четвъртък, 29 февруари 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1498 прочитания

    Spark ще се възстанови напълно от ефекта на коронавируса до месец

    Това заяви пред Economy.bg изпълнителният директор на компанията Стефан Спасов
    11 юни 2020, 08:26 a+ a- a

     

    Мерките за ограничаване разпространението на коронавируса както по света, така и у нас, се отразиха негативно на голяма част от бизнесите. Свързахме се със Стефан Спасов, главен изпълнителен директор на Spark, компания за споделена електромобилност, за да ни разкаже как се отрази коронакризата на неговия бизнес и да ни разкаже повече за Eldrive, компанията, която се занимава с изграждане на инфраструктура от зарядни станции за електромобили в страната.

    Как се отрази пандемията на услугата Spark?
    Ами вижте, когато бяхме в една обстановка, в която хората бяха почти под ключ и бяха почти заплашвани от това да излизат на улицата, те бяха силно уплашени по съвсем разбираеми причини – имаше твърде малко информация, говоря в световен мащаб, какво представлява този вирус, какви може да са неговите последствия и т.н. Хората се уплашиха с право и разбира се това няма как да не афектира всяка една услуга без значение дали говорим за споделена мобилност, за таксиметрова услуга или каквато и да е от този характер. Тя неизбежно бива афектирана и особено rent-a-car услугите, които са силно зависими от туризма. За щастие Spark е изцяло независим от туризма като сегмент. Така че при нас – да, действително имаше сериозен спад в краткосрочен план по време на извънредното положение, но сега вече след неговата отмяна, след поеапната нормализация на живота виждаме и сравнително бързо възстановяване в търсенето на услуга от тип като нашата, което доста ни радва. Вярваме, че в рамките на може би месец от сега най-вероятно ще се възстановим напълно от ефекта на коронавирус, което доста ни радва.

    Хората не ги е страх да ползват общ автомобил?
    Вижте аз не разбирам защо хората трябва да ги е страх. Истината е, че досега не съм чул някой да се е разболял от коронавирус от автомобил, чувам само човек да се разболява от човек. Така че истината е, че услуга като нашата е чудесна алтернатива на това да предоставим форма на публичен транспорт в изолирана среда, която вие не трябва да делите било с друг шофьор или друг пътник. Това разбира се е ваше решение, ако искате да делите този транспорт с някой друг, но това вече е ваше лично решение, никой няма да ви накара насила. Така че тази алтернатива, както казах, тя е чудесна за хората, които се притесняват в момента както да ползват градски транспорт, таксита, лични автомобили и каквото и да е. Макар че личният автомобил в този смисъл би трябвало да им е най-сигурен, но пък не всеки притежава личен автомобил и финансово, както казах, не е толкова изгодно. Разбира се винаги аргументът е „ОК, но ако в крайна сметка преди мен някой се е возил, преносител на вируса, това като цяло застрашава и моето здраве“. Един човек, който спазва принципно хигиена, той няма да се зарази както от нашата кола, така и от всяка една дръжка, която пипне в неговото пребиваване дали в сградата, в която живее, дали в офиса му и т.н. А за човек, който не спазва хигиена, принципно, той ще хване вируса потенциално отвсякъде. Ако ще нашите коли да са 99,9% чисти от какъвто и да е тип вирус, той ще го хване някъде другаде. Това ви го разказвам, защото, когато влезете в една подобна кола, спазвайки една елементарна хигиена, подобен риск, лично за мен ми се струва изцяло неоснователен. Рискът е, ако някой седи до вас и ви говори в лицето или ви кашля в лицето и т.н. Но както казах коли не заразяват хора, хора заразяват хора. Това, което правим разбира се е, че на много по-чести и къси интервали колите биват сервизирани изцяло и дезинфекцирани, но оттам нататък ние не можем да отнемем личната отговорност на всеки ползвател от хигиенна гледна точка. Доколкото тя е спазена по един крайно елементарен принцип, не виждаме къде е рискът.

    Очаквайте интервюто с г-н Спасов за Eldrive и перспективите за електромобилността у нас.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Проучване: Лихвите за покупка на жилище у нас вероятно ще останат ниски, а тези за бизнес имоти - по-високи
    Приемането ни в Шенген и еврозоната са предпоставки за засилване на интереса на чуждестранни инвеститори към България, сочи анализ на Colliers
    преди 2 часа
    ЕП подкрепи плановете за европейски цифров портфейл
    Новата рамка за цифрова идентичност ще предостави на гражданите на ЕС трансграничен цифров достъп до ключови обществени услуги
    преди 8 часа
    ОББ и ЕИБ със споразумение за гаранции по нови кредити за предприятия с персонал до 3000 души
    ОББ има 3 активни споразумения с ЕИБ и ЕИФ, по които може да отпусне нови кредити на обща стойност до 2 млрд. лв.
    преди 1 ден
    Шотев: Рекордни са инвестициите у нас за 2023
    Те отчитат ръст от 28% спрямо 2022
    преди 1 ден
    Световната банка инвестира 150 млн. евро в AG Capital
    Средствата ще подкрепят проекти на Lion's Head в България и Румъния