САЩ ще държат най-голям дял от този пазар, прогнозира eMarketer
Разходите за мобилна реклама в света ще нараснат до 6.43 милиарда долара тази година, предвижда сайтът за изследвания и анализи eMarketer.
За първи път САЩ ще изпреварят Япония като най-голям пазар за мобилна реклама в света, прогнозира още изданието. Според него разходите за мобилна реклама в САЩ ще отчетат ръст от близо 97% до почти 2.3 милиарда долара през 2012 в сравнение с 1.2 милиарда миналата година. В резултат на бързия растеж в страната Северна Америка ще изпревари Тихоокеанска Азия като най-голям регионален пазар на мобилна реклама.
До тази година Япония държеше лидерството в този сегмент с разходи, достигащи близо 1.4 милиарда долара през 2011. От eMarketer очакват ръст от над 27% на пазара за мобилна реклама в страната до около 1.7 милиарда долара през тази година. За сравнение през 2011 ръстът е бил над 35%.
Въпреки забавянето обаче Тихоокеанска Азия ще продължи да изпреварва Европа по разходи за мобилна реклама и до 2014, посочва изданието.
Според него пазарът на мобилна реклама в Западна Европа ще достигне1.3 милиарда долара тази година, а в Източна Европа – над 120 милиона.
Въпреки че пазарът на мобилна реклама отчита бурен растеж напоследък, той все още държи сравнително малък дял от цялостния рекламен пазар, подчертава eMarketer. Миналата година разходите за реклами през мобилни телефони са съставлявали по-малко от 1% от общите разходи за реклама, отбелязва изданието.