Облачните технологии се оказват доста популярни сред малкия и среден бизнес у нас. 67% от малките и средни предприятия (МСП) в България използват някакъв вид облачна услуга. Други 41% споделят, че планират да преминат към „облака”. Това сочи проучване на Microsoft, проведено от Ipsos MORI. Изследването се основава на данни от над 6 800 анкетирани малки и средни фирми с до 25 служители в 22 страни в Европа и Турция, в т.ч. 9 страни от ЦИЕ: България, Чехия, Унгария, Гърция, Полша, Румъния, Словакия и Украйна.
Каква част от бизнеса у нас ползва облачните технологии?
Три четвърти от МСП с облачни решения (77%) у нас заявяват, че те са от решаващо значение за постигането на бизнес растеж. Около 60% от българските компании, които не ползват облак, споделят, че настоящите им ИТ допринасят за развитието им.
88% от „облачните” малки и средни фирми у нас заявяват, че по-високата сигурност е основна причина за преминаването към този вид технологично решение. Интересното е, че това е в рязък контраст с 73% от фирмите, които не са преминали към „облака” и според които сигурността и загубата на данни са повод за загриженост при преминаването към облачни услуги.
Като основен мотив за високия процент български малки и средни компании, преминали към „облака”, изпълнителният директор на Майкрософт България Георги Ранделов посочи оптимизацията на разходите.
Колко от фирмите у нас имат ИТ мениджър?
В България изследването показва, че 41% от МСП не разполагат със служители за ИТ управление. Ролята на ИТ мениджър често се изпълнява от висшето ръководство (в 35% от комапниите без ИТ мениджър). В допълнение 51% от малките и средни фирми в България споделят, че отделят повече от 3 часа седмично за решаването на ИТ въпроси, което е значително по-високо от средното за ЦИЕ ниво (31%). Това се равнява на 156 часа на година.
Как EIT Manufacturing – най-голямата европейска мрежа за иновации в индустрията, помага на българските стартъпи и предприятия да пробият на чуждите пазари – Михаил Станев, старши мениджър „Бизнес развитие и иновации“ в организацията, пред Economy.bg
Кои са най-големите предизвикателства, как могат да бъдат решени, къде е мястото на устойчивостта и каква е прогнозата за 2025 г., споделя Влад Вита, съветник по политиките на Ecommerce Europe