Участниците ще разширят професионалните си компетенции, за да могат да заемат по-високи позиции в компанията
Снимка: Kaufland България
Kaufland България ще развива компетенциите на служителите си във филиалната мрежа чрез своята нова програма „Академии за развитие“. В първото ѝ издание ще се включат над 80 души, които ще бъдат разпределени в три групи и за период от 6 месеца ще преминат през целенасочено обучение.
Участниците в „Академии за развитие“ са избрани на база съвкупност от характеристики. Сред тях са индивидуалното годишно представяне на всеки служител и критерии, необходими за изпълнение на длъжността, която ще може да заеме след успешното преминаване през програмата. По този начин се гарантира, че всеки от тях ще разполага с нужните оперативни и личностни умения за по-висока позиция като ръководител отдел, ръководител сектор или управител филиал.
Обучението на служителите на Kaufland ще се провежда от външни и вътрешни лектори в два обучителни центъра и ще покрие минимум 8 модула. Успешното преминаване през програмата ще се определя на база на финална оценка, решаване на предварително зададен бизнес казус и компетентностно интервю.
„Категорична съм, когато казвам, че Kaufland България нямаше да се намира където е в този момент, без ценния принос на екипа ни. Дългосрочната инвестиция в хората е най-сигурният избор, който един бизнес може да направи. Благодарение на най-новата програма, така и на всички останали, с фокус върху развитието на служителите ни несъмнено си гарантираме стабилни успехи, постигнати чрез постоянство, целенасочени усилия и двупосочна ангажираност. Вярвам, че „Академиите за развитие“ ще са от изключителна полза за всеки участник, което е от значение и за нас като работодател“, каза Милена Караилиева, директор на „Човешки ресурси“ на Kaufland България.
Обучението, развитието и повишаването на квалификацията на служителите е дългосрочен ангажимент на Kaufland България. Затова компанията предлага средно по 6 обучения на всеки служител годишно и непрекъснато добавя нови, отговарящи на текущите тенденции и потребности. Само за изминалата година веригата е инвестирала над 380 хил. лв. в нови обучителни програми, обхванали над 6 400 от служителите ѝ в различните структури и отдели. В дългосрочен план, стратегическите програми, свързани с обучение и развитие и ежедневната мотивация на служителите дават допълнително конкурентно предимство на Kaufland. Благодарение на тях водещият ритейлър успява да запази устойчив във времето квалифициран персонал. Данните сочат, че 57% от екипа на Kaufland е част от компанията над 3 години, а повече от 80% от ръководителите са вътрешно развити и повишени.
Инвестицията в специализирани обучения на служителите е ключова част от работодателската политика на компанията. През 2022 г. тя е инвестирала над 382 000 лв. в обучения на персонала, като сред тях са над 150 специфични експертни и профилиращи курсове, тренинги за личностно развитие и по езици. Над 6 000 от служителите на Kaufland България са преминали през минимум едно присъствено или онлайн обучение през 2022 г. на ниво компания.