петък, 24 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4820 прочитания

    Какво е да работиш в ZaUtre?

    Какви възможности за кариера предлага компанията и какви професионалисти стоят зад нейния успех, разказва Ефтимий Ковачев – Програмист в ЗаУтре
    08 септември 2022, 15:21 a+ a- a

    Ефтимий Ковачев – Програмист в ЗаУтре

    ЗаУтре е технологична компания, която създава решения в областта на e-commerce. Компанията е създадена през 2015 и има екип от 30 професионалисти, работили по проекти с Deckers Brands, Shiseido, Bonmarché, Ann Summers, Adidas, Montblanc, Cartier, Clarins и др.

    Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех, пред Economy.bg разказва Ефтимий Ковачев – Програмист в ZaUtre.

    Име: ZaUtre
    Сфера на дейност: Разработване на софтуерни решения за електронната (e-commerce) търговия
    В България е от: 2015
    Брой служители глобално: 30
    Брой служители в България: 30
    Офис в България: гр. София, бул. „Черни връх“ 84

    Ефтимий, кога е създадена компанията и откога присъства в България?
    ЗаУтре е създадена през не толкова далечната 2015 г. и е технологична компания, която създава стабилни и ефикасни решения в областта на електронната (e-commerce) търговия.

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    В ЗаУтре се фокусираме основно върху разработването и доставянето на софтуерни решения за клиенти със средни до средно големи обороти, които предлагат продуктите или услугите си директно на потребителите (Direct to Consumer i.e. D2C) в електронна среда.
    Tова обикновено са разпознаваеми на глобално или локално ниво брандове, които изграждат своето дигитално присъствие с помощта на платформата Salesforce Commerce Cloud.
    В много случаи тези клиенти използват и други продукти от екосистемата на Salesforce като Sales Cloud, Marketing Cloud и др. за интеграцията и поддръжката, на които ние също изграждаме експертиза.

    Среща и Парти с цялата ZaUtre Сила

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Платформата, с която работим е насочена към средно големи ритейлъри, затова повечето ѝ потребители са част от развитите пазари на Западна Европа и Северна Америка. Там са базирани и повечето от нашите клиенти. Като официални партньори на Salesforce ние сме силно ентусиазирани да „побългарим“ платформата, но в положителния смисъл на думата (да, тя има и положителна конотация), като помагаме и на местни бизнеси да трансформират дигиталните си предложения.
    Повечето наши клиенти искат да трансформират начина, по който марките общуват със своите потребители, а това минава през цялостна трансформация на процеса на онлайн общуване. ЗаУтре е надежден партньор на тези брандове в това обичайно комплексно и предизвикателно пътуване. Един от най-популярните подходи при такъв тип трансформации е преходът към композитна архитектура с оглед на възможностите, които този тип архитектура предоставя за по-бързо и евтино създаване на богато потребителско преживяване.
    Работили сме по подобни проекти с Deckers Brands, Shiseido, Bonmarché, Ann Summers, Adidas, Montblanc, Cartier, Clarins и др. Сътрудничеството ни с някои от тях продължава и днес.

    Къде има офиси компанията?
    Когато започнах в компанията, тя вече беше преминала в хибриден модел на работа. Офисът на ЗаУтре може да бъде наистина навсякъде. Екипът ни го доказва – имаме колеги в цяла България, работещи от уюта на своите домове или плажове, или планини, или исторически градове – оказва се, че в България има стотици чудесни места, откъдето да работиш за ЗаУтре. Централният ни физически офис е в София.

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    През последната година имаме органичен растеж и броят на колегите и клиентите ни се удвои. Към днешна дата екипът ни е съставен от 30 висококвалифицирани специалисти, в това число – Salesforce Commerce Cloud архитекти, ръководители на екипи, QA инженери и програмисти. Повечето ни роли са силно технически, като едва отскоро започват да се присъединяват хора с по-различни профили – като специалисти по маркетинг и продажби и др.
    Фирмата се оглавява от доказали се в ИТ общността експерти, като самите те работят ежедневно като архитекти със Salesforce Commerce Cloud. Един от тях по образование е физик с докторска степен по лазерна физика и квантова електроника. Лично за мен това е вдъхновяващо, имайки предвид, че майка ми е физик, на което дължа страстта си към приложните науки от ранна възраст. Споделям всичко това, понеже смятам за невероятна привилегия възможността да черпя знания от хора с наистина богат опит в областта.

