понеделник, 03 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3572 прочитания

    Кой, как и защо направи безплатна система за заведенията у нас?

    Николай Павлов разказва как и защо се е захванал да направи платформа, която да улеснява работата на заведенията, и защо тя винаги ще е безплатна
    08 март 2022, 10:27 a+ a- a

    През 2020 г. Николай Павлов създава ИТ компания със седалище в Берлин. Той има опит в ИТ сферата от 2013 г., когато създава първото мобилно приложение за онлайн и офлайн резервации в България. Бил е отговорник за Южна Европа на Европейския проект SEIP. По образование е софтуерен инженер. Завършил е бакалавърска степен в УНСС със специалност „Търговия“ и магистърска степен в ТУ – София със специалност „Компютърно и софтуерно инженерство“. 

    С Economy.bg се свързаха управители на заведения и споделиха за нова платформа, която улеснява управлението на едно заведение. Платформата е разработена от Николай Павлов, като той я предоставя безплатно на всички заведения, които имат желание да я използват. Свързахме се с г-н Павлов, за да ни разкаже повече за продукта и мотивите, които стоят зад създаването му, защо той винаги ще е безплатен, и желанието да достигне до малките заведения, които не могат да си позволят скъпи софтуери. 

    Николай, какво представлява платформата?
    Bookit.bg е уеб базирана платформа, която съдържа всички важни системи и функционалности, подпомагащи работата на едно заведение, като:
    • система за резервации и настаняване на клиенти;
    • CRM система;
    • система за управление на персонала;
    • медия и маркетинг;
    • статистика;
    • история;
    • меню с възможност за поръчки за вкъщи или поръчка в самото заведение чрез сканиране на QR код;
    • система за маркиране.

    Платформата е насочена изцяло в помощ на заведенията, като се надявам да достигне не само до популярните заведения, а и до малките, които не могат да си позволят скъпи софтуери. 

    Какво Ви мотивира да я създадете?
    От една страна, социалната ми отговорност към обществото и допринасянето по някакъв начин за социалното благосъстояние, особено при форсмажорните обстоятелства, в които се намираме. В такива моменти отделните сектори трябва да си помагат взаимно. От друга страна, ме мотивира неадекватността на държавата спрямо засегнатите от пандемията сектори. Прилаганите мерки бяха или неефективни, или изобщо липсваха. 

    Сам ли я създадохте или сте екип?
    Подобна платформа не може да бъде създадена от един човек най-малкото защото ще отнеме прекалено много време. Освен мен в проекта са ангажирани още двама души от екипа ми: Front-end и Back-end програмисти.

    Колко време отне писането на кода?
    Стартирахме преди около 6 месеца, като разработването все още продължава, понеже добавяме нови функционалности или подобряваме вече съществуващите спрямо желанията и нуждите на заведенията. 

    Винаги ли ще е безплатна?
    Платформата с включените системи и функционалности, изброени по-горе, ще бъде безплатна винаги. Ако някое заведение иска да бъдат добавени допълнителни функционалности, ще обсъдим дали да бъдат добавени безплатно, или ще трябва да се заплати. Бих искал да отбележа, че в случая цената не е за сметка на качеството, дори напротив.

    От колко време е функционална на пазара?
    За съжаление, стартирахме работа по платформата малко късно поради независещи от мен причини и затова платформата е на пазара от едва 2 месеца.

    Планирате ли да разширите функционалностите?
    Да, ще добавим още две големи системи. Едната от тях ще бъде в помощ и на изпълнителите, като в момента сме в контакт с Министерството на културата относно авторските и сродните им права. Тази системата ще бъде революционна за България на фона на досегашния модел и съществуващи монополи в тази област, но съм уверен, че ще успеем. Може би тук е мястото да апелирам Министерството на културата да се включи в инициативата и заедно да помогнем на българската култура. 

    По време на пандемията много сектори пострадаха и имаха нужда от помощ, включително здравеопазването. Защо се спряхте точно на секторa ресторантьорство?
    Здравеопазването беше най-приоритетният за мен сектор и затова в началото реших да помогна именно там, като разработих проект на софтуер, който щеше да бъде от голяма полза на болници, лекари, спешна помощ, пациенти и аптеки. Проблемът на софтуера беше, че ограничава злоупотребите в здравната система, а това засяга интересите на една част от хората, работещи в нея. След срещи и разговори с няколко болници ми беше дадено да разбера, че подобен софтуер ще бъде бойкотиран, защото определени хора нямат интерес от прозрачност в здравната система.

    Колко заведения ползват програмата?
    Държах да проследим как се държи платформата в реална среда, преди да я пуснем за ползване от всички заведения, понеже отстраняването на бъгове при по-малък брой заведения е по-безболезнено. Поради тази причина заведенията, които ползват платформата в момента са около 20, но вече започнахме да я предоставяме на всички. 

    Как успяхте да я популяризирате, имаше ли първоначално съмнение, или отказ за ползване?
    Засега използваме само маркетинг „от уста на уста“ и може би това ще остане така, няма да използваме агресивен маркетинг. Другият начин, по-който мисля, че bookit.bg ще достигне до повече малки заведения, е, като предложим на Сдружението на заведенията в България сътрудничество и съвместна работа с цел помощ на заведенията. Аз се свързах с г-н Емил Коларов, който е председател на СЗБ, като се надявам да се срещнем, когато се върна в България, и да обсъдим идеята. 

    Какво предстои за продукта оттук нататък?
    След като започнахме да разработваме платформата за заведенията в България, направих проучване, което показа, че в Европа (и не само) няма такава платформа (поне аз не намерих), която да обединява всички системи, необходими за едно заведение. Затова скоро ще преминем към следваща стъпка, а именно, създаване на платформа за международния пазар. Платформата за международния пазар ще бъде пригодена за нуждите на всяка държава, като най-вероятно тя ще бъде платена. В момента водим разговори за стартиране в различни страни от Европа, Азия и Америка.

    А какво предстои за Вас?
    Здраве и положителни емоции, надявам се. В професионален план съм готов за нови приключения и проблеми за разрешаване.

    За какво мечтае Николай Павлов?
    Мечтая да допринеса за създаването на едно по-добро бъдеще. Както се казва в една емблематична българска песен: „Ако си дал от себе си, не си живял напразно“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Над 75% от заетите у нас работят в малки и средни предприятия
    МСП генерират 66% от добавената стойност в икономиката
    преди 5 часа
    Сливанията и придобиванията в световен мащаб със спад
    Тенденцията за понижаване продължава трети пореден месец
    преди 9 часа
    Индийската централна банка отново повиши лихвеният процент
    Увеличението от май насам е с общо 190 базисни пункта
    преди 9 часа
    Инфлацията в Еврозоната достигна 10% през септември
    Най-висок темп на ръст има енергията, чиято инфлация достига близо 41%, според данни на Евростат
    преди 10 часа
    Газпром прекрати доставките на газ за Италия
    Причините изглежда са регулаторни промени в Австрия, откъдето страната получава руско синьо гориво