„Голямото напускане“ продължава според проучване на PwC
Снимка: Economy.bg
Една четвърт от анкетираните от PwC работници очакват да сменят работата си през следващите 12 месеца, спрямо 19% миналата година. Причината – все повече остават без пари в охлаждащата се икономика, докато трябва да се справят с инфлационния натиск, пише „Ройтерс“.
Въпреки че „Голямото напускане“ продължава, около 42% от служителите, анкетирани от PwC в новото проучване на глобалната работна сила, казват, че планират да изискат увеличение на заплатата, за да се справят с по-високите разходи за живот, спрямо 35% миналата година.
Около 46% от респондентите в „2023 Hopes and Fears Global Workforce Survey“, което анкетира 54 000 работници в 46 държави, твърдят, че домакинствата им се затрудняват да плащат сметки всеки месец, или че не могат да плащат сметките през повечето време.
„С продължаващата икономическа несигурност виждаме глобална работна сила, която иска повече заплащане и повече смисъл от работата си“, каза Бхушан Сети, съвместен глобален лидер на практиката за хора и организации на PwC.
Около 38% казват, че имат пари в излишък в края на месеца, което е спад от 47% миналата година. Приблизително един на всеки петима работи на няколко работни места, като 69% от тях казват, че го правят за допълнителен доход.
„Целта, фирмената култура и приобщаването също остават ключови за тревогите на служителите“, установи проучването.
Работниците, които изпитват финансови затруднения, са по-малко способни да се справят с предизвикателствата на бъдещето, включително инвестиране в развиване на нови умения и адаптиране към възхода на изкуствения интелект (ИИ).
Сред анкетираните работници, които се справят по-добре финансово, повече от една трета казват, че ИИ ще подобри тяхната производителност, докато една четвърт очакват ИИ да създаде нови възможности за работа.
По-младите работници, включително поколението Z и милениалите - хора, родени след 1981 г. - очакват да видят положително въздействие от ИИ върху кариерата си през следващите 5 години, установява проучването.