вторник, 28 септември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1533 прочитания

    Силните страни на личността са по-важни от това, което си завършил на хартия

    Как младите хора могат да бъдат подпомогнати да намерят своето място на пазара на труда разказва Васка Бакларова, основател на Агенция за корпоративно развитие
    09 септември 2021, 13:29 a+ a- a

    Васка Бакларова, основател на Viomoda и Агенция за корпоративно развитие

    Васка Бакларова завършва международни икономически отношения и бизнес администрация. Преди седем години създава бранд за високотехнологично спортно облекло – Viomoda. Преди две години основава и Агенция за корпоративно развитие, в която помага на младите хора да намерят своето място на пазара на труда. Пред Economy.bg Васка Бакларова разказва какво я мотивира да създаде агенцията, как постига целите си и какво се случва с пазара на труда в България в момента.

    Какво представлява Агенцията за корпоративно развитие, откога оперира и какво провокира създаването ѝ?
    Агенцията стартира през 2019 година. Това, което ме провокира да я създам, е разминаването между очакванията за работа на току-що завършилите студенти и реалните изисквания и условия, които им предлагат бъдещите работодатели. Това, с което се занимаваме, е да осъществяваме предварителен контакт между младежите и фирмите и така да намалим вероятността за тези разминавания между двете страни. Преди да осъществим срещата, организираме разговори само със студентите, профилираме техните силни и слаби страни и така по-лесно ги насочваме към дадена сфера.

    Какви са целите на агенцията и как ги постига?
    Нашата цел е завършващите студенти да получат подходящата за тях работа според личностите им качества, да бъдат обучени и внедрени в бизнеса на една компания, да имат шанс за кариерно развитие. На мнение сме, че силните страни на личността са по-важни от това, което си завършил на хартия. 

    Върху какво работите в момента и какво предстои?
    В момента предстои всичко това да се внедри в онлайн платформа, за да улесним фирмите и студентите. Първоначалният ни план беше да работим само в Пловдив и областта, но решихме да развием дейността си и да е достъпна за всички. Имаме за цел да работим и в други големи градове, както и с университетите там.

    Какво бихте посъветвали младите хора, на които им предстои да започнат първата си работа? От какво зависи успешната интеграция в бизнес средата?
    Най-голямата ми препоръка към тях е да не търсят високо заплащане още в самото начало, защото е доказано, че да станеш много добър или най-добрият в дадена сфера, са необходими поне 5 години. Другият ми съвет е да бъдат последователни в това, към което се стремят. Да не сменят различни професии, а да се развиват в онова, което харесват. За да постигнеш кариера, трябва професионализъм, а той се постига чрез последователност и постоянство.

    Учите работодателите, че трябва да „разчупят“ своята визия и подход, да се интересуват от потребностите на младите хора. Какво точно ги съветвате, какви конкретни стъпки могат да направят в тази насока?
    Повечето работодатели имат разбиранията, че когато студентът попадне в тяхната фирма, той е човекът, който трябва да върши незначителната/общата работа. Студентите имат нужда от обратна връзка, внимание, от внедряване в техния профил на професия, комуникация с мениджър, пряк ръководител – именно на това се стараем да учим работодателите.

    Как според Вас ще се промени пазарът на труда, ако и двете страни спазват насоките, които им давате?
    В повечето професии има застаряващо работно общество, изключвам IT сферите. Има специалности, които са все по-малко предлагани в университетите и интересът към тях е минимален, броят на студентите е малък – политология, инженерни специалности, филология и други. Нашата цел е да намерим тясно профилирана работа, дори и на малкия брой хора, които искат да работят в тези сфери. По този начин пазарът на труда ще бъде адекватен и структуриран. Така няма да се налага на току-що завършващите да започват каквато и да е работа, както и на фирмите да наемат всякакви хора, за да има просто кой да работи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    ЕК започва да наблюдава собствеността върху медиите
    Става все по-трудно да се разбере кой е собственикът на медиите в ЕС, смята еврокомисарят Вера Йоурова
    преди 9 часа
    ЕK отпуска 95 млн. евро за подобряване на достъпа до тестове
    Общо 20 държави от ЕС ще получат осигурените средства
    преди 11 часа
    Над една трета от учителите са ваксинирани поне с една игла
    Засега няма причина да се преминава масово към онлайн обучение, посочи министърът на образованието
    преди 11 часа
    Японската централна банка ще продължи с програмите за подпомагане на бизнеса
    Според управителя Курода икономическото възстановяване ще стане по-ясно с намаляването въздействието на пандемията
    преди 12 часа
    Progress придобива Kemp
    Сделката на стойност $258 млн., е част от стратегията на Progress за растеж на бизнеса през следващите години