неделя, 01 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12026 прочитания

    Ираван Хира: България е един от приоритетите за Hewlett Packard Enterprisе

    Генералният директор на Hewlett Packard Enterprisе България и Hewlett Packard Global Delivery Center България пред Economy.bg
    01 декември 2015, 10:18 a+ a- a

    От началото на ноември една от емблематичните компании в Силициевата долина вече не съществува в познатия ни вид. Hewlett Packard официално се раздели на две компании. На пазара вече са дружествата HP Inc и Hewlett Packard Enterprise. Първото поема бизнеса с персонални компютри и принтери, а второто ще се ориентира към сървърите, сториджа, софтуера и мрежовото оборудване. HP Inc ще бъде ръководена от Дион Уайслер, досегашен вицепрезидент на компанията. Hewlett Packard Enterprise остава под ръководството на Мег Уитман.
    Според анализатори мащабното преструктуриране ще укрепи новите компании, които впоследствие могат да станат атрактивна цел за придобиване.
    Само преди месец Мег Уитман обяви значителни съкращения на персонала. Работната сила на Hewlett Packard Enterprise ще бъде свита с 33 хил. души. През последните три години Hewlett Packard вече осъществи съкращения на персонала си с 54 хил. души.
    Преди разделянето HP имаше около 300 хил. служители по света, като в България броят им надхвърляше 3800 души.

    Как ще се отрази разделянето на компанията на бизнеса й в България и ще има ли съкращения и у нас Economy.bg попита Ираван Хира, генерален директор Hewlett Packard Enterprisе България и Hewlett Packard Global Delivery Center България.

    Кой е Ираван Хира?
    Как новите технологии трансформират бизнеса?

    Г-н Хира, според неотдавнашно проучване на Forbes Insights/KPMG 93% от американските корпорации се намират в процес на трансформация. Промяната е новата нормалност, установява изследването. Какво според Вас стои в основата на трансформацията – днешното динамично време или по-скоро вътрешни фактори?
    Всяко общество си има свой двигател на промените. Нашето поколение има удоволствието катализаторът на такива промени да бъдат технологиите. Те дават възможност границите да падат, а светът да става все по-малък и все по-бърз. Навлизането на технологиите дава възможност идеите да се осъществяват много по-бързо. В компанията ние наричаме тази тенденция „икономика на идеите”. Днес възможността идеята да се превърне бързо в продукт, в ново решение или в нов бизнес се оказва изключително важна за успеха на всяко ново начинание. Точно технологиите дават възможност идеята бързо да се материализира.

    Новите технологии дават възможност на малките компании да имат достъп до ресурси, които традиционно са имали най-големите. Ще дам пример с Uber. Това е компания, която няма собствен автопарк и собствени шофьори, но на базата на технологиите успяват да изградят своя бизнес модел. Същевременно традиционните компании с голям капитал и ресурс не могат да се справят с тях. Единственото предимство на Uber е, че успява бързо да превърне идеята в продукт. Оттук идва необходимостта компаниите да се трансформират. Не че таксиметровите компании не са имали същото това време, но те са разчитали на стари технологии като радиочестотите, без да осъзнават, че и потребителските нагласи са се променили. Такъв пример е и Airbnb. Във всяка област има подобна тенденция. Големите компании макар и със сериозни инвестиции, не са толкова готови за гъвкавост и движение. Докато малките стартъп компании веднага се възползват от тези нови технологии. Това предизвиква трансформацията. За да може един бизнес да оцелее, той трябва да се пригоди към новия начин на правене на бизнес и новия начин на комуникиране с клиентите. Това диктува трансформациите. Компаниите могат да останат успешни, ако могат да се трансформират. В противен случай конкурентите се възползват, като обикновено това не са традиционните компании, а са по-скоро малки стартиращи бизнеси.

    Какво стои в основата на трансформацията на HP?

