953 милиона потребители ползват смартфони, а над 6 милиарда притежават мобилен телефон
Водещият анализатор от Kleiner Perkins Caufield & Byers Мери Мийкър подчерта потенциала за развитие на мобилната реклама в последния си доклад за тенденциите в Интернет, представен по време на конференцията AllThingsD D10. Докладът също показва, че основно развиващите се държави ще движат растежа на интернет пазара, като само в Китай интернет потребителите са се увеличили с 215 милиона между 2008 и 2011 година, съобщава New York Times.
Ръстът при мобилните комуникации е впечатляващ (953 милиона потребители на смартфони и 6.1 милиарда потребители на мобилни телефони), което очертава добри перспективи за монетизиране на мобилната реклама, но процесът може да отнеме известно време, смята Мийкър.
Проучване на InMobi, най-голямата независима мрежа за мобилна реклама в света, цитирано от Reuters, показва, че мобилните устройства изпреварват телевизията по отношение на потребление на медийно съдържание – 25% срещу 22%. В същото време обаче, само около 2% от световните бюджети за реклама, които достигат близо половин трилион долара годишно, се отделят за мобилна реклама. За сравнение телевизиите привличат около 40%.
Рекламните агенции и мобилните оператори се надяват, че бързата пенетрация на смартфони и таблети сред потребителите ще създаде нови възможности за мобилната реклама, коментират от Reuters. По-големите екрани, по-бързият интернет и по-мощните процесори са предпоставка за увеличено потребление на този вид реклама.
Големите медии също залагат на потенциала на мобилната реклама за увеличаване на приходите си. Google е удвоил приходите си от мобилна реклама за една година, достигайки $2.5 милиарда, съобщава Reuters. Facebook пък тепърва ще развива този канал, залагайки на т.нар. „спонсорирани статии” от компаниите, които ще се появяват в основния потребителски фийд с новини, коментира Forbes. Facebook се ползва през мобилни устройства от над 78 милиона уникални потребители според comScore (март 2012). Ако компанията успее да привлече 25% дял от мобилната реклама до 2016 година (eMarketer изчислява обема на пазара в САЩ на $2.61 милиарда до края на 2012 и $10.8 милиарда до 2016), то Facebook би прибавил близо $2.7 милиарда към приходите си, изчислява Forbes.