Малките екрани и липсата на точна измервателна система все още спъват развитието на този пазар
Маратон, а не спринт. Такова бъдеще на мобилната реклама предвиждат водещи маркетолози, цитирани от Financial Times. Въпреки че пазарът на мобилни устройства и на мобилен интернет расте с бързи темпове, все още рекламодателите остават предпазливи към новия медиен канал.
Няколко фактора спъват развитието на мобилните реклами. Сред тях са малките екрани, които все още ограничават рекламните формати.
Друг проблем е, че с мобилните устройства рекламодателите по-трудно могат да измерят ефективността на рекламата, подчертават специалисти пред Financial Times. Оценката е затруднена заради невъзможността да се използват кукита (cookies), както в Интернет.
Повечето анализатори обаче смятат, че това е временно състояние. Те считат, че мобилната реклама ще разгърне пълния си потенциал с разработването на адаптирани към малките екрани рекламни формати и с развитието на по-ефективни метрики.
Данните обаче засега са красноречиви. Въпреки очаквания ръст от 62% до 6.4 милиарда долара на глобалните разходи за мобилна реклама тази година, те все пак представляват около 1% от общите разходи за реклама, сочи изследване на сайта за изследвания и анализи eMarketer.
Анализаторите прогнозират, че ще са нужни няколко години, за да може мобилната реклама да изпревари рекламата в традиционни канали като телевизия, преса и интернет.