събота, 24 септември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1761 прочитания

    Как започнах първа работа: Августа Николова, Кауфланд България

    Непосредствено след семестриалното си завършване започнах работа по стажантска програма в направление „Право и съответствие“, разказва Августа
    03 август 2022, 15:01 a+ a- a

    Августа Николова - Младши Юрисконсулт в Кауфланд България. Снимка: Кауфланд

    Стартирането на първа работа е предизвикателство за всеки млад човек. Като всяко ново начало, и това идва с много неизвестни. В новата рубрика на Economy.bg „Как стартирах моята първа работа“ млади професионалисти от водещи компании в различни сектори в България разказват за началото на кариерата си, предизвикателствата, с които са се сблъскали, и какво според тях е било ключово в процеса, за да достигнат до интервю и да получат оферта за започване на работа.

    Запознайте се с Августа Николова, магистър по право и Младши Юрисконсулт в Кауфланд България.

    Коя беше първата ти работа и как започна в компанията? (Как/къде намери информация за свободната позиция, стаж, академия, за която кандидатства?
    От последните години в гимназията започнах да уплътнявам свободното си време чрез различни благотворителни дейности през летните ваканции, а юридическа работа започнах покрай стажовете, заложени в програмата на обучението ми в Юридически факултет на Софийски университет „Св. Климент Охридски“ .

    Непосредствено след семестриалното си завършване и преди държавните изпити започнах работа по стажантска програма в направление „Право и съответствие“ в Kaufland България. Информация за позицията открих на онлайн платформа с обяви за работа и с огромно вълнение изпратих кандидатурата си, тъй като предпочитанията ми за развитие бяха насочени към голяма международна компания.

    Как се подготви за интервюто и какво помниш от него?
    Интервюто се проведе в доста повратен момент за всички – началото на пандемията от Covid-19. Помня ясно датата 16 март 2020 г., тъй като точно три дни преди интервюто в държавата ни бе обявено извънредно положение – ситуация, в която никой от нас не бе попадал до този момент. Спомням си колебанията си относно това дали интервюто изобщо ще се проведе поради тъкмо навлизащите сериозни рестрикции по отношение на социалните контакти. Подготовката ми се състоеше главно в запознаване с общодостъпната информация за дейността на дружеството и групата, към която то принадлежи, както и набавяне на повече информация относно retail бранша в България. Много полезна ми беше интернет страницата на Kaufland България, в която намерих информация за всички теми от живота на компанията, както и социалните мрежи на Kaufland.

    От емоционална страна ярък спомен завинаги си остават вълнението и притеснението, които изпитвах преди и по време на интервюто. Естествено, подобни усещания са напълно нормални в такива ситуации, но предразполагащото отношение на бъдещия ми пряк ръководител тушира излишното напрежение, така че след интервюто излязох допълнително амбицирана за стажантската позиция.

    Kакво знаеше за компанията, преди да започнеш? И какво те изненада, когато реално започна да работиш в компанията?
    Първоначално разполагах с общодостъпната информация, известна на повечето клиенти на Kaufland – голяма верига търговски обекти, с огромно разнообразие от стоки, приятно място за пазаруване. 

    С постепенното запознаване с колегите, дейността и структурата на дружествата на Kaufland в България се убедих, че представата ми е била съвсем скромна. Затова впоследствие споделях на приятелите си, че преди да започна работа и да се запозная отвътре с компанията, не съм и предполагала през колко стриктни изисквания, одобрения, в процеси и системи по цялата верига на доставка преминава един шоколад  например, за да стигне до клиентите. Като всеки един от 21 000 артикула на Kaufland България. 

    Колко време отне процесът по търсене до започване на работа и кое беше най-голямото предизвикателство? Как се справи и някой помогна ли ти?
    Всъщност процесът по търсене бе кратък. Интервюто премина успешно, бързо получих обратна връзка и потвърждение, че съм одобрена, но в резултат на извънредното положение стартът на стажа се отложи с известно време поради необходимостта от физическо присъствие в офиса и спазване на противоепидемичните мерки. 

    По време на стажа ежедневно се сблъсквах с предизвикателства от различно естество, като най-сериозното бе паралелното справяне с оперативната работа, отличното ми дипломиране и придобиване на юридическа правоспособност.

    Въпреки притесненията ми дали не е редно да концентрирам усилията си единствено върху успешното си завършване, получих изключителна подкрепа, мотивация и разбиране от страна на прекия ми ръководител и колегите, което беше решаващо за навременното ми дипломиране и бързата адаптация в организацията.

    Какво смяташ, че беше ключово в целия процес, за да стигнеш до интервю и да ти предложат да започнеш в компанията?
    Ключова беше ясната цел, която си поставих за развитие в подобен тип международна организация. Решаваща роля изигра и съвпадението на подходящия момент с подходящите обстоятелства и хора. Другото ключово е, че с моя ръководител и ментор от самото начало си допаднахме и намерихме общ език, което направи целия ми път от стажант до младши юрисконсулт възможен, вълнуващ и наситен с интересни дейности и нови знания.

    Ако искаш, сподели с нас какво направи с първата си заплата.
    С  част от нея отпразнувах рождения си ден с приятели.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа и стаж на Кауфланд България ЕООД енд Ко КД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАК ЗАПОЧНАХ МОЯТА ПЪРВА РАБОТА:

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Инвестиции за почти 2 млрд. лв. са в процес на сертифициране
    Само за тази седмица МИР е сертифицирало четири проекта за близо 75 млн. лв. в Стрелча, Благоевград, Пловдив и София област
    преди 1 ден
    Изследовател, работил по създаването на автономни автомобили в Google, ще участва в първата конференция на INSAIT
    Д-р Драгомир Ангелов е световно-известен учен в областта на компютърното зрение, директор на изследователската дейност на Waymo и един от менторите в докторантската програма на INSAIT
    преди 1 ден
    Швейцария излезе от ерата на отрицателните лихвени проценти
    Централната банка на страната не изключи допълнително повишаване на лихвените проценти
    преди 1 ден
    Зам.-министър Христова подписа нови 144 договора за енергийна ефективност
    Те са на стойност 14,5 млн. лв. за предприятия в преработващата промишленост