    Колко са ИТ специалистите и по какви проекти работят?
    В професионалния ни екип работят 22 инженери. Работата на повечето от нас е фокусирана върху проекти, базирани или свързани със Salesforce Commerce Cloud. Но самата платформа има няколко напълно различни архитектурни подхода, което позволява хора с различни технически умения да работят заедно. Имаме инженери с React, които работят по Progressive Web Apps, предоставящи изключително потребителско преживяване, редом с колеги, които пишат BE функционалност на Javascript и FE с Bootstrap и/или JQuery за по-традиционни имплементации, фокусиращи се повече върху съдържанието. Освен тях разчитаме и на трима инженери, осигуряващи качеството. Пример за един от тях е Мария – ръководител на нашия QA екип. И както обичам да се шегувам – тя заема тази длъжност отпреди професията ѝ да стане „модерна“ и да придобие всеобща популярност у нас.

    Адреналин и зелената зареждаща енергия на Планината

    Какви хора най-често търси компанията – с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Компанията търси не само опитни уеб програмисти, но и такива с JavaScript познания, които са отворени към усвояване и използване на нови технологии, както и обогатяването на знанията си по езика. Аз съм типичен пример за това. През 2018-а година завърших бакалавърска степен в Шотландия със специалност Computer Science, като по онова време започнах и своя професионален път чрез участие в стажантската програма на университета, в който следвах. След повече от година работа там взех решението да се прибера в България и да продължа кариерното си развитие тук. Изборът ми на висше учебно заведение в чужбина беше почти изцяло прагматичен, но решението да се завърна в родината си беше по-скоро емоционално, тъй като винаги съм бил някак магнетично придърпан към нея.
    Така и започнах в ЗаУтре, където средата е същевременно стимулираща и спокойна. Това благоприятно допринася не само за професионалното развитие, но и за извънработните взаимоотношения и отговорности на всеки от екипа. Имаме колеги с най-различни хобита и интереси. Като започнем от всякакъв вид спортове и бордови игри, през дърводелство, та чак до сладкарство. Аз примерно се занимавам любителски със силови спортове и фитнес и колегите ми подкрепят тази моя страст. Миналият месец дори участвах в Англия в първото си състезание по бодибилдинг, където се класирах трети.

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Да, компанията е отворена за хора, започващи кариерата си и притежаващи базови познания по програмиране с Javascript и добро разбиране как функционира „мрежата“. За момента нямаме стажантска програма, но имаме двумесечно вътрешно обучение, фокусирано върху работата и програмирането със Salesforce Commerce Cloud. Също така сме партньор на „Телерик“ в обучения по Commerce Cloud, насочени към широка аудитория от специалисти. Мои колеги са лектори в тези обучения. Цялостното разбиране в компанията е, че е нужно да има здравословно смесване на колеги с много опит и такива с малко, за да се поддържа добра работна среда за всички.

    Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
    Интересен факт за нашите разработчици е, че повечето от тях са с Full Stack Web насоченост. Това обаче не трябва да плаши бъдещите ни колеги, защото backend и frontend кодът се пишат изцяло на JavaScript. Затова и най-важното за безпроблемна работа със SFCC са добрите познания и опитът именно с този програмен език. За да обясня холистично – кое/как е в голямата картинка, е редно да спомена, че Backend JavaScript кодът се транселира към JAVA от специален engine на Mozilla – наречен Rhino. Това може да бъде много интригуващо както за професионалисти, така и за тепърва навлизащите в областта на високите технологии.

