понеделник, 09 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4071 прочитания

    Как се става най-ефективен рекламодател в България?

    Каква е рецептата за успех в маркетинговите комуникации, пред Economy.bg разказва Катерина Ушева, маркетинг директор на Kaufland България
    17 февруари 2021, 16:01 a+ a- a

    Катерина Ушева, маркетинг директор на Kaufland България  

    Kaufland България спечели приза „Най-ефективен рекламодател“ през 2020 година в престижния конкурс Effie България. Надпреварата отличава най-добрите комуникационни кампании и успешни практики в маркетинговата индустрия в България. Kaufland България получи още три отличия в конкурса: злато за кампанията „Kaufland обича София“, сребро за лансирането на марката „Брей“ и още една сребърна за кампанията „Свежите супергерои“. 

    Как се стигна до завоюването на толкова отличия в конкурса и как се става най-ефективен рекламодател в България? Каква е рецептата за успех в маркетинговите комуникация, пред Economy.bg разказва Катерина Ушева, маркетинг директор на Kaufland България. Катерина има дългогодишен опит в областта на маркетинга и връзките с обществеността.

    Какво Ви мотивира да се включите в Effie 2020 и очаквахте ли да станете най-ефективен рекламодател на годината?
    Ежегодно Effie е мерило за това до каква степен новаторството и ясната стратегия се виждат в представянето на дадена марка. Конкурсът ни позволява да проверим дали се справяме с тази задача. Надявахме се да спечелим награда, но да си тръгнем с най-голямото отличие не очаквахме. Още по-малко да имаме толкова голяма преднина като точки. А всичко това се случва за 2020 г. - с цялата неяснота около нея, непредвидимостта на всеки ден и постоянно променящото се потребителско поведение. 

    Какво означават за Вас тези отличия, на какво ги отдавате и какво ще се промени?
    Наградите са компас за това как си вършим работата. Признанието, което получихме, повишава очакванията към марката. Оттук насетне ще трябва да сме още по-добри и още по-ефективни. А от висока база се расте най-трудно.

    В рамките на конкурса бяха наградени три Ваши кампании. Разкажете ни малко повече за тях, с какво заслужиха награди и какво постигнаха?
    И трите проекта са новатори в своята категория. С въвеждането на собствената ни линия български продукти „Брей!“ показахме, че нестандартният подход печели – няма значение дали си първият на пазара. Свежите Супергерои промениха представите за колекционерска промоция. Те превърнаха обикновеното събиране на фигурки в забавна игра, която оформя хранителните навици на децата в посока балансирано меню. А кампанията „Kaufland обича София“ демонстрира, че няма значение колко голяма или позната е марката – тя винаги ще има нужда от любовта на потребителите. Но за да получиш любов, трябва първо да дадеш любов. 

    Как решавате с кои кампании да участвате в конкурса?
    Обсъждаме възможностите с агенцията, с която си партнираме по проекта. Участваме с проекти, за които наистина вярваме, че имат фантастични резултати. Наградите за нас не са самоцел. Точно както и в бизнеса – те отнемат ресурс – за подготовка, за проучване. Инвестираме този ресурс ефективно. 

    Как изглежда „кухнята“, в която се „приготвя“ една кампания? Колко време отнема процесът от идеята до реализацията и колко души стоят зад него? Има ли рецепта за ефективна кампания/реклама?
    Кампания се подготвя с много анализи и с много четене. Подготвя се с много срещи и много разговори. Подготвя се с много аргументирани дискусии – някои от които доста интензивни. Времето за подготовка е различно. Въвеждането на „Брей!“ ни отне почти две години предварителна подготовка. Други кампании са факт само след месец. 

    Рецепта има. Стратегия, анализ, творческо решение и смелост се смесват с уменията на най-добрите професионалисти. Хората зад комуникационната част на кампаниите са многобройни – от вътрешен Kaufland екип, през агенции, до продукционни къщи и други партньори. Хората зад крайния продукт са дори още повече.     

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте при реализацията на кампаниите? Как се справихте с тях?
    Kaufland стана най-ефективна марка през 2020 г. Самата година дава отговор на въпроса. Тя беше предизвикателство, каквото не бяхме виждали досега. Постоянните промени и несигурността у потребителите бе това, което ни затрудни най-много. Преодоляхме го със силен отбор и с много гъвкавост. 

    Защо участието в конкурса Effie е важно за Вас?
    Защото ни показва дали и как работят идеите. Защото мери това, което е най-важно и за нас – ефективността. 

    Какво „готвите“ в момента?
    Добра храна. Това е комуникационната платформа, която развиваме и в която силно вярваме. Добрата храна сближава. Добрата храна е качество на живот. Добрата храна е комбинацията между цена, качество и избор. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    tbi bank и УНСС представиха първата „Академия за таланти - dataXperience”
    В образователната инициатива се включиха над 50 студенти
    преди 11 часа
    Наемането в САЩ се възстановява през ноември
    Данните за септември и октомври бяха ревизирани в положителна посока
    преди 11 часа
    Това ще е най-значимата сделка на жилищния пазар у нас за годината
    Рекордна цена беше платена за жилищен имот у нас, а сделката беше реализирана с бранда Christie’s International Real Estate в България
    преди 12 часа
    Google заведе дело срещу американското Бюро за финансова защита на потребителите
    Според технологичния гигант става дума за превишаване на правата от страна на агенцията
    преди 14 часа
    Президентът започва консултации с парламентарните групи на 10 декември
    Радев напомни, че на първо място в дневния ред на обществото е внасянето и приемането на държавния бюджет