вторник, 10 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2567 прочитания

    JOBS in BG: Какво е да работиш като Project Manager в Balkan Services?

    За професията и възможностите разказва Христо Костадинов, който отговаря за проекти, свързани с внедряването на ERP системи
    26 септември 2023, 14:53 a+ a- a

    Христо Костадинов - Project Manager в Balkan Services. Снимка: Balkan Services

     Христо Костадинов е Project Manager в консултантската ИТ компания Balkan Services. Има бакалавърска степен в областта на финансовия контрол и завършена магистратура, свързана с управлението на проекти, благодарение на която разширява своите знания и умения по отношение на планирането, изпълнението и мониторинга на проекти. Трудовият си път стартира още като ученик, а към екипа на Balkan Services се присъединява преди две години и половина. 

    Пред Economy.bg Христо разказва за началото на своята кариера, за настоящата си позиция, какви умения и качества са необходими, как протича типичен работен ден, какви са възможностите за развитие и кои са най-големите заблуди за специалистите, които се занимават с управление на проекти.
     
    Началото на кариерата
    В началото кариерата ми изглеждаше като филм, в който един ученик балансира между учебници и работа. Така, в стремежа си към нови знания и предизвикателства, както и да разполагам със собствени средства, започнах работа на непълен работен ден. 
     
    Работя от 11-и клас и тогава наистина започнах да разбирам стойността на труда, да изграждам трудови навици, да трупам практика. Работата ми бе свързана със специалността, която изучавах в средното училище – „Нискочестотна техника“, и продължих да работя там дори след като завърших. Може да се каже, че работата ми наистина се превърна в хоби.
     
    Управлението на проекти дойде съвсем органично и като естествено продължение на постоянния ми стремеж да подобрявам всичко, с което се занимавам. Първите ми проекти бяха вътрешнофирмени, свързани с оптимизация или внедряване на нова система. 
     
    Изключително полезен ми е опитът в различни индустрии и това, че имам редица завършени проекти. Този поглед ми позволява да се поставя в положението на клиентите на Balkan Services, с които работя сега, и да ги разбирам още по-добре. 
     
    Успешното реализиране на тези проекти стимулира още повече интереса ми към  сферата, особено в контекста на внедряването на софтуерни решения за бизнеса, и създаде почва за моето последващо развитие в тази професия.
     
    Кога започнахте работа в Balkan Services?
    Ах, този чудесен ден преди две години и половина, когато станах част от екипа на Balkan Services – уникално място с невероятна енергия и наистина вдъхновяваща и мотивираща среда. Благодарен съм, че имам възможността да работя в Balkan Services.
     
    Какви са основните Ви отговорности на тази позиция?
    Управлението на проекти. А то е разнолико. Моят ангажимент е да синхронизирам вътрешния екип с този на клиента. Ако се налага, се включват и трети страни в зависимост от сложността на проекта, като в крайна сметка трябва да се изпълнят предварително заложените цели. 
     
    На практика за всеки проект се използва различен инструментариум в зависимост от големината му, клиента и подхода на работа. 
     
    По какви проекти работите и с кои колеги (отдели) комуникирате най-често?
    Отговарям за проекти, свързани с внедряването на ERP системи – мащабни проекти с няколкомесечна продължителност, в повечето случаи предшествани от бизнес анализ. Практиката в световен мащаб показва много случаи, при които подценяването на бизнес анализа довежда до оскъпяване на проектите впоследствие, а често и до неуспешното им изпълнение. 
     
    В това отношение Balkan Services има сериозен фокус при консултирането на клиента и инвестираме много време в срещи и разговори, още в предпроектната фаза. Целта е да дадем на организациите цялата необходима информация за ползите от бизнес анализа.
     
    Работата ми е неразделна част от динамиката в компанията. Всъщност сътрудничеството с различни колеги независимо от тяхната специалност или отдел  е част от ежедневието ми. Имам невероятната възможност да работя с чудесни колеги. Екипният дух, който цари в нашата компания, прави работния процес по-приятен и успешен. Ежедневно се стремим да намираме поводи да се посмеем и да съчетаваме работата с приятна комуникация.
     
