Свиващите се продажби на компютри накараха компанията да търси нови източници на приходи
Снимка: Courtesy of Dell Inc.
Dell обмисля навлизане на перспективния пазар на „носими” (wearable) технологии, съобщава Guardian.
Свиващият се напоследък PC пазар накара американският производител на компютри да потърси нови източници на приходи. „ Обмисляме идеи в тази сфера”, коментира пред британското издание Сам Бърд, вицепрезидент „Персонални компютри” в Dell.
„Има предизвикателства по отношение на разходите и как да направиш работата с устройството наистина удобна”, отбелязва Бърд. „Това, което е интересно, е, че компютрите стават по-малки. Да имаш часовник на китката... това е много интересно и привлекателно”, посочва той.
По думите му през следващите пет години типовете на устройствата ще продължат да се променят. Потребителите все още ще изпитват потребност от настолни компютри, но търсенето на мобилни устройства ще нарасне значително. „Очаква ни свят на много свързани устройства”, обяснява Бърд.
Идеята да носим компютрите си като часовници или очила става все по-актуална сред технологичния бизнес, коментира Guardian. Хиляди хора вече тестват „умните” очила Google Glass, които може да бъдат пуснати в продажба през 2014. Калифорнийският стартъп Pebble продаде над 85 хиляди от своите „умни” часовници. Не спират и спекулациите, че Apple ще представи „iWatch”. Собствени „носими” устройства обявиха и Samsung, производителят на iPhone – Foxcoon, Sony, LG и Philips, без обаче да разкриват какви точно ще бъдат те.