понеделник, 10 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1023 прочитания

    Япония обучава тийнейджъри за свободните позиции в електромобилната индустрия

    Недостигът на таланти в тази сфера е глобален
    04 юли 2023, 12:29 a+ a- a

    Снимка: iStock

    След години на аутсорсване на производството в Китай, страните откриват, че резервите им от таланти са пресъхнали. Точно когато се стремят да произвеждат свои собствени батерии и редкоземни постоянни магнити (и двете критични за електрическите превозни средства), установяват, че нямат квалифицирани специалисти за тази работа, пише Quartz.

    Япония не е изключение в това отношение, но вече има план. Правителството има за цел да обучи още 30 000 работници за сферата за производство на батерии, до 2030 г., което ще учетвори работната сила в индустрията от сегашната ѝ база от 10 000.

    За да намери и обучи тези допълнителни десетки хиляди инженери, дизайнери и техници на батерии, Япония планира да привлече гимназисти, както и студенти в колежи и професионални училища, като ги набира за многогодишни интензивни програми за обучение в цялата страна, според Nikkei Asia . Първата група от 40 ученици ще започне да изучава технологии за батерии през декември в професионално училище в Осака, съобщава Nikkei Asia. След това програмата ще бъде разширена до гимназии, професионални училища и университети.

    Въпреки че Япония беше мястото на революционни иновации, които доведоха до литиево-йонната батерия, такава, каквато я познаваме днес, и въпреки че в разгара си Япония контролираше над 50% от световния пазарен дял на литий, сега страната е изправена пред недостиг на таланти за работа, свързана с батерии.

    Историята е същата в много развити икономики. ЕС очаква само неговият сектор на батериите да се нуждае от 800 000 души, които да бъдат обучени или преквалифицирани до 2025 г. Южнокорейските гиганти в производството на батерии предупредиха за недостиг на умения, който ще забави прехода към електрически транспорт с нулеви емисии. И като знак за това колко ожесточена е конкуренцията за таланти сред производителите на електромобили, Tesla каза, че се оказва, че плаща заплати, подобни на финансови директори, за да привлече инженери на батерии.

    В САЩ, друг център за иновативна работа върху литиевите батерии, компаниите и правителството също спешно се опитват да запълнят празнината в уменията в индустрията за батерии. През март Министерството на енергетиката и автомобилният производител Stellantis се обединиха, за да стартират Battery Workforce Challenge, което включва професионално обучение и тригодишно инженерно състезание, предназначено да изгради умения и да създаде група от работници, работещи с батерии.

    Батериите не са единствената климатична технология, която е изправена пред недостиг на таланти. Промишлеността на редкоземните метали също изпитва недостиг на инженери по цялата верига на доставки, от добива и рафинирането до производството на постоянни магнити, които са необходими за задвижване на EV двигатели и вятърни турбини.

    В доклад, публикуван миналия месец за китайската индустрия за редкоземни метали, написан от експерти от индустрията и представен на Конгреса и други правителствени органи на САЩ, авторите изчисляват, че Китай има повече от 12 000 редкоземни изследователи на пълно работно време в своите национални лаборатории, изследователски съоръжения и университети. САЩ, от друга страна, имат само 300.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    LAUNCHub с нова инвестиция в българската UVIONIX
    Базираната в Калифорния компания, разработваща автономни летящи роботи с изкуствен интелект, привлече 3.5 млн. долара. С тях ще разширява екипите си по инженеринг и изкуствен интелект в България и САЩ
    преди 4 часа
    Тръмп налага мита върху вноса на стомана и алуминий
    Той планира да наложи мита на Европа, Тайван и други търговски партньори и критични индустрии
    07 февруари 2025, 14:34
    Старозагорска област е 9-та по работещи ИКТ фирми в България
    437 ИКТ компании работят в областта, по данни на CBN
    07 февруари 2025, 11:39
    Офис пазарът у нас през 2025: Умерена активност при търсенето и предлагането
    Делът на гъвкавите офис площи в София продължава да нараства, сочи доклад на Cushman&Wakefield Forton
    07 февруари 2025, 10:21
    ЕК дава близо 29 млн. евро за зарядни станции в България и още 4 страни
    Брюксел ще подкрепи общо 39 проекта за транспортна инфраструктура