    Как типично протича един работен ден?
    Работният ми ден започва като разопаковане на нов подарък всяка сутрин. Понякога това е пъзел, от който често липсват части, а друг път е карта на съкровище, водеща до успешния край на проекта.
     
    Всеки ден носи нещо ново със себе си. Дори в дните със строго планирани срещи няма припокриване. Всеки ден има нови неща, които се обсъждат с екипите, нови изисквания от клиенти, нови функционалности, нови оптимизации. 
     
    Най-хубавото е, че в тази динамична среда винаги има какво ново да се научи. Това е като да рисуваш картина, която няма рамка, а платното ѝ се увеличава постоянно – никога не я завършваш напълно, но тръпката е да поставяш още един нюанс, да добавиш нещо ново. 
     
    Макар да няма такова нещо като „типичен работен ден“, непредсказуемостта, приятелството и постоянният стремеж към успешно приключване на даден проект ме държат мотивиран да се изправя пред каквито и да е предизвикателства.
     
    Какви умения и качества са необходими за тази професия?
    Важно е да имаш смирение и умение за активно слушане, за да разбереш нуждите на клиентите и да комуникираш ефективно. Комуникацията в различни среди и с различни участници в проектите е ключов аспект от моята роля.
     
    Как поддържате знанията и квалификацията си?
    Работата постоянно ме увлича с нови казуси, клиентите растат, ние им помагаме да стигнат по-напред в развитието си, а това ни учи на нови неща непрекъснато. 
     
    Компаниите, които търсят оптимизиране на управлението на фирмените си ресурси чрез ЕRP решение, са тези, които искат да се движат напред, да правят нещата по нов, по-добър начин.
     
    За да бъдат те по-добри, и ние трябва да се подобряваме ежедневно. Да следим, тестваме и прилагаме новите тенденции и технологии във всеки аспект от работата ни, за да можем да ги прилагаме и при нашите клиенти. 
     
    Какви са възможностите за развитие?
    Досегът до съвременните развиващи се компании е безценен. Те носят нещо много ценно в себе си – онова зрънце уникалност, иновативност, бизнес усет, което прави организацията успешна. 
     
    Благодарен съм, че имам възможност да се докосна до успешните компании на България и с екипа заедно да спомагаме за тяхното развитие. Търсейки решения за подобрения на техния бизнес, се развиваме и ние.
     
    Кои са най-големите заблуди за тази професия?
    Най-голямата заблуда за професията е, че управлението на проекти се свежда само до следене на графици и задачи. 
     
    В действителност човешкото отношение, напасването на работата на различни екипи, положителното отношение играят огромна роля в нашата професия.
     
    Какви са хобитата Ви и какво обичате да правите след края на работния ден?
    В свободното си време обичам да чета книги и да свиря на китара. Също така се грижа за няколко кошера и работата около пчелите наистина ми помага да си почина.
     

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на БАЛКАН СЪРВИСИС ООД в Jobs.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА JOBS IN BG:

    Какво е да работиш като Монтажник в Еником М?
    Какво е да работиш като Оператор Видеонаблюдение в WePrevent?
    Какво е да работиш като Мениджър привличане на таланти в Ленгуидж Беър
    Какво е да работиш като Talent Success Lead (TSL) в SoftServe Bulgaria?
    Какво е да работиш като Flying Dutchman в WePrevent?

    Какво е да работиш като BIM архитект в Next IT Services?

    Какво е да работиш като Мениджър Внедряване на Нови Продукти в BTL Industries? 
    Какво е да работиш като Junior SAP Consultant в Атос България Компетънси Център?
    Какво е да работиш като Ръководител на екип управление на проекти в Ленгуидж Беър?
    Какво е да работиш като мениджър финанси в Hitachi Solutions Bulgaria
    Какво е да работиш като Управляващ ERP консултант в Balkan Services?
    Какво е да работиш като Маркетинг Експерт в Resolute Software?
    Какво е да работиш като Ръководител отдел застрахователни щети в Аксенчър България?
    Какво е да работиш като Специалист Производствено Планиране в Леони България?
    Какво е да работиш като Ръководител Отдел Обслужване на Клиенти в myPOS?
    Какво е да работиш като AML/KYC Manager в TransferMate?
    Какво е да работиш като Старши Консултант по недвижими имоти в АДРЕС?
    Какво е да работиш като шоколатиер в Chicolatti?
    Какво е да работиш като Head Of Customer Service Dept в Скайнет, част от Ойрошпед?
    Какво е да работиш като Специалист Дигитален Маркетинг в Радина Груп?
    Какво е да работиш като Енергиен Диспечер в EVN България?
    Какво е да работиш като Експерт по Анализи и Търговия с Електрическа Енергия в EVN?
    Какво е да работиш като Product Operations Manager в Advent Group?
    Какво е да работиш като финансов директор на „Девин“
    Какво е да работиш като Learning Specialist в Sitel
    Какво е да работиш като мениджър проекти в Шенкер?

