събота, 02 юли 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3871 прочитания

    2020 беше една от най-успешните години за „Немечек България“

    Георги Брашнаров, изпълнителен директор на компанията, разказва за бизнеса, за увеличената работа, за амбициите и задължителната дигитализация пред Economy.bg
    15 февруари 2021, 15:41 a+ a- a

    Г-н Брашнаров, в средата на 2020 прогнозирахте спад за бизнеса на „Немeчек България“ към края на годината, но с прогноза за цялостен ръст, макар и не двуцифрен. Каква беше годината за Вашата компания?
    Винаги съм предпочитал умерения оптимизъм. Освен това в средата на миналата година неизвестните бяха толкова много, че нямаше как да правя бляскави прогнози. В крайна сметка днес с удоволствие мога да заявя, че 2020 беше една от най-успешните години за „Немечек България“. Не само защото потвърдихме колко силни партньорства сме изградили за две десетилетия, но и защото за пореден път се уверихме колко много можем да разчитаме на собствените си сили, на екипната ни работа и на добрите практики, които налагаме от години. Финансовите резултати са естествено отражение на всичко това – отчетохме 13% ръст на приходите. Това е по-добър резултат от средния за сектора (по барометъра на БАСКОМ). По-добър е и от нашите очаквания.

    Какъв модел на работа се прилага в момента в компанията? Служителите работят повече от дома, от офиса или времето, прекарано на двете места, е еднакво?
    Нашите служители са напълно свободни да работят от своите домове, но винаги са добре дошли и във фирмените офиси. Истината е, че още миналата пролет се оформи едно доста стабилно ядро от хора, които предпочитат да работят в офиса. Разбираемо е – има нещо в директната комуникация лице в лице, което трудно може да бъде заменено от онлайн срещи в Teams.

    Наложи ли се трайно хибридният модел на работа след почти една година пандемия?
    За момента хибридният модел е най-логичният, особено за ИТ сектора, където бе познат и преди пандемията и се приложи в пълна сила през март без особени сътресения. След близо година обаче вече се забелязват и някои проблеми с ефективността, фокуса, мотивацията, както и с процеса на въвеждане на нови колеги и/или нови проекти.

    Изгубихме ли офиса завинаги, или той просто ще приеме по-различна форма?
    Както вече бе казано много пъти от мен, както и от други колеги – „слуховете за кончината на офиса са силно преувеличени“. Дори и в настоящия момент отговарям на тези въпроси от моята стая в централата на „Немечек България“. Само за пет минути пред очите ми преминават десетки колеги, които спокойно можеха да са вкъщи или на вилата си. Те обаче са тук и причините са специфичната работна атмосфера и взаимоотношенията в нашата компания, които превръщат работата в нещо повече от стоене пред клавиатурата от 9 до 6.

    По Ваша оценка как се отрази пандемията на ИТ сектора като цяло?
    Различно. Най-тежко бяха засегнати компаниите, разработващи софтуерни продукти за почти неработещи днес сектори като туризъм, авиотранспорт, хотелиерство и др. На ИТ компаниите, разработващи решения в сферата на дигитализацията на работните процеси, документацията, улесняването на екипната колаборация, пандемията не повлия негативно.

    Казвате, че всяка криза е бизнес възможност. Каква възможност бе пандемията през 2020 за „Немечек България“?
    Сякаш най-голямата възможност, която ни предложи кризата, бе осъзнаването от страна и на бизнеса, и на обществото като цяло, че дигитализацията е задължителна. Че тя не може да бъде отлагана, че за нея не може да се говори в бъдеще време – тя е нужна сега, веднага. Защото често тя е причината една компания да не фалира, да се справя с предизвикателствата и дори да излиза по-силна от тях.

    Съобщихте, че ще увеличите екипите си в София, Пловдив и Варна заради работата с WorkForce, а заради нови проекти общото увеличение на специалисти, което планирате е 15%. Какво предстои на „Немечек България“ тази година?
    Екипите ни се увеличават не само заради партньорството ни с WorkForce Software. То е изключително важно и интересно, но всъщност ние работим отлично и с дългогодишните ни партньори DocuWare, Bluebeam, Vectorworks, Bosch Automotive. Действаме и по няколко нови проекта на наши познати партньори. Например Юрген Бифар – основател и вече бивш президент на DocuWare, стартира нова компания в сферата на е-образованието, разчитайки изцяло на нашата технологична подкрепа. С други думи – работата не намалява, амбициите ни са все по-големи, затова имаме нужда от още и още мотивирани колеги.

    Как планирате да се осъществят ежегодните работилници, програми и инициативи за ученици и студенти тази година? Пандемията ще „измести“ ли и тях в дигитална среда?
    Работата ни с ученици и студенти не спря дори в най-трудните месеци на 2020. Няма да я прекратим и тази година. Напротив – освен обичайните ни работилници и инициативи, за първи път се включихме и в програма за дуално обучение за ученици в 11. и 12. клас – това им дава възможност да прекарат няколко дни всяка седмица в работна офисна среда и няколко дни в тяхната гимназия. Иска ни се да провеждаме повече присъствени инициативи, но когато това е невъзможно – осъществяваме ги и дистанционно. Това вече доказано работи.

    Как очаквате да протече 2021 г. за ИТ сектора?
    Повече проекти и цялостен ръст. Отново ще си спестя твърде оптимистичните прогнози, но няма и причина за песимизъм.

    Ако пандемията приключи утре, какво би се променило (за компанията, за сектора, за Вас лично)?
    Нямам нереалистични очаквания, че нещата ще приключат изведнъж – още утре. Затова ще продължим да се учим да работим в новите реалности, да подобряваме процесите и себе си. А когато стане възможно – с удоволствие ще се върна към пътуванията, които преди бяха много голяма част от бизнес ежедневието ми.
    Липсват ми срещите лице в лице – както с бизнес партньорите ни, така и с колегите. Надявам се да имаме възможност скоро да върнем тази нормалност и да работим още по-спокойно и усмихнато, да преодоляваме други предизвикателства и да прекарваме повече време физически заедно.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Немечек в JOBS.bg тук 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    Президентът връчи мандат за съставяне на правителство на Асен Василев
    Започва да тече 7-дневен срок за формиране на състав на правителство
    преди 19 часа
    Над 17 000 ученици и учители заминават на безплатна почивка
    Децата и ръководителите им ще могат да отдъхват в планински или морски курорт през юли и август
    преди 20 часа
    Петков: България вече има алтернативно трасе за газ
    Другата седмица с гръцкия министър-председател ще дадем старт на газовата връзка с Гърция, обяви премиерът
    преди 20 часа
    Е-адресна регистрация вече в цяла София
    Всички райони вече работят успешно със системата
    преди 22 часа
    ЕС въвежда по-строги регулации за трансфер на криптовалути
    Целта е крипто платформите да проверяват самоличността на клиентите си, за да се ограничат рисковете от изпиране на пари и финансиране на тероризма
    преди 1 ден
    Украйна започна да изнася ток за ЕС
    Това ще позволи на Украйна да генерира повече приходи, а ЕС ще получава допълнителна електроенергия на достъпни цени