За миналата година ЕПЦ България е съдействал за изплащане на компенсации за над 126 хил. евро
Във връзка със зачестилите случаи на закъснели полети заместник-министърът на икономиката и индустрията Ивайло Шотев разпореди осигуряването на по-активна информираност относно правата на пътуващите граждани. Той припомни, че ако полетът ви кацне с повече от 3 часа закъснение може да имате право на парична компенсация. Това право зависи от причината за закъснението – когато е извън контрола на авиокомпанията, тя е освободена от задължението да плаща обезщетение.
Ако авиопревозвачът е от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, и вие не може да се справите сами, то може да потърсите Европейски потребителски център (ЕПЦ) България, които ще ви съдействат без такси.
Размерът на паричната компенсация зависи от разстоянието на полета. За най-масовите полети в Европа – до 1500 км, тя е 250 евро, а ако е между 1500 и 3500 км – е 400 евро.
"Освен за закъснели или отложени полети, потребителите могат да потърсят Европейския потребителски център и за други проблеми, свързани с въздушния превоз – например загубен куфар или проблеми с резервацията. Заедно с техните колеги от държавата, където е регистриран търговецът, те ще се постараят да съдействат и да защитят правата на потребителите", каза още зам.-министър Шотев.
Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център, посочи , че един от последните казуси, по които е работил екипът на ЕПЦ България е свързан със загубен багаж на семейство, тръгнало на почивка. Няколко месеца пътуващите се опитват да решат проблема сами, като пишат до авиокомпанията, но без резултат. След подаване на жалба до ЕПЦ България и с намесата на центъра гражданите са получили над 1600 евро компенсация за изгубения багаж.
"За миналата година ЕПЦ България е успял да съдейства за възстановяване или изплащане на компенсации на стойност над 126 000 евро", изтъкна тя. ЕПЦ България е част от мрежа от общо 29 подобни центъра, като работи и с колегите си в Обединеното кралство, и помага при трансгранични потребителски казуси.
Потребителите могат да се свържат с центъра чрез имейл или с писмо по пощата, като попълнят формуляра на сайта www.ecc.bg или чрез социалните мрежи.