    Какво е да работиш като начален учител в Прогресивно училище?

    Какво е да работиш като специалист „Подбор“ в Easy Consult?
    Какво е да работиш като управител на филиал в Kaufland България?
    Какво е да работиш като директор B2B партньорства в Rakuten Viber?
    Какво е да работиш като специалист клиентски запитвания в Regiocom?

    Какво е да работиш като главен бижутер-консултант в „Токаш”?
    Какво е да работиш като инженер в „Райхле и Де-Масари България Пръдакшън”
    Какво е да работиш като ръководител сектор в Kaufland България?
    Какво е да работиш като маркетинг мениджър на StorPool?
    Какво е да работиш като хардуерен инженер във Visteon?
    Какво е да работиш като индустриален инженер в „Буллтек“?
    Какво е да работиш като спедитор в „Гопет Транс“?
    Какво е да работиш като учител по спорт в Прогресивно училище?
    Какво е да работиш като 3D проектант на бижута в „Токаш“?
    Какво е да работиш като Project Operations Manager в Advent Group? 
    Какво е да работиш като мениджър по качеството в „Буллтек“? 
    Какво е да работиш като учител по английски език в Прогресивно училище?  
    Какво е да работиш като специалист „Развитие на търговски обекти“ във „Филип Морис“?
    Какво е да работиш като учител по изобразително изкуство в Прогресивно училище?
    Какво е да работиш като маркетинг мениджър във „Филип Морис“?
    Какво е да работиш като специалист „Логистика“ в Kaufland България?
    Какво е да работиш като консултант „Управление на риска“ в „Телелинк Бизнес Сървисис“?
    Какво е да работиш като тест инженер в Melexis?
    Какво е да работиш като продуктов мениджър в ТЕСИ?
    Какво е да работиш като дрогерист в dm България?
    Какво е да работиш като продуктов мениджър в aiko?
    Какво е да работиш като главен инженер в „Планекс”?
    Какво е да работиш като супервайзър „Продажби“ в „Монделийз България“?
    Какво е да работиш като Quotations Engineer в Lufthansa Technik Sofia?
    Какво е да работиш като координатор в Lufthansa Technik Sofia?
    Какво е да работиш като глобален мениджър „Обучения“ в Bayer?
    Какво е да работиш като маркетинг мениджър на Roo Brands?
    Какво е да работиш като брокер на бизнес имоти в MBL|CBRE?
    Какво е да работиш като лидер на екип във Visteon?
    Какво е да работиш като ръководител на полети в ДП РВД?
    Какво е да работиш като данъчен консултант в EY?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    tbi bank и УНСС представиха първата „Академия за таланти - dataXperience”
    В образователната инициатива се включиха над 50 студенти
    преди 19 часа
    Наемането в САЩ се възстановява през ноември
    Данните за септември и октомври бяха ревизирани в положителна посока
    преди 19 часа
    Това ще е най-значимата сделка на жилищния пазар у нас за годината
    Рекордна цена беше платена за жилищен имот у нас, а сделката беше реализирана с бранда Christie’s International Real Estate в България
    преди 21 часа
    Google заведе дело срещу американското Бюро за финансова защита на потребителите
    Според технологичния гигант става дума за превишаване на правата от страна на агенцията
    преди 23 часа
    Президентът започва консултации с парламентарните групи на 10 декември
    Радев напомни, че на първо място в дневния ред на обществото е внасянето и приемането на държавния бюджет