понеделник, 03 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    501 прочитания

    44% от потребителите на eBag пазаруват хранителни стоки онлайн повече от веднъж седмично

    Потребителите на платформата са се увеличили с 24% от началото на годината
    07 юни 2022, 11:51 a+ a- a

    Снимки: eBag

    44% от потребителите на eBag заявяват, че пазаруват хранителни стоки и продукти за домакинството онлайн повече от веднъж седмично. Това сочат данни от потребителско проучване сред клиентите на най-големия онлайн супермаркет у нас. Проучването е реализирано от 17-23.05.2022 г. и в него са участвали над 1200 потребители от София, Пловдив, Пазарджик, Благоевград и Перник. 75% от тях са жени, 25% мъже, в широк възрастов диапазон (26-55 г.). 

    44% също споделят, че в последните 6 месеца все по-често избират да купуват хранителни стоки онлайн, а 15% декларират, че пазаруват само онлайн и не посещават физически магазини, за да набавят необходимите продукти за дома. 19% казват, че пазаруват и по двата начина. 41% заявяват, че продължават да посещават физически супермаркети, а 15% предпочитат малки квартални или специализирани магазини и пазари. 

    Водещата причина да избират онлайн пазаруването на храни за 64% от участниците е, че спестява време от ходенето до магазина. На второ място посочват, че доставката до прага на дома е голяма удобство (57%), а 39% казват, че им спестява носенето на тежки торби. 

    Приходите на eBag за първото тримесечие на 2022 г. нарастват с 18% до 16,2 милиона лева с ДДС, в сравнение с най-високите нива, които бяха регистрирани за последните 3 месеца на 2021 г. „Активните клиенти на платформата се увеличават с 24% в началото на тази година“, казва Иван Александров, основател и изпълнителен директор и допълва, че според последните изследвания индикаторите за клиентска удовлетвореност остават на високо ниво: 92 пункта (според NPS проучвания, които компанията прави регулярно). В комбинация с високото ниво на удовлетвореност, само под 1% от анкетираните в проучването споделят, че са имали проблеми при доставените продукти. 

    Данните на eBag сочат, че от началото на 2022 г. 85% от клиентите приоритетно пазаруват плодове и зеленчуци в платформата. Категориите месо и риба също са особено предпочитани в онлайн пазаруването, тъй като в 65% от поръчките за 2022 г. в потребителската кошница присъстват тези продукти. Това се дължи на доказаните производители, които гарантират постоянното им качество и могат да бъдат открити в eBag в категориите био и фермерски храни. 

    „Онлайн пазаруването на хранителни продукти има редица предимства, които потребителите ни оценяват. Особено сега, след пандемията, когато живеем в новите реалности, все повече хората ценят времето си и се насочват към онлайн пазаруване на хранителни стоки. За това и ръстът в клиентите ни продължава. На първо място им спестяваме време за важните за тях неща, точният час на доставка дава възможност за по-добро планиране на времето им и не на последно място - цените ни са като във физическите магазини, а изборът на стоки е по-голям“, коментира Иван Александров. 

    84% от участниците в проучването поръчват всякакви хранителни продукти онлайн без притеснения, като само една малка част споделят, че имат известни предразсъдъци относно плодовете и зеленчуците. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Над 75% от заетите у нас работят в малки и средни предприятия
    МСП генерират 66% от добавената стойност в икономиката
    преди 5 часа
    Сливанията и придобиванията в световен мащаб със спад
    Тенденцията за понижаване продължава трети пореден месец
    преди 8 часа
    Индийската централна банка отново повиши лихвеният процент
    Увеличението от май насам е с общо 190 базисни пункта
    преди 9 часа
    Инфлацията в Еврозоната достигна 10% през септември
    Най-висок темп на ръст има енергията, чиято инфлация достига близо 41%, според данни на Евростат
    преди 10 часа
    Газпром прекрати доставките на газ за Италия
    Причините изглежда са регулаторни промени в Австрия, откъдето страната получава руско синьо гориво