събота, 05 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11088 прочитания

    Имайте стратегия, иновирайте и инвестирайте в хората си

    Вейналд Йонгун, президент на Ecommerce Europe, споделя какво е състоянието на е-търговията в Европа и у нас, как ще се развие секторът и къде е мястото на AI
    29 април 2024, 10:58 a+ a- a

    Вейналд Йонгун е гласът на дигиталната търговия в Нидерландия и Европа повече от 25 години. Той е основател и главен изпълнителен директор на Thuiswinkel.org до 2022 г., президент на Европейската търговска асоциация Ecommerce Europe и автор на бестселъра „Краят на онлайн пазаруването: Бъдещето на пазаруването в един свързан свят“, който е преведен на 10 езика и издаден в над 20 държави. Вейналд бе сред лекторите на двудневното издание на SERP Conf. 2024 International в НДК.

    Economy.bg разговаря с г-н Йонгун, за да разкаже повече за състоянието на електронната търговия в Европа и спецификите ѝ в България, кои са основните тенденции в сектора и къде е мястото на изкуствения интелект.

    Как изглежда е-търговията в Европа днес?
    Електронната търговия в Европа е процъфтяващ бизнес. Мисля, че всички виждаме, че поведението на потребителите продължава да се измества към пазаруване онлайн и че това е добре за индустрията. Разбира се, ние също така виждаме, че потребителите са наистина предпазливи какво да купуват, кога да купуват, как да купуват. Като цяло индустрията на електронната търговия в Европа се справя наистина добре.

    С какво се отличава българският пазар?
    Българският пазар все още е в процес на развитие. Мисля, че общото за електронната търговия е, че в източноевропейските страни все още има импулс и развитие. Данните за растеж като цяло са малко по-високи. Така че има много хора, които все още обмислят дали да се включат в онлайн пазаруването. И тъй като това движение продължава, има много възможности за българския пазар.

    Кои са основните тенденции в електронната търговия в момента?
    Има много тенденции в електронната търговия в Европа. Основните тенденции, разбира се, са свързани с AI. Много компании го използват, за да направят процесите си по-ефективни, по-ефикасни, включително използването на ChatGTP, за да направят пробните прегледи на продукти по-интересни. На второ място е устойчивостта, разбира се. Това е голям проблем за европейските компании, от една страна, но и за потребителите, които искат повече търговци на дребно да бъдат по-съзнателни относно това, което им продават. Също така е в интерес на компаниите да действат по отношение на устойчивостта, защото политиците изискват това от тях. Но има и малък парадокс, защото компаниите мислят не само дългосрочно, защото дългосрочно, всички са съгласни, че устойчивостта е важна, но краткосрочно, вие трябва да реализирате печалба. Можем ли да си позволим да бъдем толкова устойчиви в този момент? Същият парадокс е и за потребителите, защото, ако попитате група потребители искат ли да бъдат устойчиви, разбира се, всеки иска да бъде устойчив. Но ако попитате, готови ли са да платят за това. ако са на щанд в супермаркет и могат да избират между единствения устойчив продукт или много, много по-евтиния, неустойчив продукт, много хора избират по-евтиния. Така че имаме още много работа, но ще я свършим!

    Колко важен е дигиталният маркетинг за електронната търговия?
    Дигиталният маркетинг е от съществено значение. Трябва да бъдете ефективни и ефикасни по отношение на разходите в дигиталния маркетинг, защото това е начинът, по който достигате до вашите потребители. А вашите потребители са всичко за вашия бизнес. Така че трябва не само да достигате ефективно до тези потребители, но и да сте ефикасни, достигайки до тях на най-ниската цена и по този начин можете да реализирате печалба като компания. Но достигането до тези клиенти с помощта на наличната технология, която е AI, разбира се, SEO и т.н. Всичко това е много важно за компаниите за електронна търговия.

    Къде е мястото на AI в сектора?
    Мисля, че AI е в основата на електронната търговия, защото AI влиза във всеки процес и всеки малък детайл и от страна на компанията и от страна на потребителя. Трудно е да си представим свят без AI. Така че мисля, че след 3, 5, 10 години цялата индустрия за електронна търговия ще се базира на AI софтуер, на AI чипове, на AI технология. И разбира се, ще се появят нови технологии. Но в този момент е базирана на тази AI технология.

    Как очаквате да се промени индустрията?
    Електронната търговия ще се промени. Индустрията винаги ще се променя в нови фази с растеж, с добри неща, които се случват, но също и с лоши неща. Има несигурност, геополитически проблеми, вериги за доставки, които се провалят, покачващи се нива на инфлация за потребителите, основните материали, чиито цени се покачват до небето. Това е от отрицателната страна. От положителната страна мисля, че все още има много иновации в нашата индустрия. Мисля, че ние като Европа сме силни за това, което искаме да постигнем. Мисля, че в днешно време поради цялата политическа ситуация, като цяло ние все повече и повече се държим един за друг, защото осъзнаваме, че трябва да решаваме собствените си проблеми. Това рефлектира върху индустрията за електронна търговия с всички компании, да кажем, от Югоизточна Азия, Китай, които идват и оказват голямо влияние. Искаме равни условия. Ние представляваме e-commerce Europe, европейската индустрия. Така че разглеждаме наистина внимателно тези проблеми. Искаме равни условия за всички компании в Европа. Това е важно за нас и в крайна сметка и за всяка компания, която е там и се опитва да прави бизнес.

    Най-добрият Ви съвет...
    Мислете за стратегия за следващата година или три. Оттук нататък какво искате да постигнете? Къде искате да отидете? Инвестирайте в хората си. Търговията на дребно наистина е бизнес с хора, така че трябва да инвестирате в хората си. Хората правят разликата. Води се война за таланти, но можете да правите промяна. Бъдете гъвкави, тествайте, експериментирайте, учете, проваляйте се, ако е необходимо. Ако правите неща, тогава може да стигнете по-бързо до нова ситуация. Мислете нестандартно. Опитайте се да правите нови неща. Опитайте се да се ангажирате с неща, които никога не сте правили преди, и най-накрая използвайте технологията, която ви е близка до сърцето, за да се доближите до целите си. И не всеки се нуждае от една и съща технология. Но дори и за малки и средни предприятия можете да използвате AI технология, можете да използвате ChatGTP и да станете по-добра, по-продуктивна и по-ефективна компания, достигаща до вашите клиенти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Microsoft инвестира €4,3 млрд. в Италия
    Инвестициите са планирани за следващите 2 години в сферата на AI и облачна инфраструктура
    преди 10 часа
    ИСС: Внедряването на AI ще повиши икономическия растеж на България
    Страната ни има по-малко от 2 години, за да хармонизира законите си с европейските правила за AI, предупреждават от Икономическия и социален съвет
    преди 11 часа
    Търсенето за новото поколение чипове на Nvidia е „безумно“
    Това заяви изпълнителният директор на компанията Йенсен Хуанг
    преди 11 часа
    Вече има българи, инвестирали в имоти на Мавриций
    Основният интерес на българските купувачи към международни имоти за спекулативни инвестиции е насочен към Дубай, споделят от Unique Estates
    преди 12 часа
    Германия иска да е световен лидер в квантовите технологии
    Това заяви канцлерът Олаф Шолц при откриване на център за данни на IBM
    преди 12 часа
    Държавите от ЕС подкрепиха митата върху вноса на електромобили от Китай
    През юли ЕК наложи временни мита върху вноса на електрически коли от Китай