събота, 23 септември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1442 прочитания

    Софийските метростанции с 546 нови паркоместа за велосипеди

    Над 11 000 души на ден използват колело, за да стигнат до работа в София
    07 юли 2022, 09:27 a+ a- a

    сн: ДЗИ

    На разположение на гражданите и гостите на София вече са 546 нови паркоместа за велосипеди, поставени в охранявани зони на софийските метростанции и даващи възможност за сигурно заключване на велосипедите. Стойките са финансирани от застрахователното дружество ДЗИ. Те бяха официално представени от партньорите в проекта под надслов „С колелото до метрото“: Коста Чолаков, главен изпълнителен директор на ДЗИ, проф. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД и Борис Бонев, основател на „Спаси София“.

    „Отзовахме се на поканата на „Спаси София“ да се включим в проекта без много размисли, защото за ДЗИ популяризирането на колоезденето като алтернативен начин на придвижване в градска среда е кауза. В резултат на съвместните ни усилия столичното метро вече разполага с 67 нови, модерни, удобни и сигурни велостойки с общо 546 паркоместа, разположени на 45 метростанции. Според официална статистика за София над 11 000 души на ден използват колело, за да стигнат до работа. Вярвам, че тази цифра съвсем скоро ще се удвои и утрои защото гражданите ще могат спокойно да съчетаят пътуване с метро и велосипед.“, заяви главният изпълнителен директор на ДЗИ.

    сн: ДЗИ

    Коста Чолаков допълни още, че реализирането на този проект е доказателство за успешната колаборация на бизнеса, институциите и обществените организации. „Благодаря на „Спаси София“, че ни потърсиха за партньор в този проект, както и на проф. Братоев, че ще стопанисват стойките, за да могат столичани и гости на София да ги ползват дълги години“.

    Велосипедните стойки са направени по уникален за София дизайн с форма, следваща контура на велосипед, която дава възможност всички части да бъдат сигурно закрепени. Стойките са разположени на най-натоварените входове на метростанциите из целия град, така че общественият превоз да бъде по-достъпен, а зависимостта от автомобилите – намалена.

    Независимият общински съветник Борис Бонев дойде с колелото си на събитието и бе първият ползвател на новите паркинги за велосипеди. „Каня столичани да дадат шанс на градския транспорт и велосипедите. От „Спаси София“ осъзнаваме добре, че условията са далеч от идеални, но ние няма да се откажем да правим всичко по силите си, за да подобрим алтернативите за придвижване в София. Точно този проект ми дава увереност, че градът ни ще може да започне усилено да се развива и да става по-комфортен за живот. Заедно с останалите експерти в организацията имаме десетки конкретни предложения, с които бързо и чувствително ще подобрим придвижването в столицата, независимо дали се движим пеша, с велосипед, градски транспорт или кола.”, завърши Борис Бонев.

    Проф. Братоев заяви, че приветства всяко подобрение което насърчава повече хора да използват най-екологичния и бърз градски транспорт в София – системата на столичното метро. „Придвижването е основно предизвикателство в големите градове и е много положително, когато институциите, бизнеса и гражданите, работим заедно, за да посрещаме предизвикателствата и да намираме най-добрите решения за тях“, добави директорът на „Метрополитен“ ЕАД.

    „Ще гарантираме сигурността на заключените колела, за да са спокойни гражданите, че ще ги намерят там, където са ги оставили, и да използват ежедневно новите придобивки на всички метростанции в София.“, завърши проф. Братоев.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Банката на Англия остави лихвите непроменени
    Намалена е прогнозата за икономически ръст за третото тримесечие
    преди 2 дни
    Plan A привлече 27 млн. долара финансиране
    С набраните средства софтуерната компания планира да удвои броя на служителите си до над 240 и да разшири присъствието си на пазара в Европа
    преди 2 дни
    Според Тегмарк технологията за AI не бива да е с отворен код
    Ученият, който стои зад писмото, призоваващо за пауза в разработването на мощни системи за AI, заяви, че писмото му е имало по-голям ефект от очаквания
    преди 2 дни
    Започнаха реални действия за строителството на Дунав мост 3
    В началото на 2024 се очаква да стане ясно дали проектът за втори мост Русе-Гюргево е одобрен за финансиране
    преди 2 дни
    България получи 80 640 дози от новата ваксина срещу COVID-19
    Прилагането им ще стартира от следващата седмица