сряда, 09 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4954 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Мария Савева, Тавекс България

    HR специалисти от водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    15 септември 2021, 16:54 a+ a- a

    Мария Савева е част от екипа на Tavex от 2011 година. Вече 8 от тези 10 години Мария е HR в компанията, като през това време тя е участвала активно в изграждането на всички процеси по подбор, обучение и интеграция на служители, модел за оценка на представянето и други. От 2020 година Мария е Chief HR SEE като пряко отговаря освен за България, и за Румъния

    2020 и 2021 бяха различни! Изискваха адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в страната. Мария Савева, HR мениджър в Тавекс България разказва пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа.

    Име: Тавекс ЕООД (Тавекс Злато&Валута)
    Сфера на дейност: Tърговия с валута и инвестиционно злато и сребро
    В България е от: 11 години
    Брой служители глобално: 230+
    Брой служители в България: 95+
    Офиси в България:
    ●гр. София, бул. Ситняково 48, Сердика център, етаж: -1
    ●гр. София, бул. Цариградско шосе 115, The Mall, ниво: -2
    ●гр. София, бул. Черни връх 100, Paradise Center, ниво: -1
    ●гр. София, бул. Ал. Стамболийски 101 , Mall of Sofia, партер
    ●гр. Варна, бул. Андрей Сахаров 2, Grand Mall, ниво: -1
    ●гр. Бургас, ул. Янко Комитов 6, Galeria Mall, партер
    ●гр. Бургас, бул. Транспортна, Северна индустриална зона, Burgas Plaza, партер
    Основни продукти/марки: Златни и сребърни кюлчета и монети на рафинериите: Perth Mint, Valcambi, Pamp, Австрийски монетен двор и др. Над 60 вида валути.
    Клиенти/Пазари: Крайни клиенти

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    Tavex е организация, работеща с голям брой клиенти. Именно поради тази причина нашите офиси са разположени в най-големите търговски центрове в страната. С началото на пандемията през 2020 и с масовото затваряне на всички нежизненоважни бизнеси ние се сблъскахме с новата реалност и с факта, че фронт офис служителите, представляващи над 65% от общия състав на компанията ни, вече не можеха да извършват своята дейност, и то за незнайно какво време. 

    Това постави на преден план въпроси, изискващи спешни отговори, като например - „Какво да направим, за да запазим целия си екип от обучени професионалисти за работа с клиенти?” и „Как да създадем максимално чувство за сигурност?”.

    Наша основна ценност е отговорното отношение във всеки един аспект на бизнеса. Това важи в пълна степен и за отговорността ни като работодател. Именно заради това в първия най-труден период на пандемията осигурихме финансова сигурност за всички фронтофис служители, независимо че не извършваха дейност. 

    Също така създадохме и поредица от онлайн срещи, на които давахме актуална информация за случващото се с бизнеса ни и отговаряхме на въпроси от различен характер. Така успяхме да вдъхнем спокойствие и сигурност на екипите, че това е трудност, с която ще се справим и която ще отвори пред нас нови възможности. Не се ограничихме само до тези общи срещи и продължихме с фокусирана работа и подкрепа за лидерите на екипи чрез индивидуални коучинг сесии. 

    Фокусът на клиентите се премести от валута към злато. Хората драстично намалиха пътуванията и респективно търсенето на валута. Вниманието на всички се насочи към личните спестявания и съхраняването на тяхната стойност. Така златото се превърна в основна услуга и измести валутата.  

    И тук срещнахме поредното предизвикателство - да  преструктурираме целия процес на обучение и интеграция, така че да отговори на новите нужди. Част от този процес бяха поредица от обучения. 

    Неформалният контакт, общите забавления и тиймбилдинг приключенията са неизменна част от корпоративната ни култура. През тях развиваме принадлежност, сплотеност и доверие в екипа си, което е ключово за нашия бизнес. Новата реалност и наложените мерки за социална дистанция ни поставиха поредната трудност. Как да запазим и обогатим най-ценното, което имаме като организация – човешките взаимоотношения? 

