Научете повече за предизвикателствата в работата на Диляна Токушева-Тодорова, Артдиректор в комуникационната агенция
Диляна Токушева-Тодорова, Артдиректор в Publicis Dialog, снимка: Economy.bg
В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Диляна Токушева-Тодорова, Артдиректор в Publicis Dialog:
Представете се с две имена, позиция и какво е Вашето образование:
Казвам се Диляна Токушева-Тодорова и съм артдиректор в Publicis Dialog – една от творческите агенции в Publicis Groupe Bulgaria. Завършила съм висше образование в НБУ, специалност „Графичен дизайн“.
Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
Завърших гимназия със специалност „Моден дизайн“ при едни от най-добрите преподаватели тогава по мое мнение, Таня Тосева и Иво Кирков. Дадоха ми страхотна основа, която ми позволи да се развивам във всички визуални направления. Бях решила да разнообразя знанията си и да продължа образованието си в университета с анимация. В деня на кандидатстване в университета се случи нещо, което промени избора, който бях направила предварително и за който се бях готвила. Имах неочаквана среща с тогавашния заместник-декан по графичен дизайн в НБУ, който ми разказа, какво представлява специалността и в какви сфери бих могла да се развивам в бъдеще. Много бързо осъзнах, че това бих учила с огромен интерес. Тогава специалността не беше от много популярните. Докато все още учех, отново случайност ме отведе в рекламния отдел на голяма българска фирма от хранително-вкусовата промишленост. След подготвянето на един брой от техния вътрешен вестник имах покана да остана да работя за тях. И някак си така, без много усилия, попаднах в света на маркетинга и рекламата.
Откъде черпите вдъхновение?
Вдъхновение черпя от живота – от хората, от случките, от преживяванията, природата. Не си слагам граници.
Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
Работата ми е свързана в голяма степен с използването на специализиран софтуер. Затова всичко, свързано с новостите при него, ми е в помощ. Също така гледам да съм в течение с агресивно навлизащия изкуствен интелект.
Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали, и защо Ви е фаворит?
Трудно ми е да дам един пример. Разнообразието от проекти, в които съм участвала, е наистина богато. Мисля, че най-силно удовлетворение изпитвам от реализирана кампания, в която е вложена много енергия. Такъв проект е цялостното ребрандиране на минерална вода „Банкя“, в който имах ключова роля и съвместно с екипа успешно променихме облика на марката. Разработките ни преминаха през създаване на нови етикети, препозициониране и обновени послания, за да видим всичко това мултиплицирано в милиони опаковки. Удовлетворение ми носи фактът, че със средствата на комуникацията променяме средата, в която живеем, към по-добро. Пример за това е кампания на Visa и Центъра за градска мобилност в София, разработена от нашия екип, която успя да популяризира и насърчи заплащането в градския транспорт с дебитна/кредитна карта. Нещо на пръв поглед неособено впечатляващо, но същевременно улесняващо ежедневното пътуването на хиляди хора в столицата.
Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
Мисля, че с времето успях да се науча да не приемам лично разминаванията между двете, и знам, че пълна свобода в творчеството си имам само с личните си проекти. Ключово за бизнес успеха на една идея често е връзката със самия клиент. Когато тя се базира на партньорство, ясна е ролята на всеки от участниците в процеса, нещата се случват магично бързо и без излишно губене на време и резултатът е на лице.
С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
Многоцветни, креативни, човечни.
Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
Сигурна съм, че заради темповете, с които се случва животът напоследък, в доста близко бъдеще ще има промени в начина, по който комуникираме с аудиторията. Вероятно посланията ще станат много по-персонални и каналите, по които ще достигат до хората, ще са по-различни, технологични, базирани на данни и информация. Прогнозата ми е, че изкуственият интелект ще остане само на ниво помощно средство, а рекламният бранш ще продължи да се стреми към автентичност.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Publicis Groupe в Jobs.bg
Вижте още от рубриката „Какво е да си част от творческия екип на...:“
Олга Стойчева, The Smarts
Валентин Томов, Noble Graphics
Александър Братимиров, Human
Боби Петров, All Channels
Емилияна Кънчева, Noble Graphics
Кристиян Неделчев, M3 Communications Group, Inc.
Мария Харизанова, All Channels