сряда, 09 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    17412 прочитания

    Къде е мястото на киберсигурността в маркетинга?

    Лавал Чичестър, основател и CEO на Growth Skills, обяснява за връзката между двете и защо е важно да можем да учим нови неща
    08 май 2024, 14:44 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Лавал Чичестър е основател и главен изпълнителен директор на Growth Skills & Flavor Fix. Той е носител на награда AdAge 40 под 40 за рекламни и маркетингови иновации. Г-н Чичестър е експерт по маркетинг за растеж и е ръководил стратегии за SEO и маркетинг за съдържание за марки като Apple, Seamless AI, MoneyLion, Western Union и други. Той има богат опит в технологиите, финансите, канабиса, CBD, спиртните напитки, игрите (казина/спортни залагания) и други силно регулирани индустрии. Mr.Chichester е писал за Forbes, AdWeek, TheNextWeb, eMarketer и други. През 2022 г. печели приза за най-добра SEO кампания от Landy Awards на Search Engine Land и за най-иновативна SEO кампания от U.S. Search Awards. Той притежава черен колан втора степен и е горд баща. Лавал Чичестър бе сред лекторите на конференцията SERP Conf. 2024 International, която се проведе на 18 и 19 април в НДК, София.

    Кои са основните тенденции в SEO и контент маркетинга в момента?
    Изкуственият интелект. Разбира се, Google прави много, за да промени изгледа на своите страници с резултати от търсенето. Така че всеки се опитва да разбере как най-добре да се увери, че уебсайтът и съдържанието му са оптимизирани, за да могат да се класират в тези нови промени. И това е супертехническо. Другото нещо са всички тези AI инструменти, които хората използват, за да създават статии, съдържание и видеоклипове и всички тези неща. И така много компании се опитват да намерят начини да използват тези инструменти за писане на статии и в общи линии да уволняват хората, които пишат, което е грешка. И сега я има тази игра между Google и хората, които използват инструментите, за да се опитат просто да напишат куп статии, които не са наистина уникални и да ги класират [в резултатите от търсенето]. И така тази игра на котка и мишка е много интересна и е доста невероятна. Това са двете големи тенденции.

    Къде е мястото на ИИ в маркетинга?
    AI променя всичко. Споменах за това как го използваме за съдържание. Можете да го използвате за толкова много различни неща – инструменти за създаване. Но това, което според мен е най-доброто използване на AI в момента и как го използваме ние в Growth Skills, е ефективността във вашия бизнес. Отнемаше много време, за да се направят някои видове проучвания, може би един час. А сега може да падне до 5 минути. Така че използвайте AI за съкращаване на процесите. Ако спестявате време и плащате на хората за това време, тогава използването на AI по този начин е много ефективно. Освен това бихте могли да създавате и прототипирате неща наистина много бързо с ИИ. Така че не е нужно да харчите $50 000 до $100 000, за да получите прототип. Има толкова много различни AI инструменти, които можете да използвате, които могат да изградят прототип и след това можете да го използвате, за да съберете пари. Така че [AI] променя нещата по забележителни начини.

    Кое е най-важното нещо, което трябва да знаем за контент маркетинга?
    Най-важното нещо е да познаваш аудиторията си. И това е, за което говоря днес. Защото, ако разбирате вашата аудитория и нейните нужди и това, което търсят, каквато и марка или продукт да създадете, ще резонира много добре. Защото всеки човек или независимо дали продавате на човек, или на бизнес, всеки има проблем. И съдържанието обикновено е решение на този проблем. И така, ако сте в състояние да разберете аудиторията и след това да изградите съдържание и продукти, които отговарят на техните нужди, растежът е сякаш изненадващ. Например, ако ми кажеш: „О, искам да си купя вода, жадна съм“ и аз ти дам вода, не е изненада, че я купуваш. Толкова е просто.

    Имате богат опит в силно регулирани индустрии. Кое е най-важното нещо за маркетолозите в тези сфери?
    Когато имате работа с каквато и да е силно регулирана индустрия, имам опит в алкохола и хазарта, казината, канабиса, CBD, такива неща, трябва да четете законите. Трябва да разбирате щат по щат, държава по държава, град по град. Трябва да разбирате законите и дори терминологията. Например в САЩ и вероятно навсякъде казино индустрията не я наричат хазарт, а игра (gaming). И тази уникална формулировка е много важна от гледна точка на индустрията. Ако имате работа със CBD канабис, знанието къде можете да доставяте и къде не можете да доставяте, е наистина важно. Разбирането на законите е важно, защото не искате да нарушавате закона. 

