петък, 14 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5711 прочитания

    Първите дни в TechPods

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в TechPods от Цветелина Иванова – Operations Manager в технологичната компания
    16 април 2024, 09:41 a+ a- a

    Цветелина Иванова – Operations Manager в TechPods. Снимка: TechPods

    В рубриката на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти от водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време е периодът по онбординг, какво да очакват новопостъпилите в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в TechPods от Цветелина Иванова – Operations Manager в технологичната компания.

    Име: ТехПодс АД / TechPods JSC
    Сектор: ИТ (Информационни Технологии) / IT (Information Technologies)
    Създадена: 2018 г.
    Брой служители: 70
    Офис в България: гр. София, бул. „Александър Малинов“ 33 - Campus X, сграда 3
    Основна дейност: Изграждане на дългосрочни, обособени екипи от ИТ специалисти за нашите чуждестранни партньори

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Първият ден на нашите нови колеги често изглежда различно, тъй като се адаптираме спрямо локацията на новите ни служители. В случай че те се намират в София и имат възможност да посетят офиса ни, денят обикновено започва с кафе или чай след посрещането им в сградата от мен и колегите от HR & Recruitment екипа ни.

    След това се отправяме към офиса ни, в сграда 3 на Campus X. Там новите колеги се сдобиват с onboarding пакета си и необходимата техника, запознават се с пространството и всички колеги, които са избрали да посетят офиса на този ден.

    Следва среща с мен, включваща представяне на компанията, инструментите и системите, които използваме и споделяне на ключови контакти на хора, към които колегите ни могат да се обърнат при нужда.

    Опитваме се да не натоварваме новите ни колеги с прекалено много информация на първия им ден и след опознавателната среща с мен  обикновено ги оставяме в ръцете на директните им мениджъри, които са подготвили началото на тяхното техническо въвеждане в проекта и неговите специфики. Как изглежда то – различно, в зависимост от спецификите на конкретния обособен екип, към който се присъединяват служителите.

    Още на първия си ден всички нови служители се запознават лично с Бенджамин Кейн (CEO) и Михаил Панайотов (CTO) – основателите на компанията. По този начин новите ни колеги могат да разберат всичко за предизвикателствата и успехите, довели до създаването на TechPods, директно от първоизточника. Тази среща дава възможност да зададат въпросите си към тях и да придобият по-добра перспектива за културата на компанията от хората, които полагат нейните основи.

    Обядваме заедно и отделяме време за разтоварваща разходка из четирите сгради на Campus X, запознанство с обществото тук и всички възможности, които то предлага на своите членове.

    Когато новите ни служители не са в София или нямат възможност да присъстват в офиса на първия си работен ден, провеждаме всички необходими срещи онлайн.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    Отделяме специално внимание на комуникацията – искаме да сме сигурни, че новите ни служители са подготвени за това какво предстои и сме помогнали с всички запитвания и евентуални притеснения преди първия им работен ден.

    Моделът на TechPods се състои от изграждането на дългосрочни, обособени екипи за нашите партньори. Когато нови служители се присъединят към съответен екип, каним колегите от него да ги посрещнат в офиса, за да се запознаят на живо.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Новите ни служители обикновено се запознават първо с въвеждащите материали, специфични за екипа, към който се присъединяват.

    Щом колегите станат част от TechPods, получават бюджет за обучения и достъп до различни платформи с курсове и ресурси, които биха могли да им бъдат полезни.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    В процеса се включвам аз като Operations Manager – грижа се за подготвянето на необходимата документация за назначаване, посрещането на колегите в офиса. В тяхното успешно интегриране се включват също Даяна Петкова (Head of Recruitment), Изабела Димитрова и Боряна Павликянова (Senior Talent Acquisition Specialists), които винаги посрещат новите ни колеги с ентусиазъм и усмивка.

    Основателите на компанията – Бенджамин Кейн и Михаил Панайотов, са на разположение да се запознаят и предложат съдействието си на всички нови служители. Не е задължително колегите ни да си запазват среща с тях – офисът ни е отворено пространство и стоим на метри един от друг.

    Техническите ръководители и колеги от различните екипи изграждат и следват детайлен план за максимално спокойно въвеждане на новите ни служители във всеки нов екип.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Адаптацията обикновено започва още преди новите служители да се присъединят официално към нас – споделяме им всички детайли за техническите инструменти и технологии, които екипът използва. Освен това  обикновено като част от процеса по назначаване ги запознаваме с текущи служители от съответния екип, които им помагат с допълнителна информация за успешната им подготовка.

    Стремим се да представяме всеки нов служител пред целия екип в деня на назначаването му чрез снимка и съобщение в общите ни канали. В допълнение често организираме различни събития, на които каним и колеги, чийто първи работен ден предстои, за да имат възможност да се срещнат с екипа предварително и да имат повече познати лица, щом официално се присъединят към компанията.

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Средната продължителност на onboarding процеса и въвеждането в различните екипи е около месец, но се стараем да бъдем максимално гъвкави и да се движим спрямо темпото на конкретните нови служители, подкрепяйки ги във всеки етап.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Предизвикателствата в процеса на онбординг обикновено са свързани с различните локации и персонални ситуации, в които се намират новите служители. Често се налага да адаптираме процеса спрямо локацията на служителя, екипа, към който се присъединява, техниката, която използва. Поради тази причина се стараем да събираме редовна обратна връзка за onboarding процесите ни, и да разполагаме с достатъчно гъвкавост, за да ги подобряваме с времето.

    Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    Стремим се достатъчно колеги от екипите ни да бъдат част от интервю процесите, така че още при изпращането на работна оферта всички да бъдем сигурни в готовността на потенциалните ни колеги и в това, че ще се приобщят добре към културата на екипа ни.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Най-важното за нас е бъдещите ни колеги да дойдат с усмивка и ентусиазъм за новото начало, което им предстои. Друг съвет, който бих дала, е да не се притесняват да се обръщат към нас за съдействие. Нашият HR екип е изключително добре подготвен да реагира във всякакви ситуации и освен това ние сме добри слушатели и подхождаме винаги с разбиране към всички притеснения, свързани с динамиката на първия работен ден на ново място.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на TechPods JSC в Jobs.bg

     

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В... 

    Първите дни в Schneider Electric
    Първите дни в tbi bank
    Първите дни в Anthill
    Първите дни в Constructor
    Първите дни в Amusnet
    Първите дни в Ментормейт
    Първите дни в CluneTech

    Първите дни в ПОК Доверие
    Първите дни в BILLA България
    Първите дни в Proxiad SEE
    Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
    Първите дни в Milestone Systems
    Първите дни в Progress
    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    България постигна пълна дигитална трансформация в здравеопазването за 3 години
    За по-малко от 3 години общият брой на издадените електронни рецепти надхвърля 54 млн.
    преди 5 часа
    ЕБВР инвестира 15 млн. евро в Eldrive
    Компанията ще добави 7400 станции за зареждане
    преди 6 часа
    преди 9 часа
    Дори получено на грешен имейл искането за изтриване на лични данни е задължаващо
    Вижте повече за казуса, по който в Холандия наложиха глоба от 6 хил. евро на агенция за подбор
    преди 9 часа
    Унгарска комания ще стартира в Стара Загора производство на автомобилни платки
    Друг унгарски инвеститор ще произвежда слънчеви батерии до Силистра
    преди 10 часа
    dormakaba открива център за бизнес услуги и разширява завода си в България
    Местният екип ще нарасне спрямо сегашните 260 служители