Вижте 12-те отличени дигитални новатори в конкурса на БАИТ за 2022
сн: БАИТ
12 учители бяха отличени в конкурса „Дигитални новатори в образованието“, организиран от Българска асоциация по информационни технологии (БАИТ), с подкрепата на Министерство на образованието и науката. Преподавателите получиха своите грамоти на официална церемония.
Наградите бяха в четири категории - „Технологични иновации“, „Интерактивност при преподаването“, „Практическа насоченост на преподаването по информационни технологии“ и „Мултиплициране на иновативните учебни решения“.
В първата категория победител стана Венелин Николов – учител по информатика и информационни технологии в ОУ „ Васил Левски“ в гр. Разград.
Александра Стефанова, начален учител в ОУ „Христо Ботев в димитровградското село Крепост спечели първо място за интерактивност на преподаването.
Учителят по математика и физика Лъчезар Томов взе приза по практическа насоченост на уроците по информационни технологии. Той преподава математика в НГДЕК „Св. Константин Кирил Философ“ и физика в частно училище „Томас Едисън“ в София.
Снежана Иванова, старши начален учител от ОУ „Любен Каравелов“ в Русе, взе първа награда в последната, четвърта категория за мултиплициране на иновативните учебни решения. Тя получи своята грамота от заместник-министъра на образованието и науката Мариета Георгиева.
"Убедена съм, че във всяко българско училище има дигитален новатор, но може би не всички са събрали смелостта да покажат това", каза зам.-министър Георгиева. Тя пожела на учителите да имат самочувствие и вяра в себе си. "Чудесно е, че повече от половината отличени са учители в основни училища и не малко от тях са начални учители. Това е моментът, в който трябва да "събудим" децата и да им дадем силата в дигиталния свят. Това е възрастта, в която трябва да ги направим любопитни, търсещи, мислещи, създаващи алгоритми и идеи", каза още зам.-министърът на образованието и науката.
Общият брой кандидатури, които бяха подадени тази година, е 91 при 85 през 2021. Отново най-много учители кандидатстваха в категорията Интерактивност при преподаването – 38. За категориите Технологични иновации – 23 преподаватели, Практическа насоченост на преподаването по информационни технологии – 9, Мултиплициране на иновативните учебни решения – 21.