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    Един от големите плюсове за мен и моите колеги е, че пътят от назначението през обучението до директната самостоятелна работа и принос към проектите е сравнително кратък. Обучението, както казах, е два месеца, но е с ментор от компанията и реално е много индивидуално – може да продължи и по-кратко, както и да покрие различни от първоначалните теми, ако е необходимо. След обучението обикновено има период около месец, в който влизаме в проект като „сянка“ на някого от колегите. Този колега ни става наставник и получаваме задачи от него – целта на този период е адаптация към реалната работна среда. Оттам нататък развитието е в зависимост от назначените отговорности и технически задачи, но във всички случаи имаме възможността да видим как едни от най-успешните дигитални бизнеси функционират отвътре. Това включва както техните търговски процеси и практики, така и технологични иновации. Всичко това допринася за един по-бърз професионален прогрес в сферата на електронната търговия.

    scuba diving Емоция в Гърция

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    ЗаУтре е компания с ясно изразена start-up култура, която е ръководена от прилагането на най-добрите практики, както в управлението на бизнеса и иновациите, така и в програмирането. Компанията е много гъвкава по отношение на обученията и технологичното развитие на служителите си. Има базов пакет от придобивки като безплатни обучения в Udemy (не непременно насочени към Salesforce), вътрешни ресурси (основно насочени към Salesforce Commerce Cloud), регулярни вътрешни семинари и т.н.
    Но основното е, че в компанията има разбиране, че хората и техните технически и социални умения са най-важният ѝ капитал, което пък означава, че ако си харесате курс или конференция, или друг тип „развиващо“ събитие, имате голям шанс да получите финансиране, за да участвате.

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Основната придобивка, която предлага компанията, е стимулираща и спокойна среда, която индивидуално развива уменията ми – технологични и социални. Имаме както стандартните за индустрията тиймбилдинги, подаръци и прочие, така и социална програма, която е насочена не само към личното добруване на всеки един от нас, но и към общността като цяло.

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Нещо наистина важно, което смятам, че трябва да знаят читателите е, че сме не само гъвкави като отношение и разбирания, но и че приемаме кандидати от всякакви възрасти и опит. Важното за нас е те да са инициативни и амбицирани да работят. Бих искал да завърша с това, че в ЗаУтре имам не само колеги, с които ми е приятно да работя, но и истински приятели.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ZaUtre в Jobs.bg

     ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАКВО Е ДА РАБОТИШ В:

    Какво е да работиш в Тавекс?
    Какво е да работиш в Станга1?
    Какво е да работиш в Motion Software?
    Какво е да работиш в Credissimo?
    Какво е да работиш в Блубито?
    Какво е да работиш в dm България?
    Какво е да работиш в Effortel?
    Какво е да работиш в CloudCart?
    Какво е да работиш в myPOS?
    Какво е да работиш в Lab08?
    Какво е да работиш в Grafixoft?
    Какво е да работиш в Appolica?
    Какво е да работиш в Resolute Software?
    Какво е да работиш в M2M Services?
    Какво е да работиш в i:Fao an Amadeus company?
    Какво е да работиш в Cognyte Bulgaria?
    Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?
    Какво е да работиш в Melon?
    Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
    Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
    Какво е да работиш в Delta Source? 
    Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
    Какво е да работиш в Лидл България?
    Какво е да работиш в МенторМейт?
    Какво е да работиш в Proxiad?
    Какво е да работиш в Endava?
    Какво е да работиш в Адастра България?
    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 22 часа
    Eldrive започва да изгражда собствени зарядни паркове за електромобили
    Освен зарядните станции в парковете ще има кафенета и магазини
    преди 23 часа
    „Смарт Органик“ вече се търгува на основния базар на БФБ
    Тя е първата компания, преминала от малкия пазар beam на основния Standard на Борсата
    преди 1 ден
    JYSK открива още 2 нови магазина у нас
    От началото на 2024 до сега бяха открити обекти в Елин Пелин, Равда и Асеновград
    преди 1 ден
    Инфлацията във Великобритания с по-малък от очакваното спад
    През април показателят е с почти 1% по-нисък спрямо март
    22 май 2024, 13:06
    Пазарът на индустриални площи в София навлиза в нова фаза
    Пазарът на производствени и складови площи в София забавя темпото си в началото на годината, а наемните нива се стабилизират за първи път от края на 2021, сочи нов доклад на Cushman&Wakefield Forton