четвъртък, 08 юни 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    997 прочитания

    Fashion Supply с IPO на BEAM пазара

    Компанията цели да набере 4 млн. лв., за да разшири и оптимизира дейността си у нас и в Европа
    16 юни 2022, 15:56 a+ a- a

    Димитър Стойков, главен изпълнителен директор на Fashion Supply (Снимка: Fashion Supply)

    Българският производител на мода Fashion Supply е първата развита компания със стабилен пазар в Европа, която планира IPO на пазара за растеж на малки и средни предприятия BEAM. Очаква се инвеститорите да имат възможност да придобият дялове в компания с доказано перспективен бизнес модел, независим от глобалния проблем с доставките и печеливш дори във времена на икономическа несигурност. 

    Fashion Supply е високотехнологична компания, която предлага пълен набор от услуги – проектиране, конструиране и производство на мъжки и дамски колекции основно в сегмента на облеклата с нестандартни размери. Тя разполага с квалифицирани дизайнери, които създават модерни модели на сезонна база както за масови брандове в основния сегмент, така и за марки от по-висок клас мода. Компанията е основана през 2010 година като наследник на семеен шивашки бизнес, който се позиционира на международните пазари от 1990 година. От основаването си до края на 2019 г. бележи значителни ръстове в приходите си. Стабилните маржове трансферират тези ръстове към печалби за инвеститорите. Ефектите от пандемията бяха посрещнати от изключително доброто състояние на Fashion Supply, като в края на най-интензивната криза финансовите резултати на компанията, макар и със спад, останаха на положителна територия, а свиването на разходите не засегна човешкия капитал. През 2021 г. резултатите на Fashion Supply започнаха възстановяване, като очакванията са още през първата половина на 2022 г. възвръщаемостта да достигне равнищата отпреди Covid-19 кризата.

    Благоевградската Fashion Supply е позиционирана успешно на европейския пазар вече над 10 години, основно в Нидерландия и Англия, със собствени дизайнерски колекции в един от най-бързо нарастващите трендове в света на модата – облеклата с нестандартни размери. Производителят е предпочитан партньор на едни от най-големите модни компании в сегмента – MS Mode, The Sting, Miss Etam, Terranova и други. А благодарение на високите технологии, които оптимизират процесите в завода в Благоевград и увеличават ефективността, компанията вече има сериозно конкурентно предимство в Европа. В продължение на две години модната индустрия беше сред най-големите потърпевши от Covid-19 пандемията, а световният проблем с доставките и суровините се задълбочи заради войната в Украйна. Иновативният подход на Fashion Supply обаче, както и стратегическите партньорства с няколко шивашки цеха за приоритетно изпълнение на поръчки, дават уникално предимство – възможност за производство и доставка на колекции в по-малки серии и в много по-кратки срокове от тези, които предлагат азиатските конкуренти, съответно и при по-високи маржове на печалба.

    Fashion Supply е поредният успешен проект на серийния предприемач Димитър Стойков, основател още на бутилиращата компания за изворна вода „Рилана“ и цеха за бутилиране на напитки в кенове Can Supply. Във Fashion Supply Стойков внедрява уникален, изцяло автоматизиран модел на работа. В завода се създават колекции по модели на собствени дизайнери чрез дигитално разработване на кройки (с помощта на модерни CAD/CAM технологии), а разкрояването на облеклата е напълно роботизирано. Системата на Fashion Supply, освен че спестява разходи, съществени за други производители, е и природосъобразна. 

    Целта на компанията е да набере 4 млн. лв. капитал, с който да се насочи към следващите стратегически цели на бизнес модела си. 

    „Позиционирането на компанията с IPO на BEAM пазара е важна стъпка и естествено продължение на нашата дългосрочна инвестиционна стратегия. Нарастващото търсене на облекла с нестандартни размери в Европа и гъвкавият ни бизнес модел, който гарантира бързи доставки и ниски цени, ни дадоха увереност, че можем да преминем на следващото ниво и да разширим бизнеса си със собствен бранд и няколко иновативни решения, включително изграждане на система за дигитален печат и преминаване изцяло към зелена енергия“, споделя Димитър Стойков, главен изпълнителен директор на Fashion Supply.

    План на инвестициите:
    Основният фокус на инвестиционния план ще бъде насочен към внедряване на поредния високотехнологичен проект на Fashion Supply – нова система за дигитален печат на платове, допълване на производствената и складовата инфраструктура, както и създаване на собствен бранд. Иновацията ще даде на компанията повече възможности за дизайн и цветови комбинации при конкурентни условия, по-голяма независимост от веригата на доставки и по-добра грижа за околната среда. Не на последно място е възможността за поръчки на по-малки серии колекции, които се оказват приоритетни за големите брандове в нестабилна обстановка и жизненоважни за по-малките и развиващи се модни марки в Европа. 

    Водещ мениджър по предлагането е инвестиционният посредник „МК Брокерс“ АД. Правен консултант по сделката е Адвокатско дружество Бузалов и Чанова.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    ЕК отпуска 197 млн. евро на България за подобряване на електропреносната мрежа
    Целта е ускорена електрификация на транспорта, решения за декарбонизация и децентрализация на потреблението и производството на електрическа енергия.
    преди 2 часа
    Парламентът прие удължаване на бюджета
    Депутатите приеха решението с единодушие
    преди 2 часа
    Европейската икономика е в рецесия през първото тримесечие на 2023 г.
    Това показват ревизираните данни на Евростат
    преди 2 часа
    12 компании влизат в програмата за растеж на Endeavor – Dare to Scale 2022
    В програмата са селектирани 22 предприемачи от различни сектори – софтуерната и финтех индустрия, електронната търговия, спорта, F&B и други
    преди 3 часа
    Столичният Бизнес парк предприема дългосрочна трансформация
    Нейната цел е Паркът да се развива като вторичен градски център и място за обществено обслужване, отдих и рекреация на всякакви възрастови групи и др.