За пресечната точка между модата и превенцията на домашното насилие, вижте какво сподели пред Economy.bg творческият директор на рекламна агенция Human
В България 40% от хората познават поне една жертва на домашно насилие, сочи проучване на „Тренд“. Една пета (20%) от респондентите са на мнение, че проявите на ревност са признак на любов. Според 15% е нормално да проверяваш кореспонденцията на партньора си. Всъщност тези модели на поведение често са предвестници на по-сериозни проблеми в семейните отношения и се оказват сред шестте послания от кампанията на Fashion Days и българския бранд Verychi - The Red Flag collection. За да ни разкаже повече за кампанията и как тя подпомага борбата срещу домашното насилие, се свързахме с Александър Братимиров, творчески директор и партньор в рекламна агенция Human. Ето какво сподели той пред Economy.bg:
Как се зароди идеята кампанията и от кого дойде инициативата за избраните послания?
The Red Flag collection e колекция тениски с послания, създадена от Fashion Days и българския бранд Verychi. Всяка тениска от колекцията съдържа кратко послание или т.нар „червен флаг“ – модел на поведение, който издава потенциал за насилие във връзката. Идеята за кампанията се появи покрай постоянните новини, свързани с домашно насилие в България. Искахме да предприемем действие по темата, което не само да накара българите да заговорят, защото така или иначе го правеха, но и да предизвика някаква конкретна положителна промяна. Посланията са вдъхновени от истински случаи в България и показват палитра от знаци, за които е хубаво да се оглеждаме в човека отсреща. Така всеки, който носи тениска от колекцията, помага на хората наоколо да разберат и да внимават за тези „червени флагове“. Приходите от колекцията се даряват на фондация „Будителките“, които се занимават активно с проблема в България.
Може ли да изброите всички послания, които са „червени флагове“ в кампанията?
Посланията са общо 6: Няма право да те обижда. Точка. Да те ревнува не е романтично. Заслужаваш повече от манипулатор. Ако ти гледа в телефона, да си гледа работата. Не му давай да ти повишава тон. "Просто си е такъв" не е оправдание.
По какъв начин вплетохте в кампанията историите на Яна Маринова, Глория Петкова, Цветелина Цекова, както и певиците Деси Слава и Кали?
Един от компонентите на кампанията бяха серия от интервюта, в които известни жени даваха съвети, свързани с домашното насилие, на всички, които имаха нужда да ги чуят.
Важно ли е участието на широко разпознаваеми лица в подобна кампания? Защо?
Мисля, че е редно да оценим смелостта, която се изисква, за да излезеш с лицето си и да говориш по такава неудобна тема. Известните хора, които се включиха, помогнаха на хиляди жени да разберат, че не са сами.
Кои канали избрахте за комуникация и защо?
Почти не остана канал, в който не развихме посланието си. Започнахме с дигитално видео, в което представихме “The Red Flag Collection”. Последваха серията интервюта, визии, радио реклама, допълнителни видеа и активации. Дори по време на участие на Деси Слава от сцената тя заговори за колекцията. Искахме да направим масова кампания, която да достигне далеч отвъд собствения ни балон.
Какви резултати постигна рекламната кампания?
Кампанията получи масовата подкрепа на хората още в първия ден на нейното лансиране. Тя достигна до близо милион и половина души в България. Хиляди споделиха отделните й материали или изразиха подкрепата си в коментарите.
Имате ли информация от клиента какви средства в крайна сметка са събрани и дарени на фондация „Будителки“?
Продадени са 94 тениски, което значи, че 3760 лв. ще бъдат дарени на фондация „Будителките“. Но кампанията продължава. Надяваме се, че занапред повече мъже ще я подкрепят.
Какви са ползите, когато един бранд реши да се асоциира с общественозначима кауза и има ли рискове?
Винаги има рискове, когато бранд прави различна от „общоприетата“ комуникация. Но пък едва ли има и по-добър начин да бъде видян. Точно така се гради имидж, който остава дълго след поредната промоция. В днешно време хората взимат присърце каузи, готови са да се борят за тях и очакват същото от брандовете около тях.