Компанията извършва над 12 000 проверки на качеството на асортимента си всяка година
Снимка: Kaufland България
На Световния ден за безопасността на храните (7 юни), Kaufland България отчита инвестиции от близо 300 000 лв. от началото на годината в контрол на качеството на всички продукти. Компанията извършва средно 1600 проверки на месец или общо 8111 за периода. Всеки ден във всеки един от 63-те хипермаркета в страната служителите отделят по минимум два часа в проверки на стоките, като общият брой човекочасове в разглеждания период е 15 000 – това се равнява на повече от 2 години.
Проверките за безопасност на храните и контрол на качеството им включват лабораторни анализи в независими лаборатории, външни експертизи и редица вътрешни проверки от отделите, ангажирани да обезпечат стриктните процеси, които компанията има, за да гарантира високото качество на предлаганите продукти.
Продуктите, които Kaufland предлага в магазинната си мрежа, подлежат на стриктен контрол по цялата верига на доставка – от избора на производители и доставчици, през окачествяването, правилното съхранение и транспортиране на готовата продукция до грижата за това тя да е свежа през целия ден в хипермаркетите на веригата.
Как се проверява безопасността и качеството на храните в Kaufland България?
Хляб и тестени изделия: регулярно тестване на асортимента; предварителни дегустации за нов продукт; всички продукти се пекат по съвременна технология в специални конвектомати по предварително зададени програми според спецификите за приготвяне на всеки продукт, за да бъдат гарантирани качество, вкус и аромат.
Месо и месни продукти: регулярни лабораторни анализи и тестове в акредитирани лаборатории; ежегоден международен одит за норми и вътрешни изисквания за работа със свежи храни; шестстепенен контрол при приема в Централен склад; непрекъсната хладилна верига; проверка при приема в хипермаркетите и постоянен контрол на условията на съхранение на място; сертификация на предлаганите продукти.
Млечни продукти: вътрешни дегустации; разработена специално за компанията строга програма за прием, съхранение, доставки, хигиена, зареждане, опаковане и продажба на млечните продукти.
Плодове и зеленчуци: прецизен контрол от полето до рафта; всекидневни проверки за съответствие с изискванията на веригата за свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета – клас, произход, марка, сорт; ежемесечни тестове за пестициди; температурен контрол.