Българската икономика има потенциал за годишен ръст от 4.4%, сочи доклад на консултантската компания A.T. Kearney
С добре планирани инвестиции България може да постигне 4.4% годишен ръст на икономиката през 2020. Това сочи доклад на консултантската компания A.T. Kearney, представен по време на форум за перспективите пред страната, организиран от Българската агенция за инвестиции.
Анализът на А.T. Kearney показва, че ако се инвестира в приоритетни отрасли на икономиката, те биха могли да формират 33% от оборота в българската икономика до 2020. Тези индустрии са земеделие и храни, химическа промишленост, електроника и електротехника, транспортно оборудване и машиностроене, транспорт и логистика, ИКТ, здравеопазване и фармация.
България трябва да се стреми да установи близки връзки с Китай на всички нива, защото Китай постоянно увеличава износа на преки чуждестранни инвестиции през последните години, сочи доклада на А.T. Kearney. Освен това България е част от Европейския съюз, който е най-големият икономически блок в света, а китайските компании със сигурност ще търсят достъп до тези пазари, се посочва в анализа.
Компанията е направила допитване сред чуждестранни инвеститори в България. 90% от анкетираните споделят, че срещат бариери при стартиране на бизнес в България. Това се дължи най-вече на сложните, скъпи и бюрократични процедури.
Друго изследване, представено по време на форума, че страната ни е разпознаваема от инвеститорите. Проучването е изготвено от агенция „Прагматика” сред около 9 хил. големи компании от 15 държави.
През 2013 страната ни, сравнена с Румъния, Сърбия, Словакия, Турция и Украйна, се нарежда на второ място по привлекателност като инвестиционна дестинация след Турция, сочи проучването. За сравнение през 2011 България заема четвърто място сред конкурентните си държави в региона.
Намерение за инвестиция в България в близките 2-3 години изразяват 7.2% от анкетираните фирми. Като предимства на страната ни като инвестиционна дестинация те посочват ниската цена на труда, ниският разход за правене на бизнес и достъпът до международните пазари.