взехме стратегическо решение София да стане основният ни развоен център, което беше много важно за нас. Така че очаквам растежът да се ускори и продължи през тази и следващите години. Смятам, че съвсем реалистично е да надхвърлим екип от 1 000 души в следващите години в София, което наистина е доста сериозен ръст. Работим стъпка по стъпка и надяваме се, че ще продължим да успяваме и в бъдеще.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Acronis в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 15 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 15 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата
    преди 16 часа
    Tesla ще съкрати над 10% от работната си сила
    Двама висши мениджъри също се оттеглят
    преди 18 часа
    Sameday планира 200% увеличение на точките за доставка извън дома в България
    Експанзията до 1500 точки до края на 2024 г. е част от регионален инвестиционен план в размер на €30 млн.