Хората все повече възприемат dm Дрогеристите като съветник, на когото могат да се доверят, казва Вероник Маникатова - Управител на магазин на dm, The Mall
Вероник Маникатова, Управител на магазин на dm, The Mall. Снимка: dm
От учебната 2022/2023 година в София и Димитровград за първи път ще има прием за специализирани паралелки за обучение по професия „Дрогерист“ по австрийска програма. Учениците ще преминат 5-годишен гимназиален курс в Професионалната гимназия по екология и биотехнологии „Проф. д-р Асен Златаров“, гр. София и в Професионална гимназия „Проф. д-р Асен Златаров“, гр. Димитровград. В списъка със специалностите паралелките присъстват под официалното наименование „Консултант ĸoзмeтични, парфюмерийни, биологични продукти и битова химия", специалност „Осигуряване на продуктова информация“.
Стартът на паралелките за „Дрогеристи“ в София и Димитровград е продължение на политиката на dm за популяризиране на тази професия в България. Към момента такова обучение се провежда в професионални гимназии във Варна и Плевен и компанията планира разрастване на програмата и в други градове.
Вероник Маникатова завършва курс за Дрогеристи по австрийска програма и в момента е Управител на магазин на dm, The Mall. Вероник разказва повече за кариерния си път в компанията и за професията „Дрогерист“.
Вероник, как започна Вашата кариера в dm и как стигнахте до позицията Управител на магазин на dm България?
Започнах работа в dm като студентка във втори курс. Тогава идеята ми беше да си осигуря допълнителен доход. Още от първия си ден в dm разбрах, че това е моето място, тъй като бях посрещната много добре от всички в компанията, а и работата е суперинтересна за едно младо момиче, което винаги се е интересувало от гримове и красота. Първата ми позиция беше консултант в магазин. Три години по-късно, малко след като успешно завърших курс за Дрогеристи по австрийска програма, бях повишена в Управител на магазин.
Важна част от деня ми са и мини обучителните курсове, които правим в магазина. Старая се да използвам всяка възможна минута, за да предавам знанията си на колегите, да им помагам в ежедневните дейности и да им показвам как могат да се справят със задълженията си по-добре. За мен това е много важно, защото компанията ми е инвестирала много в развитието ми като професионалист и аз се чувствам длъжна да предам това знание.
Какви обучения сте преминали, свързани с работата Ви в dm?
Още от първия ден в dm бях посрещната от много точна програма за обучения и квалификация. Вече шест години съм в компанията и мога да кажа, че почти всеки месец съм преминавала някакъв тренинг, което означава, че съм преминала десетки обучения – продуктови, за работа с хора, търговски и мениджърски умения и много други. Всички те ми помагат да върша работата си много по-добре и да съм по-уверена в сложния сектор на търговията с дрогерийни стоки.
За мен най-ценно беше обучението за Дрогеристи по австрийска програма. Аз бях от втората група служители на компанията, които преминаха тренинга и след една година учене мога да кажа, че съм много по-добър професионалист.
Как обучението за Дрогеристи помогна за професионалното Ви развитие?
Секторът на продуктите за красота и за лична грижа е необятен. Той е движен от непрекъснати иновации, разработват се нови продукти, влагат се подобрени съставки и всичко това намира отражение в нашия богат асортимент. Той включва повече от 16 000 артикула и човек няма как да познава свойствата на всеки продукт. И тук е ролята на Дрогериста. Ние можем да дадем съвет, да кажем как всяка съставка на един крем или шампоан ще повлияе на кожата или косата.
Всичко това е благодарение на обучението за Дрогеристи, което продължи една учебна година и беше много интензивно. През първия срок много подробно изучавахме билки, химия, диетика, биохимия и други предмети, които са основата на нашата професия. През втория срок фокусът ни беше върху козметиката, производството на козметични продукти, състава, взаимодействието им с други продукти и така нататък. Обучението завърши с много тежък изпит и след като го взех се чувствам много по-уверена в работата си и зная, че няма да подведа клиента, който се е обърнал към нас за съвет и консултация. Всъщност точно заради компетентната помощ, ние имаме лоялни клиенти, които редовно пазаруват при нас и търсят помощта ни при избор на продукт.
Научиха ли се клиентите да търсят съвети при избора на продукти?
Да, хората се научиха да търсят съвет и не се страхуват да попитат какъв продукт да изберат. За мен това е много хубаво, защото показва, че възприемат dm Дрогеристите като съветник, на когото могат да се доверят.
Забелязвам, че клиентите не само питат за съвет, но и се вслушват. Наскоро имах интересен случай, когато една дама искаше да си купи крем за силно омазнена кожа. При разговора се оказа, че всъщност нейната кожа не е омазнена, а дехидратирана и затова ѝ препоръчах крем за дълбока хидратация. След няколко седмици клиентката дойде и каза, че така сме решили проблема. Оттогава я виждам все по-често в магазина. Според мен именно компетентната консултация е една от най-важните отличителни черти на dm и затова много хора споделят, че пазаруването при нас е приятно преживяване.
Какви са предизвикателствата, с които се срещате в работата с клиенти и с колегите си?
Мога да разделя предизвикателствата на две групи – при работата с колегите и при работата с клиенти. По отношение на екипа най-често се налага да балансирам с подготовката на работния график и да помагам на колегите при запознаване с нови продукти или други казуси, свързани с ежедневната ни работа.
Що се отнася до клиентите, понякога има такива, които не са сигурни точно какво искат и отнема повече време да разберем от какво се нуждаят и да препоръчаме точния продукт. В повечето случаи това отнема доста време, но накрая клиентът си тръгва доволен от покупката. Мога да кажа, че благодарение на обученията, които преминахме, имаме всички умения да се справим и с най-взискателните клиенти.
Бихте ли препоръчали на своите познати да започнат работа в dm и защо?
Не само че бих препоръчала dm като работодател, но и го правя и мои познати вече работят в компанията. На всеки казвам, че ще дойде в стабилна компания, която се грижи за служителите си, помага им да се развиват не само професионално, но и като личности и дава страхотни възможности за кариерно развитие. Моята кариера е пример за това – от студентка, която търсеше допълнителен доход, за три години се издигнах до Управител, а освен това сега водя и обучения за колегите, което е много хубаво.
Друг много силен мотив да препоръчам dm е, че компанията се грижи за нас. Имаме интересни семинари, организират ни срещи с вдъхновяващи личности, включват ни в интересни проекти и правят всичко възможно да се чувстваме много добре на работа и както казваме напоследък – „да живеем работата си различно“.
Как виждате бъдещото си професионално развитие?
Засега се чувствам много щастлива със сегашната си позиция и с работата, която върша. Амбициите ми са свързани да стана още по-добър Управител и обучител и да съм още по-полезна за колегите. А в бъдеще не се знае – както казах, dm дава много възможности за развитие и може да стана Регионален Мениджър или да заема някоя позиция в централния офис на компанията.
Вижте профила и актуалните позиции за работа и стаж на ДМ България ЕООД в JOBS.bg