С идването на лятото изградихме специални кътове за изнесен офис и работа на открито, казва Светлана Петрова, мениджър „Управление на представянето и придобивки“
Светлана Петрова, мениджър „Управление на представянето и придобивки“ в А1 България
Промениха ли се и как придобивките, които компаниите в България предлагат във време на пандемия и все по-широко налагане на дистанционната работа? Отговор потърсихме от HR професионалисти и мениджъри на водещи компании в страната. Светлана Петрова, мениджър „Управление на представянето и придобивки“ в А1 България, разказва пред Economy.bg какво се промени в пакета от придобивки, който компанията предоставя на своите служители.
Пандемията от COVID-19 повлия на всички аспекти на живота и бизнеса в България и в целия свят. И така, както се наложи за съвсем кратко време да организираме работните процеси да се случват дистанционно, а срещите – онлайн, от изключителна важност беше да бъдем бързи и гъвкави и да адаптираме и пакета от придобивки. Едно от най-ценните неща, с които можем да се похвалим в А1, е, че по време на криза не намалихме бюджета и дори увеличихме броя на придобивките, включени в пакета на служителите ни и преди пандемията.
Ако още преди март 2020 година за нас бяха важни гарантирането на здравето и безопасността на колегите, грижата за тяхното психологическо състояние и осигуряването на максимална гъвкавост за поддържането на добър баланс между професионалния и личния живот, то „новото нормално“ постави във фокус и нуждата от социализация и финансово спокойствие.
За да се противопоставим на социалната изолация и да се погрижим за емоционалната устойчивост на нашите колеги, започнахме по-често да организираме срещи и уебинари с психолози, които предоставят консултации и съвети за справяне с депресията, стреса, прегарянето, страховете и паниката.
Здравословното хранене и начин на живот също се превърнаха в теми от изключително значение, особено след твърде дългия период на локдаун и работа от вкъщи. Затова в календара ни са включени уебинари, съвети и уъркошопи за изграждане на здравословни навици, вкусни и здравословни рецепти, митове и истини за храненето или що е то „емоционално хранене“ например. Важно беше да намерим и подходящите партньори, така че служителите ни във всеки един момент да могат да потърсят професионална консултация и изготвяне на индивидуални режими за балансирано и здравословно хранене и физическа активност.
Отделяме специално внимание и на родителите сред колегите, които са изправени пред предизвикателството да балансират между работата и децата, останали вкъщи. Опитваме се да сме им полезни в области като Home office заедно с детето ми, авторитет на родителя, училище за бъдещи и настоящи родители, емоционална подкрепа и емоционална интелигентност в семейството и др.
Кризата засили и притесненията за финансовото спокойствие и стабилност на хората. В А1 се стараем да отговорим на тях чрез срещи с експерти и наръчници за финансово и инвестиционно планиране, съвети за кредитиране и информация за възможностите за дигитализация и тенденциите в съвременното банково обслужване. Тази полезна информация и насоки допълват и програмите ни за непрекъснато актуализиране на преференциалните условия към водещите банки.
И за да намерим баланс с тези важни, но сериозни теми, потърсихме и възможности за поддържане на доброто настроение чрез онлайн куклен театър, конкурси за домашни рецепти или тематични снимки например, както и чрез възможностите да се забавляваме, като същевременно помагаме – благотворително рисуване или онлайн игра с кауза.
Много сме горди също и с това, че не променихме политиката си и по отношение на изплащането и размера на възнагражденията и бонусите. Смятаме за важна подкрепа и изплащането на допълнително възнаграждение на служителите, работещи на първа линия, благодарение на които осигурявахме услуги на нашите клиенти и в най-трудния период.
С разхлабването на мерките и спазвайки предписанията за безопасност на правителството, на разположение на служителите ни отново са фитнесът, кафетериите и ресторантът на територията на централния ни офис и безплатният автобусен транспорт. Дори в началото на месец юни открихме новото крило на детската градина на А1 и в нея сега можем да посрещнем близо 80 деца. Все по-често говорим за организирането на тиймбилдинги, партита, спортни състезания и планински преходи както във времето преди пандемията. И дори вече сме в очакване и на забавното предизвикателство Legion Run, в което ще стартира нашият отбор от почти 150 участници.
Но мисля, че с идването на лятото една от най-привлекателните придобивки са изградените съвсем наскоро беседки и шатри, осигуряващи специални кътове за изнесен офис и работа на открито. За да можем да се радваме на хубавото време и да предизвикаме повече усмивки по лицата на нашите служители, което вярваме, че допринася и за генерирането на нови идеи.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на А1 България в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Тинкин: Раздадохме неизползвания бюджет за събития като семейни спа ваучери на колегите
Адастра България: Оптимизирахме придобивките съобразно здравословните проблеми, с които ИТ секторът се сблъсква
Progress: Подарихме допълнителни дни почивка в знак на благодарност към служителите
Acronis България: От 2021 увеличихме годишния платен отпуск на 25 дни
В Astea даваме свобода хората сами да избират своите придобивки
Proxiad Bulgaria: И тази година отваряме нашия летен офис на морето
Допълнителният отпуск вече не е сред най-търсените придобивки
Програмите за подобряване на различни умения стават водеща придобивка
Модерният офис вече не е актуален, топ придобивки са здравето и сигурността на служителите
VMware: Въведохме стипендия за оборудване на хоум офис и допълнителни 10 дни платен отпуск
BULPROS: По време на пандемията отделихме специално внимание и върху децата на служителите ни
В Pontica Solutions не сме лишавали колегите от допълнителните им придобивки
Пандемията остави на заден план всички придобивки, свързани с физическо присъствие