Комисията иска да знае повече за начина по който работят алгоритмите за препоръчване на съдържание
Снимка: Economy.bg
Европейската комисия поиска информация от YouTube, Snapchat и TikTok относно параметрите, използвани от техните алгоритми, за да препоръчват съдържание на потребителите и ролята им в усилването на някои системни рискове, включително тези, свързани с изборния процес, психичното здраве и защитата на непълнолетни, предаде „Ройтерс“.
Исканията, отправени съгласно Закона за цифровите услуги (DSA), „също се отнасят до мерките на платформите за смекчаване на потенциалното влияние на техните препоръчителни системи върху разпространението на незаконно съдържание, като популяризиране на незаконни лекарства и реч на омразата“, каза Европейската комисия в изявление.
Комисията каза, че е поискала допълнителна информация от TikTok относно мерките, които компанията е приела, за да попречи на лошите участници да манипулират приложението и да намали рисковете, свързани с изборите и гражданския дискурс.
Технологичните фирми трябва да предоставят исканата информация до 15 ноември, каза ЕС, след което комисията ще вземе решение за следващите стъпки, които могат да включват глоби.
По-рано ЕС откри процедури за несъответствие съгласно DSA, която изисква от големите технологични компании да направят повече, за да се справят с незаконното и вредно съдържание на своите платформи, свързани с препоръките, предлагани от Facebook и Instagram на Meta, AliExpress и TikTok.