четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    581 прочитания

    Wizz air със 77% ръст на пътниците у нас през 2022 г.

    Компанията планира да продължи с разширяването на екипажите си у нас
    25 януари 2023, 10:25 a+ a- a

    Снимка: Wizz Air

    Wizz Air обяви ръст от 77% на пътникопотока през 2022 г. в сравнение с 2021 г. През 2022 г. Wizz Air е регистрирала над 2,6 млн. пътници в България в сравнение с 1,4 милиона през 2021 г., с което надскача резултатите от преди Covid пандемията. Най-популярният маршрут за годината у нас е София – Тел Авив. В международен план общо 45 милиона пътници са резервирали билети с Wizz Air през 2022 г., което е два пъти повече от предходната (21,7 милиона пътници) и с 10% повече от 2019 г. (41 милиона пътници).

    Wizz Air продължава да изпълнява ангажимента си да предоставя достъпни възможности за пътуване и е готова да ускори и разшири дейността си през 2023 г. Авиокомпанията има две постоянни бази в България с около 400 членове на екипажа, опериращи с 10 самолета по 60 маршрута. Мрежата на Wizz Air до, от и в рамките на България отчита ръст с 48% през 2022 г., което осигури 400 000 допълнителни места в продажба на пазара.

    Wizz Air продължава да спазва принципите на ESG (опазване на околната среда, социални политики и корпоративно управление) в своите операции. Авиокомпанията разполага с една от най-младите флотилии със средна възраст на самолетите 4,6 години, доста под средната възраст на основните му конкуренти, която е около 10 години. Това гарантира, че Wizz Air изпълнява своя ангажимент за устойчивост с най-нисък отпечатък върху околната среда. Освен това, превозвачът управлява ефективно своите самолети, тъй като това има най-голямо въздействие върху справянето с интензивността на въглеродните емисии. В същото време авиокомпанията е провела 66 дни за набиране на кабинен екипаж в България и е увеличила местния си екипаж с почти 30%. Плановете на Wizz Air за 2023 г. са да продължава да предоставя кариерни възможности и да разширява кабинния си екипаж.

    Тамара Никифорова, мениджър „Корпоративни комуникации“ в Wizz Air Group, коментира: „Гордеем се с резултатите си в България и с удоволствие ще продължаваме да предоставяме на българските пътници нови възможности за пътуване на достъпни цени. В края на 2022 г. добавихме още 1 самолет в нашата база в София, стартирахме нови маршрути от столицата до Стокхолм и Хамбург и увеличихме честотите на полетите на още 11 маршрута. Оставаме ангажирани към пазара, като в момента предоставяме на нашите български клиенти общо 1,7 млн. места по 60 маршрута до 20 държави и очакваме да растем още повече и през 2023 г.“

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 16 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 16 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата
    преди 17 часа
    Tesla ще съкрати над 10% от работната си сила
    Двама висши мениджъри също се оттеглят
    преди 19 часа
    Sameday планира 200% увеличение на точките за доставка извън дома в България
    Експанзията до 1500 точки до края на 2024 г. е част от регионален инвестиционен план в размер на €30 млн.