Жан Вайтилингам, директор „Човешки ресурси“ в Дискордиа, разказва за инвестицията на компанията в дигиталната трансформация и амбициите ѝ да се нареди сред 10-те най-големи европейски транспортно-логистични компании
Жан Вайтилингам има над 20 години опит в областта на управлението и развитието на човешките ресурси в сферата на телекомуникациите и финансовия сектор. Присъединява се към екипа на DISCORDIA преди 5 години като директор „Човешки ресурси“. Той със своя екип работи усилено в превръщането на DISCORDIA в най-предпочитаната работодателска марка не само в транспортно-логистичния сектор, но и на пазара като цяло.
Наскоро Discordia обяви инвестиция в размер на €5 милиона в дигитална трансформация. Свързахме се с г-н Вайтилингам, за да ни разкаже повече за инвестицията, нуждата от тази трансформация и плановете на компанията за в бъдеще.
Какво наложи нуждата от дигитална трансформация?
Ние вярваме, че бъдещето на нашия сектор е в дигитализацията. Изключително много индустрии отдавна поеха по този път, така че е време и транспортно-логистичният бизнес да се забърза и да ги настигне. С прогресивното навлизане на технологиите в глобален аспект дигиталните процеси и автоматизации ще бъдат неминуеми за всеки бранш, включително и за нас.
Растежът на DISCORDIA с 37% CAGR (средногодишен ръст) за последните 10 години на практика усложни значително процесите и обемите на операции. Въпреки че DISCORDIA е една от най-ефективните транспортно-логистични компании в Европа, ние вярваме, че можем още да се развиваме и да надграждаме в тази посока. А за да увеличим допълнително ефективността си, неминуемо трябва да започнем внедряването и използването на водещи дигитални технологии и решения.
Как определихте размера на бюджета за тази промяна?
Водеща беше не стойността на инвестицията, а достигането и въвеждането на максимално гъвкави решения, които да отговорят на комплексността, да оптимизират процесите в компанията и да могат да подкрепят ръста, който планираме до края на десетилетието. В резултат стигнахме до решенията Oracle OTM и ERP SAP S/4HANNA, предпочитани от Fortune 500 компаниите.
Имате ли времева рамка за финализирането ѝ?
Започнахме работа по паралелно внедряване и на двете решения, като плануваме завършване на първа фаза и обявяване на Go-Live в края на третото тримесечие на годината. За реализирането на този агресивен план се доверяваме на компании, които са глобални лидери във внедряването на тези специфични решения.
В момента сте в процес на разширяване на ИТ екипа си. Колко и какви специалисти търсите?
Започнахме изграждането на вътрешния ни IT отдел преди няколко години, привличайки специалисти от водещи компании с опит в дигитализацията на сложни процеси.
Водещите технологии неминуемо изискват и много добри специалисти, които, от една страна, да подпомогнат бизнеса в процеса на интеграция, а от друга – да осигурят поддръжката и максималното използване на възможностите на тези софтуери. В ERP частта търсим квалифицирани кадри за позициите Senior System Analyst и Business Analyst, a във връзка с интеграцията на TMS (Transport Management System) – Implementation Specialist и Logistic Business Analyst. Успоредно с това през годината предвиждаме разширяване на екипа си и със специалист в областта на информационната сигурност и управлението на апликации.
Как стои DISCORIDIA на европейския пазар и каква е конкуренцията в сектора?
DISCORDIA е предпочитан партньор на европейския пазар не само заради капацитета, с който разполагаме, но и поради високото качество и надеждност на транспортно-логистичните услуги, които предоставяме. Неслучайно нашият NPS (склонност на клиентите ни за препоръка) и оценката им за удовлетвореност ни нареждат сред най-добрите компании в сектора.
Като обем на бизнеса DISCORDIA вече е най-голямата транспортно-логистична компания в България и лидер в Югоизточна Европа. А плановете ни до края на десетилетието са дори по-амбициозни – да бъдем сред 10-те най-големи европейски транспортно-логистични компании, с милиарден оборот и над 7000 тежкотоварни автомобилни композиции. По този начин вероятно ще се превърнем и в един от най-големите работодатели в България, тъй като въпреки плановете за разширяване на бизнеса ни в Европа и придобиване на международни компании централното управление на DISCORDIA ще остане в страната.
Лесно ли намирате нови служители?
Пазарът на труда става все по-труден и недостигът на служители все по-осезаем. Най-сериозно е положението с международните шофьори, като това е общ проблем в западните общества. Имайки предвид този факт, не можем да говорим за „лесно“ намиране на квалифицирани кадри, но благодарение на целенасочената ни работа за утвърждаването на DISCORDIA като силна работодателска марка, ние се справяме. Това, естествено, преминава през осигуряването на изключително добри условия на работа както в офисите ни, така и за шофьорите ни, работещи в най-съвременните и комфортни камиони. Предоставянето на възможности за обучение, професионално и кариерно развитие, управление на таланта, постоянно повишаване на качеството на мениджмънт, както и честното и справедливо работодателско отношение са важни и основни фактори за нашия успех.
В последните години DISCORDIA се утвърди не само като компания, даваща най-добрите кариерни възможности за хората, развиващи се в областта на транспорта и логистиката, но и за тези, работещи в различни функционални области. Чрез привличането на водещи професионалисти и прилагането на най-добрите практики успешно изградихме множество структури, сред които „Човешки ресурси“, „Финанси“, „Информационни технологии“, „Маркетинг“ и „Продажби“ . Понастоящем усилията ни са фокусирани върху популяризирането на възможностите именно в тези области. За хората, търсещи развитие в транспорта и логистиката, както и за международните шофьори, ние виждаме от пазара, че DISCORDIA е Employer of choice (предпочитан работодател).
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Дискордиа АД / София в JOBS.bg