Намалява песимизмът по отношение на икономическата ситуация в страната и финансовото състояние на домакинствата
Снимка: Economy.bg
През юли 2022 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 3.0 пункта спрямо априлското си равнище, което се дължи главно на повишеното доверие сред градското население, показва проучването на Националния статистически институт (НСИ).
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение. В сравнение с април се наблюдава и намаление на песимизма в оценките им за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните 12 месеца и в очакванията им за следващите 12 месеца.
По отношение на безработица в страната през следващите 12 месеца очакванията са, че тя ще остане приблизително на априлското си равнище.
През юли оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са неблагоприятни. Същевременно обаче инфлационните им очаквания за следващата година са по-слабо изразени.
Последната анкета отчита малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите относно извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба и за „подобрения в дома“ през следващите 12 месеца.