Какво ще представлява събитието, за кого е предназначено, как може да се вземе участие, разказва Йоана Атанасова, Вицепредседател „Бизнес развитие“ и „Управление на таланти“ в AIESEC
Снимка: Личен архив
На 22 г., Йоана Атанасова е студентка трети курс, специалност „Бизнес икономика и мениджмънт с преподаване на английски“ в УНСС. От 1 година работи като консултант подбор на кадри в международната ЧР компания Менпауър България, като отговаря за идентифицирането, привличането и назначаването на специалисти от различни области. От края на 2022 г. поема ролята на „Главен организатор“ на 18-ото издание „Бизнесът в действие“ – инициатива на AIESEC България. Освен за сформирането на изпълнителен екип тя отговаря за цялостната концепция и координация на събитието. Официален член на сдружението AIESEC става още през есента на 2020 г., като за кратък период от време преминава през няколко роли, стигайки до вицепредседател „Бизнес развитие“ и „Управление на таланти“. През тези две години и половина, Йоана успява да спомогне за присъствието на организацията сред бизнеса и популяризирането на бранда, както и за личностното развитие на членовете в организацията.
На 20 май предстои 18-ото издание на „Бизнесът в действие“. Форумът ще се проведе в SoftUni. Какво точно представлява събитието от младежи за младежи, за кого е предназначено, какво ще могат да научат участниците и как може да се вземе участие, за Economy.bg разказва Йоана Атанасова.
Предстои 18-ото издание на „Бизнесът в действие“. Каква е равносметката от предходните години?
През всичките години събитието успява да запази своята концепция, а именно създаването на мост между бизнеса и будните младежи. Това е валидно и днес. Младите хора се вълнуват все повече от това да достигат до актуална информация, да научават за възможностите си за кариерно и личностно развитие, както и да се свързват със свои съмишленици с подобни интереси. Всичко това дава смисъл и надежда на АИЕСЕК да продължава да прави това, в което е добър – да създава бъдещите лидери и да предоставя възможности за растеж от младежи за младежи.
Събитието се организира от АИЕСЕК, моля разкажете ни малко повече за организацията.
АИЕСЕК е най-голямата международна младежка организация, ръководена от младежи и развиваща лидерския потенциал на студентите. Тя е с представителства в над 100 държави по целия свят и се фокусира върху изграждане на позитивни лидери за обществото. Мисията на АИЕСЕК e Peace and fulfillment of humankind's potential или Мир и реализиране на човешкия потенциал. АИЕСЕК осъществява своята цел и мисия чрез основната си дейност, която е международен обмен на студенти от цял свят, както и възможността да бъдат част от организацията, чрез които да допринесат за своето личностно и професионално развитие, както и за развитието на света, в който живеем.
Какво ще е различното този май?
Тазгодишното мото на събитието е „от идея до иновация“. Чрез вдъхновяващи лектори, практически семинари и възможности за работа в мрежа, участниците ще могат да превърнат идеите си в иновативни решения. Стремим се да провокираме участниците да разчупят ежедневието и да създадат полезни контакти, да съберат полезни съвети и да научат поне един нов метод, чрез който да се отличат сред морето от таланти.
Кои са основните теми на тазгодишното издание?
Ще беседваме за това как да изградим личния си бранд, как да използваме силните си страни, за да осъществим целите си и как да навигираме кариерата си с увереност. Там участниците също ще имат възможност да се запознаят с компании, търсещи кадри точно като тях и предлагащи възможности за развитие на личните и професионалните им умения.
Кои са лекторите и как ги подбрахте?
В тазгодишното издание наши лектори са Жюстин Томс, Ваня Ананиева и Петър Джугански – всеки, вдъхновяващ по свой начин. Обърнахме се към тях, тъй като са изявени професионалисти, които не обръщат гръб при възможността да помогнат на младите хора да открият своя път към успеха и личностното си удовлетворение.
За кого е предназначено това събитие?
Събитието е насочено към студенти и наскоро завършили, които се интересуват от придобиване на практически знания за света на бизнеса.
Събитието има практическа част. Какво ще представлява тя и колко време ще продължи?
Тя се състои от казуси или уъркшопи организирани от наши компании партньори. Те дават възможност на участниците да приложат знанията и уменията си в действие, като коментират с компаниите актуални и реални въпроси в сферата им и предоставят иновативен подход за решението им. Практическият елемент ще се състои в продължение на седмица след събитието, като повече информация могат да получат след записване.
Как може да се вземе участие в „Бизнесът в действие“?
Може да ни открият във всички социални мрежи, както и да потърсят събитието във Фейсбук, където има линк за регистрация. Участието в събитието е напълно безплатно. Също така могат да използват следния линк.