    Как очаквате да се промени сферата в следващата година?
    Ще се промени бързо. АI ще продължи да се развива. Ето какво мисля, че хората трябва да направят: промяната е постоянна, нали? Тя е във всяка част от живота ви. Мисля, че ще продължи да се променя, особено когато AI е на преден план. Но хората трябва да разберат, че трябва да се научат как да учат. Имам втора степен черен колан, научавам се как да уча в школата по карате. Така че, когато се случи някаква промяна, мога бързо да науча нещата, които са ми необходими, за да съответствам на промяната и да не бъда хванат неподготвен от нея. И така, какво ще се промени? AI променя всичко, нали? Но никога не се плаша, защото това е нещо ново. Просто ще отделя време да чета, да го изследвам, да тествам и да си играя с него и да си кажа: „Ето как работи това и сега това е моето конкурентно предимство спрямо нечие друго“.

    Едно от другите неща, които са наистина важни за бъдещето на това, което се случва в маркетинга на съдържанието и оптимизацията за търсачки, е връзката и значението на киберсигурността. Променихме нашия модел, използвайки част от нашия SEO одит, който свързва киберсигурността. Представете си вашата компания за електронна търговия или финтех компания и правите пари от уебсайта си. Струва много повече пари, след като сте били компрометирани, отколкото да вземете част от този маркетингов бюджет, за да инвестирате във връзката между киберсигурността и SEO, за да предотвратите това изобщо да се случи. 30% от уебсайтовете в интернет са изградени на WordPress. Но това, което правят компаниите, е, че ще оставят своя WP администратор отворен и това е начинът, по който влизате в сайт на WordPress. Така че това, което хората правят, е да обходят тази страница, да я намерят и след това да я атакуват с груба сила. И след като влязат, могат да направят всичко. Те биха могли да повредят вашето SEO, биха могли да направят всичко с вашия сайт. И има толкова много сайтове, големи издателски марки, които дори не знаят за това. С промените в света киберзаплахите ще се увеличават, ще стават по-сериозни и ще повлияят на вашия маркетинг. И така, моето послание е, че вашият SEO екип трябва да мисли и за киберсигурността. И това не трябва да е само ИТ нещо. Част от маркетинговия бюджет трябва да покрива тези неща, така че да сте проактивни и след това да не се налага да реагирате, защото е много по-скъпо да реагирате на атака, отколкото да я изпреварите.

    Най-добрият Ви съвет...
    Най-добрият ми съвет е да се научите как да учите. Защото, отново, каквото и да правите, ако отделите време да научите за вашата аудитория, да научите за бизнеса, да научите каквото и да е – ученето е от съществено значение за всеки тип растеж. А точно сега възможността е огромна. Дори и да се занимавате с какъвто и да е бизнес, тя [възможността за учене] е толкова огромна, че можете да научите нов инструмент утре и след това да започнете бизнес с този инструмент, който никога не е съществувал преди, и да процъфтявате по начин, който никога не сте смятали за възможен. Или сте в голяма компания. Същото нещо – казвате си: „Хей, намерих този инструмент. Отделих време да го науча сам, да го внедря в моя продукт“. Сега това промени фундамента на вашия бизнес, нали? Така че това е моят съвет.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 53 минути
    Adobe предлага безплатно приложение за принос към AI съдържание
    То ще позволи на създателите на снимки и видеоклипове да прикрепят идентификационни данни за съдържание към работата си
    преди 1 час
    OMV Petrom започва да доставя природен газ до индустриалните потребители в България
    Румънската компания разширява дейността си по доставка на природен газ у нас
    преди 2 часа
    SWIFT ще тества на живо трансакции на токенизирани активи и цифрови валути през 2025 г.
    Досега глобалната банкова мрежа за съобщения е участвала в изпитания на цифрови пари и токенизирани активи
    преди 3 часа
    92 млн. лева са осигурени за зарядни станции, а за интермодали - 34,5 млн. лева
    Общо 3,7 млрд. лева са одобрени за транспортни проекти през настоящия програмен период
    преди 3 часа