събота, 13 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2786 прочитания

    ЮНЕСКО призовава за глобална забрана на смартфоните в училищата

    Смартфоните са разсейващи за ученето, отчита нов доклад
    27 юли 2023, 13:48 a+ a- a

    снимка: МОН

    Нов доклад на ЮНЕСКО изрази загриженост относно прекомерната употреба на смартфони, призовавайки те да бъдат забранени в училищата по целия свят. Според агенцията на ООН за образование, наука и култура (ЮНЕСКО) прекомерната употреба на мобилни телефони оказва влияние върху ученето.

    Докладът на ЮНЕСКО призовава страните внимателно да обмислят как технологиите се използват в училищата. Той подчертава необходимостта цифровите технологии да служат като инструмент, а не като приоритет.

    Смартфоните в училищата също се оказаха разсейващи за ученето, но по-малко от една четвърт от страните забраняват използването им в училищата, посочва докладът.

    ЮНЕСКО призовава страните да определят свои собствени стандарти за начина, по който технологията се проектира и използва в образованието, така че никога да не замества обучението, ръководено от учители, и да подкрепя общата цел за качествено образование за всички.

    „Цифровата революция крие неизмерим потенциал, но точно както бяха изказани предупреждения за това как тя трябва да бъде регулирана в обществото, подобно внимание трябва да се обърне на начина, по който се използва в образованието“, предупреди генералният директор на ЮНЕСКО Одри Азуле. „Използването й трябва да бъде за подобряване на учебния опит и за благополучието на учениците и учителите, а не в тяхна вреда.“

    „Възможностите, които открива, са невероятни и ние винаги сме изумени от новите прозорци, които това отваря за учащите“, каза Манос Антонинис, директор, отговорен за изготвянето на доклада. „Трябва да се поучим от миналите си грешки, когато използваме технологиите в образованието, за да не ги повтаряме в бъдеще“, казва Антонинис. „Трябва да научим децата да живеят както със, така и без технологии; да вземат това, от което имат нужда от изобилието от информация, но да пренебрегнат това, което не е необходимо; да позволим на технологиите да поддържат, но никога да не изместват човешките взаимодействия в преподаването и ученето“, добави той.

    Той също предупреди и за опасността от изтичане на данни в образователните технологии, тъй като само 16% от страните гарантират поверителността на данните в класната стая със закон. „Знаем, че огромни количества данни се използват без съответната регулация, така че тези данни в крайна сметка се използват за други необразователни цели, търговски цели и това, разбира се, е нарушение на правата, което трябва да бъде регулирано.“

    Цифровата грамотност и критичното мислене стават все по-важни, особено с разрастването на генеративния AI. Допълнителни данни в доклада показват, че: 54% от анкетираните държави са очертали умения, които искат да развият за в бъдеще, но само 11 от 51 анкетирани правителства имат учебни програми за ИИ.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    Италия ще инвестира €1 млрд. в изкуствен интелект
    Средствата ще бъдат инвестирани в рамките на 5 години
    преди 17 часа
    Летище Бургас с нов директор
    Васил Атанасов поема поста от досегашния директор Георги Чипилски
    преди 17 часа
    Възможности за инвестиции от израелски компании у нас обсъди президентът
    Намерението им да се реализират проекти за модернизация на военнопромишления комплекс у нас
    преди 17 часа
    Westinghouse подписа меморандуми със 17 български доставчици
    Те ще предоставят услуги и доставки за проекта за изграждане на нова ядрена мощност в АЕЦ „Козлодуй“, както и за други международни проекти
    преди 18 часа
    Инфлацията в САЩ със слаб ръст през март
    Данните поставят под въпрос намаляването на лихвите
    преди 21 часа
    За първи път в историята: Български учени със статия на водеща конфенеция за AI
    Екип от INSAIT e разработил приложение, оценяващо риска за изтичане на лична информация и което допринася за по-сигурен AI