Финансирането варира между 50 хил. и 150 хил. евро за всеки стартъп, Appolica ще предостави и подкрепящи екип от експерти в различни сфери
Снимка: Appolica
Технологичната компания Appolica обяви, че създава собствено венчър студио, което планира да инвестира до 600 хил. евро в четири стартъпа тази година. Инициативата представлява значима стъпка за българската и източноевропейската стартъп сцена, като предоставя нова възможност за развитие на иновативни бизнес идеи и тяхното трансформиране в успешни компании.
Студиото на Appolica, чийто основен фокус са проекти в секторите fintech, climatetech и future of work, ще работи с предприемачи с иновативни идеи, които показват значителен потенциал за растеж и могат да се превърнат в глобални бизнеси. Кандидатстването се случва директно на сайта на компанията.
Освен финансирането, което варира между 50 хил. и 150 хил. евро за всеки стартъп, Appolica се ангажира с предоставянето на hands-on екип от експерти в различни сфери - от продуктови и софтуерни специалисти до маркетолози, финансисти и рекрутъри. Екипът е готов да подкрепи всяка фаза от развитието на стартъпите, от първоначалната валидация на идеята, през създаването на минимален жизнеспособен продукт (MVP), до етапите на растеж и скалиране.
Appolica следва утвърден плейбук, който е разработен на базата на предишни успешни опити и практики, което помага на стартъпите да избегнат чести грешки и да ускорят своето развитие. Този холистичен подход позволява на предприемачите, които са част от студиото, да се концентрират изцяло върху своите идеи, докато Appolica се грижи за всички останали аспекти на бизнеса и компанията зад него.
Ралица Иванова - Съосновател на Appolica и Head of Venture Studio. Снимка: Appolica
Ралица Иванова - Съосновател на Appolica и Head of Venture Studio, споделя: „Нашата цел във венчър студиото е да предоставим модел, който трансформира добрите идеи в продукти, които хората искат да използват. С подкрепата на нашите съветници и цялостния набор от услуги, ние сме тук, за да помогнем на предприемачите да създават скалируеми стартъпи по най-добрия начин.“
В допълнение към инвестицията и екипа, предприемачите, които са част от студиото на Appolica, получават достъп до мрежа, която включва други опитни предприемачи, инвеститори, ментори и експерти в различни области. Сред тях са някои от най-разпознаваемите лица в българската стартъп екосистема като изпълнителния директор на глобалната предприемаческа мрежа Endeavor за България Момчил Василев, инвеститорът и изпълнителен директор на Дарик Радио Христо Христов, съоснователят на продадената за 71 млн. долара компания за анализ на 3D геопространствени данни Enview Красимир Пиперков и други.