Лавал Чичестър, основател и CEO на Growth Skills, обяснява за връзката между двете и защо е важно да можем да учим нови неща
Снимка: Economy.bg
Лавал Чичестър е основател и главен изпълнителен директор на Growth Skills & Flavor Fix. Той е носител на награда AdAge 40 под 40 за рекламни и маркетингови иновации. Г-н Чичестър е експерт по маркетинг за растеж и е ръководил стратегии за SEO и маркетинг за съдържание за марки като Apple, Seamless AI, MoneyLion, Western Union и други. Той има богат опит в технологиите, финансите, канабиса, CBD, спиртните напитки, игрите (казина/спортни залагания) и други силно регулирани индустрии. Mr.Chichester е писал за Forbes, AdWeek, TheNextWeb, eMarketer и други. През 2022 г. печели приза за най-добра SEO кампания от Landy Awards на Search Engine Land и за най-иновативна SEO кампания от U.S. Search Awards. Той притежава черен колан втора степен и е горд баща. Лавал Чичестър бе сред лекторите на конференцията SERP Conf. 2024 International, която се проведе на 18 и 19 април в НДК, София.
Кои са основните тенденции в SEO и контент маркетинга в момента?
Изкуственият интелект. Разбира се, Google прави много, за да промени изгледа на своите страници с резултати от търсенето. Така че всеки се опитва да разбере как най-добре да се увери, че уебсайтът и съдържанието му са оптимизирани, за да могат да се класират в тези нови промени. И това е супертехническо. Другото нещо са всички тези AI инструменти, които хората използват, за да създават статии, съдържание и видеоклипове и всички тези неща. И така много компании се опитват да намерят начини да използват тези инструменти за писане на статии и в общи линии да уволняват хората, които пишат, което е грешка. И сега я има тази игра между Google и хората, които използват инструментите, за да се опитат просто да напишат куп статии, които не са наистина уникални и да ги класират [в резултатите от търсенето]. И така тази игра на котка и мишка е много интересна и е доста невероятна. Това са двете големи тенденции.
Къде е мястото на ИИ в маркетинга?
AI променя всичко. Споменах за това как го използваме за съдържание. Можете да го използвате за толкова много различни неща – инструменти за създаване. Но това, което според мен е най-доброто използване на AI в момента и как го използваме ние в Growth Skills, е ефективността във вашия бизнес. Отнемаше много време, за да се направят някои видове проучвания, може би един час. А сега може да падне до 5 минути. Така че използвайте AI за съкращаване на процесите. Ако спестявате време и плащате на хората за това време, тогава използването на AI по този начин е много ефективно. Освен това бихте могли да създавате и прототипирате неща наистина много бързо с ИИ. Така че не е нужно да харчите $50 000 до $100 000, за да получите прототип. Има толкова много различни AI инструменти, които можете да използвате, които могат да изградят прототип и след това можете да го използвате, за да съберете пари. Така че [AI] променя нещата по забележителни начини.
Кое е най-важното нещо, което трябва да знаем за контент маркетинга?
Най-важното нещо е да познаваш аудиторията си. И това е, за което говоря днес. Защото, ако разбирате вашата аудитория и нейните нужди и това, което търсят, каквато и марка или продукт да създадете, ще резонира много добре. Защото всеки човек или независимо дали продавате на човек, или на бизнес, всеки има проблем. И съдържанието обикновено е решение на този проблем. И така, ако сте в състояние да разберете аудиторията и след това да изградите съдържание и продукти, които отговарят на техните нужди, растежът е сякаш изненадващ. Например, ако ми кажеш: „О, искам да си купя вода, жадна съм“ и аз ти дам вода, не е изненада, че я купуваш. Толкова е просто.
Имате богат опит в силно регулирани индустрии. Кое е най-важното нещо за маркетолозите в тези сфери?
Когато имате работа с каквато и да е силно регулирана индустрия, имам опит в алкохола и хазарта, казината, канабиса, CBD, такива неща, трябва да четете законите. Трябва да разбирате щат по щат, държава по държава, град по град. Трябва да разбирате законите и дори терминологията. Например в САЩ и вероятно навсякъде казино индустрията не я наричат хазарт, а игра (gaming). И тази уникална формулировка е много важна от гледна точка на индустрията. Ако имате работа със CBD канабис, знанието къде можете да доставяте и къде не можете да доставяте, е наистина важно. Разбирането на законите е важно, защото не искате да нарушавате закона.
Как очаквате да се промени сферата в следващата година?
Ще се промени бързо. АI ще продължи да се развива. Ето какво мисля, че хората трябва да направят: промяната е постоянна, нали? Тя е във всяка част от живота ви. Мисля, че ще продължи да се променя, особено когато AI е на преден план. Но хората трябва да разберат, че трябва да се научат как да учат. Имам втора степен черен колан, научавам се как да уча в школата по карате. Така че, когато се случи някаква промяна, мога бързо да науча нещата, които са ми необходими, за да съответствам на промяната и да не бъда хванат неподготвен от нея. И така, какво ще се промени? AI променя всичко, нали? Но никога не се плаша, защото това е нещо ново. Просто ще отделя време да чета, да го изследвам, да тествам и да си играя с него и да си кажа: „Ето как работи това и сега това е моето конкурентно предимство спрямо нечие друго“.
Едно от другите неща, които са наистина важни за бъдещето на това, което се случва в маркетинга на съдържанието и оптимизацията за търсачки, е връзката и значението на киберсигурността. Променихме нашия модел, използвайки част от нашия SEO одит, който свързва киберсигурността. Представете си вашата компания за електронна търговия или финтех компания и правите пари от уебсайта си. Струва много повече пари, след като сте били компрометирани, отколкото да вземете част от този маркетингов бюджет, за да инвестирате във връзката между киберсигурността и SEO, за да предотвратите това изобщо да се случи. 30% от уебсайтовете в интернет са изградени на WordPress. Но това, което правят компаниите, е, че ще оставят своя WP администратор отворен и това е начинът, по който влизате в сайт на WordPress. Така че това, което хората правят, е да обходят тази страница, да я намерят и след това да я атакуват с груба сила. И след като влязат, могат да направят всичко. Те биха могли да повредят вашето SEO, биха могли да направят всичко с вашия сайт. И има толкова много сайтове, големи издателски марки, които дори не знаят за това. С промените в света киберзаплахите ще се увеличават, ще стават по-сериозни и ще повлияят на вашия маркетинг. И така, моето послание е, че вашият SEO екип трябва да мисли и за киберсигурността. И това не трябва да е само ИТ нещо. Част от маркетинговия бюджет трябва да покрива тези неща, така че да сте проактивни и след това да не се налага да реагирате, защото е много по-скъпо да реагирате на атака, отколкото да я изпреварите.
Най-добрият Ви съвет...
Най-добрият ми съвет е да се научите как да учите. Защото, отново, каквото и да правите, ако отделите време да научите за вашата аудитория, да научите за бизнеса, да научите каквото и да е – ученето е от съществено значение за всеки тип растеж. А точно сега възможността е огромна. Дори и да се занимавате с какъвто и да е бизнес, тя [възможността за учене] е толкова огромна, че можете да научите нов инструмент утре и след това да започнете бизнес с този инструмент, който никога не е съществувал преди, и да процъфтявате по начин, който никога не сте смятали за възможен. Или сте в голяма компания. Същото нещо – казвате си: „Хей, намерих този инструмент. Отделих време да го науча сам, да го внедря в моя продукт“. Сега това промени фундамента на вашия бизнес, нали? Така че това е моят съвет.