четвъртък, 10 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2598 прочитания

    В Тибет вече пътува влак стрела

    95% от трасето е разположено над 3000 м. надморска височина, влаковете разполагат със специални системи за подаване на кислород и прозорци, защитаващи от UV лъчи
    14 юли 2021, 15:18 a+ a- a

    За първи път пътниците в Тибет могат да се насладят на планинските гледки в района с висока скорост. 435-километрова железопътна линия, свързваща тибетската столица Лхаса с град Нингчи, е въведена в експлоатация на 25 юни, като предоставя на всички 31 региона на провинциално ниво в континентален Китай достъп до високоскоростни влакове, съобщи BBC.

    Изграждането на високоскоростна железопътна линия в Тибет, често наричан „покрив на света“, не е никак лесен подвиг. Около 90% от маршрута, който отнема 6 години за изграждане, е разположен над 3000 метра над морското равнище.

    Линията Лхаса-Нингчи разполага с 47 тунела и 121 моста - което представлява около 75% от целия маршрут. Това включва 525-метровия железопътен мост Зангму, най-големият и най-висок арков мост по рода си в света.

    За изграждането на линията са изразходвани зашеметяващите 36,6 милиарда юана ($5,6 милиарда). Тя се обслужва от серията високоскоростни електрически влакове Fuxing, разработени и експлоатирани от държавната железопътна група на Китай.

    Пътувайки на голяма надморска височина, влаковете Fuxing са оборудвани с автоматизирани системи за подаване на кислород, които поддържат нивата на кислород на постоянно ниво от 23,6% - малко по-високо от средното ниво от 21%, установено в нормална атмосфера.

    Прозорците на влаковете са оборудвани със специален стъклен слой, проектиран да издържа на високите нива на UV в региона.

    Влаковете Fuxing, движещи се по линията Лхаса-Нингчи с 9 спирки, се захранват както от двигатели с вътрешно горене, така и от електрически двигатели. Двигателят с двойна мощност им позволява да постигнат плавно движение през цялото 2,5-часово пътуване както на електрифицирани, така и на неелектрифицирани железопътни линии.

    Те работят с около 160 километра в час - много по-бавно от максималните скорости от 350 км / ч, достъпни по много от другите линии на Китай.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    В ЕС българите са най-неудовлетворени от живота си
    Най-доволни са хората във Финландия, Румъния, Словения, Австрия и Белгия
    преди 3 часа
    Wiser Technology купува сръбската Badin Soft
    Това е 7-та сделка по придобиване на българската софтуерна компания за последните 18 месеца
    преди 3 часа
    Eldrive и AMPECO стартират стратегическо партньорство
    Те ще работят за ускоряване навлизането на зарядна инфраструктура за електромобили в Източна Европа и Прибалтика
    преди 4 часа
    Започва изготвяне на Национална индустриална стратегия, съвместно с ЕК и бизнеса
    Министър Николов се срещна с представители на Европейската комисия
    преди 4 часа
    Ryanair стартира нова дестинация от Пловдив
    Обсъжда се откриването на авиолинии от Испания и Италия от Пловдив
    преди 6 часа
    Слаб ръст на нощувките на чужденци у нас през август
    Според данните на НСИ нощувките на българи намаляват с 2%