понеделник, 27 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8395 прочитания

    Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics

    Научете повече за предизвикателствата в работата на Валентин Томов, копирайтър в рекламната агенция
    22 февруари 2024, 15:46 a+ a- a

    В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Валентин Томов, копирайтър в рекламна агенция Noble Graphics:

    Представете се с две имена, позиция и какво е Вашето образование: 
    Казвам се Валентин Томов и съм копирайтър в Noble Graphics. Учил съм философия в Софийски университет, но в четвърти курс прекъснах, за да мога да стана копирайтър.

    Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
    Любопитството ми. Като дете бях голям фен на предаването Рекламна пауза, а като тийнейджър с приятелите ми често използвахме фрази от реклами. Истината обаче е, че открих красотата на рекламата едва след като влязох в нея.

    Откъде черпите вдъхновение?
    Най-вдъхновен се чувствам, след като гледам наградени на фестивали реклами. Те показват как дори и най-обикновеният бриф може да се превърне в страхотна кампания. Как дори и някоя ежедневна задача може да се превърне в работа, достойна за награда. След фестивал винаги се връщам в офиса зареден от тази мисъл. Другото място, откъдето черпя вдъхновение, е от заобикалящия ни свят и проблемите му. Неведнъж се е случвало нещо, което случайно виждам на път за работа, да се превърне в творчески катапулт за следващия ми проект.

    Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
    AI изключително много ми помага да илюстрирам идеите си. Наличието на визуални програми с AI днес отваря много врати. Ако преди 3 години ми беше хрумнала идея, за която ми трябва мечка със сомбреро на жълтите павета, щеше да ми се наложи да я снимам. А сега подобно изображение е на три клика. Живеем в бъдещето.

    Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали и защо Ви е фаворит?
    Любимата ми кампания е миналогодишната на Malfy - Mare di Sofia. От една страна, заради големия ѝ мащаб, а от друга - защото успяхме да помислим и изпипаме и най-малкия детайл в нея. Процесът по спечелване на проекта също беше вълнуващ. Освен в конкурс на национално ниво, идеята ни се изправи срещу най-добрите концепции от пазарите на Централна и Източна Европа пред глобалния екип на Pernod Ricard. И спечели. Още си спомням вълнението на всички в офиса, когато бранд мениджърът ни се обади, за да ни съобщи. Брифът беше да изградим популярност за италианска марка джин, сравнително нова за потребителите. Проблемът, който открихме е, че българите свързват джина предимно с плажа. Затова докарахме плажа в София. Превърнахме стадион Юнак” в амалфийски оазис. Хората ни харесваха, локацията често работеше на пълен капацитет, а инфлуенсъри непрекъснато ни пишеха, за да колаборират с нас.

    Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
    Може да е фрустриращо, когато клиентът и агенцията са на различни мнения. Но когато двете страни мислят за доброто на бранда, различията винаги са пренебрежими. Просто трябва да си напомняме, че хората отсреща искат най-доброто за кампанията и че са експерти в това, което правят. Без значение дали сме от страна на клиент или агенция. Когато се водим от тези мисли, фрустрацията изчезва. Добър пример за това е всъщност и кампанията за Malfy. Когато за пръв път презентирахме идеята, тя беше за друга марка на Pernod Ricard. Тотално различен стил, тон на говорене, всичко. Но тогава бранд мениджърът видя възможност за по-високия сегмент джин и смени продукта. Промяната естествено разбърка плановете ни и начина, по който си представяхме кампанията. Но вместо да се фрустрираме, ние повярвахме в решението му и развихме кампанията в тази нова посока. И това негово решение беше водеща причина да спечелим проекта пред глобалния екип.

    С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
    Експертен, вдъхновен, любопитен.

    Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
    Технологиите са водещ фактор за промяна в нашата индустрия. Но каквато и иновация да се появи, нищо никога няма да измести добрата идея.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Китай ще подпомага производството на чипове с $47,5 млрд.
    Една от основните области, върху които ще се фокусира третата фаза на фонда, е оборудването за производство на чипове
    преди 8 часа
    Paysera България дебютира на ВЕАМ пазара на БФБ
    Компанията за дигитални платежни услуги планира да увеличи капитала си с 2 млн. лв.
    преди 10 часа
    Standard & Poor's потвърди рейтинга на България и стабилна перспектива
    Агенцията прогнозираприемане в еврозоната най-късно началото на 2026 г. и ръст малко под 3% за периода 2025-2027 г.
    23 май 2024, 15:30
    Eldrive започва да изгражда собствени зарядни паркове за електромобили
    Освен зарядните станции в парковете ще има кафенета и магазини
    23 май 2024, 13:52
    „Смарт Органик“ вече се търгува на основния базар на БФБ
    Тя е първата компания, преминала от малкия пазар beam на основния Standard на Борсата