петък, 08 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    19174 прочитания

    Как протича интервю за работа в DataArt България?

    Повече за процеса и как да се подготвим, разказва Лиляна Халембакова, HR мениджър в DataArt България
    22 февруари 2018, 11:47 a+ a- a

    Лиляна Халембакова, HR мениджър в DataArt България

    DataArt е международна консултантска компания в областта на технологиите, която проектира, разработва и поддържа индивидуални софтуерни решения, даващи възможност на клиентите да развиват своята дейност. Екипите на DataArt създават нови продукти и модернизират сложни системи в различни сфери като телекомуникациите, финансовата индустрия, здравеопазването, туризма, медиите, хазарт и гейминг, IoT и др.

    DataArt е спечелила доверието на някои от водещите световни компании, включително Nasdaq, S&P, oneworld Alliance, Ocado, ArtNet, Betfair и Skyscanner и други.

    Какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа и как да се представим успешно, споделя Лиляна Халембакова, HR мениджър в DataArt България.

    Име: DataArt
    Сектор: Софтуер, ИТ, Технологии
    Създадена: 1997 г.
    В България е от: 2017 г.
    Брой служители глобално: 2500
    В България: 30 души
    Офис в България: офис в гр. София, бул. Тодор Александров 28

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    Глобално в DataArt работят над 2500 човека. В офиса ни в София към момента сме 30 души. Компанията има офиси в 20 различни локации по света, позиционирани в САЩ, Европа и Латинска Америка.

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Нашият екип разработва, проектира и поддържа софтуерни решения за огромен брой клиенти от различни индустрии. Поради тази причина има доста голямо разнообразие от отворени позиции, за които търсим хора. Вакантните места са както за програмисти, така и за QA инженери, бизнес анализатори и мениджъри по различните проекти. 

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Интервюто в DataArt обикновено се провежда в няколко етапа. В първоначалния разговор HR мениджърът представя на кандидата подробности за DataArt, а кандидатът има възможност да зададе своите въпроси. След това оценяваме способността му да общува на английски език, тъй като той е основен за компанията ни. Провеждаме и техническо интервю, което може да бъде комбинирано с тест с практическа насоченост. В някои случаи се провежда и събеседване с представителите на екипа на съответния проект.

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    В DataArt имаме плоска структура без силно изразена йерархия. Ето защо в повечето случаи процедурата е опростена и кандидатите ни разговарят единствено с мениджъра на конкретен проект. 

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    В стремежа си да спестим време на нашите кандидати, съчетаваме HR срещата с техническото интервю. Общата им продължителност е между час и половина и два часа.

    Цялостният процес на подбор – от първоначалния контакт с кандидата до отправяне на оферта, в повечето случаи отнема между една и две седмици. 

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Интервюто е двустранен процес, затова е добре, когато кандидатът активно участва в него - да задава въпроси и да споделя своя опит и очаквания. По този начин може да преценим взаимно дали той/тя би се вписал в нашата работна среда и екип.  

    Винаги прави добро впечатление, когато кандидатът покаже заинтересованост и желание за дългосрочно развитие в компанията.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Не толерираме лошо възпитание и арогантно поведение. Негативно впечатление кандидатът може да остави и когато е краен в изказа и преценките си. 

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Обсъждането на финансовото възнаграждение отдавна не е тема табу за ИТ сферата. Дискутирането му на по-ранен етап е полезно и за двете страни. Вероятността кандидатите да бъдат удовлетворени от крайната оферта е по-голяма, когато предварително са споделили своите очаквания.

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Организираме стажантски програми няколко пъти годишно. В края на миналата година успешно приключи първата подобна инициатива – QA School - училище по софтуерно тестване, организирано от DataArt, в което начинаещи специалисти и ентусиасти могат да се обучават безплатно. Най-добре представилият се участник в миналогодишното издание вече е част от екипа на DataArt. Поради големия интерес планираме отново стажантска програма, която се очаква да започне по-късно тази година. Условията за участие са добро владеене на английски език и желание за развитие в ИТ сфера.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Конкуренцията обикновено е за стажантските програми и позициите, които изискват по-малък практически опит. В тези случаи наблягаме основно на мотивацията, която кандидатите показват по време на целия процес, както и на възможността им да се адаптират към работната среда в офиса.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Винаги по-голямо предизвикателство представляват позициите, които изискват дългогодишен опит или познания в специфична и не чак толкова популярна технология. Все пак хубавото е, че в България все още има квалифицирани кадри, така че дори и за подобни позиции могат да се открият правилните кандидати.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Важно е да знаят, че ги назначаваме, за да бъдат дългосрочно част от екипа ни, а не да работят само по конкретен проект. Микромениджмънтът и строгата йерархия са нещо, което не е типично за DataArt, ето защо е важно кандидатът да умее да работи ефективно в подобна среда. При нас съществува възможност за гъвкаво работно време, също така често организираме различни лекции, семинари, уебинари и конференции с цел обмен на опит и знания.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?  
    Липсата на стриктна йерархия, за която споменах, позволява на колегите да общуват директно с нашите клиенти и да предлагат различни решения. Всеки сам определя посоката си на развитие - в рамките на компанията нашите софтуерни специалисти могат да сменят не само проектите, по които работят, но и технологиите. Служителите ни ползват допълнително здравно осигуряване, допълнителни дни годишен отпуск, както и възможност за релокация – например, за известно време или за постоянно да работят от офис в друга държава.

    Вижте още:

    Любимият въпрос на интервю за работа на Любомира Атанасова, DataArt България

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на DataArt Europe Ltd в JOBS.bg тук

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Технологичната компания с български корени DIGITALL инвестира над 1 млн. евро в AI
    Фирмата засилва стратегическо партньорство с водещата AI платформа за бизнес трансформация ServiceNow
    преди 3 часа
    Българската предприемаческа организация организира "Hall of Fame"
    Пилотното издание на Залата на славата на BESCO ще се състои на 11 ноември
    преди 7 часа
    Nissan съкращава 9000 души
    Компанията намалява и производството заради слаби продажби в САЩ и Китай
    преди 8 часа
    Износът на Китай с най-бърз темп на увеличение от 2 години насам
    През октомври показателят отбеляза близо 13% ръст
    преди 1 ден
    Банката на Англия отново намали лихвените проценти
    Намаления за в бъдеще ще са постепенни
    преди 1 ден
    Канада с мерки за ограничаване на емисиите от добив на нефт и газ
    Новите правила трябва да влязат в сила през 2030 г.