    Създадохме програмата „Tavex резиденция“, която даде възможност на част от служителите да отидат за една седмица на море. Административният ни офис и сега е на разположение за събития от личен характер.  

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати?
    Въпреки изключително краткото време за вземане на добре обмислени решения изградените през последната година модели и процеси се оказаха успешни.  

    Използвахме времето, в което офисите ни бяха затворени, за да изготвим програми и поредица обучения за повишаване на квалификацията на всички служители за работа с клиенти в зависимост от тяхната роля, ниво на знание и интереси. 

    За запазване на живата връзка между хората ни помогнаха административният ни офис чрез своята уникална концепция и програмата „Tavex резиденция“.

    Завършихме концепцията за офиса в самото начало на COVID-19 пандемията. Тогава никой от нас не подозираше какво се задава и какъв отпечатък върху професионалния и личния ни живот ще оставят предстоящите събития. Без да знаем, изградихме място, което се превърна в безопасна среда за човешки срещи извън работа. Офисът е проектиран така, че в извънработно време пространството се преобразява и се превръща в бар или дискотека с озвучаване, DJ пулт и осветление, място за официални вечери, киносалон и детскa зона. Всички служители могат да запазят офиса за всевъзможни лични поводи. За последната година имаме над 60 събития от всякакъв характер – семейни празненства, детски рождени дни, филмови, спортни и игрални вечери.

    Програмата „Tavex резиденция“ даде възможност на колегите с най-високо ниво на представяне, измерено чрез нашия модел на компетентности, да „подишат” спокойно и свободно на сигурно и красиво място. Те успяха да отидат със семейство и приятели за една седмица през лятото на 2021 на луксозна каравана за 8 души на Арапя. До момента сме получили положителна обратна връзка от 100% от колегите, били там. Всички те демонстрират изключително високо ниво на ангажираност и представяне.  Също така включихме и допълнителен бюджет, който всеки почиващ получава, за да организира и подари вълнуващо преживяване по свой избор на следващия колега, който ще пристигне в караваната – инциатива, която нарекохме „Вдъхнови нататък”. Така постигнахме създаване на връзка между служителите, без да се налага да се виждат. Насърчаваме летуващите да споделят своите морски приключения с всички във видео рубриката „От хамака”, в която разказват как са прекарали почивката си.

    Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
    Последната година и половина ни накара да преструктурираме много процеси и практики, така че да отговорят на новите нужди на клиентите в контекста на златото, както и в посока подбор, обучение, интеграция на служителите. Всички практики до момента ще използваме и адаптираме допълнително в зависимост от постоянно променящата се среда. 

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Gold & Exchange / Tavex Ltd в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Борислава Дякова, HR, Legal директор на Модис
    Елена Радева, Майя Пейчева-Такева, Иванина Матева, HPE
    Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин
    Диана Филипова, Ивелина Петрова и Мария Рангелова, Coherent Solutions
    Милка Рачева, директор „Човешки ресурси“ в Адастра България
    Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS
    Северина Мицова, HR специалист в AtScale
    Ваня Георгиева, HR мениджър на Astea Solutions
    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner в Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор в Mars

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Adobe предлага безплатно приложение за принос към AI съдържание
    То ще позволи на създателите на снимки и видеоклипове да прикрепят идентификационни данни за съдържание към работата си
    преди 2 часа
    OMV Petrom започва да доставя природен газ до индустриалните потребители в България
    Румънската компания разширява дейността си по доставка на природен газ у нас
    преди 3 часа
    SWIFT ще тества на живо трансакции на токенизирани активи и цифрови валути през 2025 г.
    Досега глобалната банкова мрежа за съобщения е участвала в изпитания на цифрови пари и токенизирани активи
    преди 4 часа
    92 млн. лева са осигурени за зарядни станции, а за интермодали - 34,5 млн. лева
    Общо 3,7 млрд. лева са одобрени за транспортни проекти през настоящия програмен период
    преди 4 часа