    HP също преминава през една от най-големите трансформации в историята си. Какво стои в основата на този процес?
    В основата стои фактът, че светът се променя и потребителите и бизнесът вече имат други потребности. Този процес на трансформация не е започнал сега. Той тече вече няколко години. От днешна гледна точка можем да разпределим задачите в четири направления. От една страна, имаме трансформация от традиционните инфраструктури към т.нар. „хибридни”, от т.нар. „фрагментиран” модел, в който всеки разчита само на собствени ресурси, без да споделя, към модел, в който бизнесът и организациите могат да споделят ресурси помежду си. Това е трансформация на ниво инфраструктури.
    Най-големият актив на бизнеса е информацията, а тя вече е цифрова. За да можем да опазим този актив е важно правилно да съхраняваме и защитаваме информацията от нерегламентиран достъп. Така че второто ни направление е да предоставяме решения и продукти, които защитават този актив.
    Видяхме, че бизнесът не е подготвен да ползва информацията, като я анализира в опит да разбере какво да промени, къде е таргет групата, кои са новите му клиенти, какъв подход трябва да използва за тях. А информацията е налична. Така че третото направление, в което се фокусираме, е да даваме възможност на бизнеса да се възползва от тази информация, като му предлагаме строго специфични решения. И не на последно място, работим в посока създаване на възможности, за да може бизнесът да върши своята работа отвсякъде по всяко време по надежден и сигурен начин. Защото работните места вече не са фиксирани. Работното място може да бъде навсякъде. С мобилните устройства ние можем да сме ефективни навсякъде – и на път, и у дома.
    Това е трансформацията, в която ние вървим, за да може максимално адекватно да отговорим на нуждите на клиентите.

    Защо HP заложи на разделянето на компанията?

    HP се разделя на две в момент, когато други технологични гиганти като Dell се консолидират и придобиват нови компании. Защо HP заложи на тази стъпка?
    Като всеки бизнес и ние сме минавали през различни етапи. Имало е етапи на придобиване на компании, но има и етапи на разделяне. Това, което анонсирахме преди повече от година и което вече е факт, а именно разделянето на бизнеса ни на две отделни компании – HP Inc и Hewlett Packard Enterprisе, до голямя степен беше продиктувано от желанието ни да бъдем адекватни на потребностите на нашите клиенти. Основната цел е да бъдем фокусирани към правилните клиенти. Това е един от двигателите на разделянето.
    Има значение и факторът инвестиции. При една по-голяма компания обикновено инвестициите в т.нар. „развойни дейности” се разпиляват малко или се губи фокусът. Когато имаш ясен фокус, знаеш много добре от какво има нужда пазарът и съответно колко да инвестираш. Така че промяната ще донесе не само фокусиране, но и предлагане на много адекватни решения и продукти на пазара. Разделянето ще ни направи много по-гъвкави, по-бързи и много по-адекватни на промените. За да бъдем устойчиви във времена, когато промяната е устойчива, трябва да бъдем максимално гъвкави и „олекотени”.

    Много анализатори считат, че решението ще направи компанията по-лесна за придобиване в дългосрочен план. Вашият коментар?
    В момента нямам информация дали компанията се готви за придобивания или обратното. В началото на годината компанията ни придоби един от водещите доставчици на мрежови решения Aruba Networks. Това е световният лидер в предоставянето на мобилна свързаност. Сделката беше за над 3 млрд. долара и беше анонсирана в средата на тази година. Идеята е да надстроим нашите решения в тази посока.

    Кое ще е най-голямото предизвикателство за успешната трансформация на HP?
    Важно е трансформацията да продължи. На 1 ноември дадохме официалния старт на двете компании и в глобален, и в локален мащаб. Първата крачка вече е направена. Трансформацията е едно пътешествие, което ще има своите силни и позитивни моменти, но и ще има моменти на трудности. За мен най-важното е да поддържаме този курс на устойчива трансформация и промяна.

    Как разделянето на HP се осъществява на местно ниво?

    Как разделянето на HP на глобално ниво ще се отрази на бизнеса на компанията в България?
    Отдавна България не може да бъде самостоятелен остров. Нещата, които се случват на глобално ниво в икономически и политически план, много бързо идват и в България. Водещите тенденции, които наблюдаваме в глобален мащаб, рано или късно идват и у нас. Тенденциите на трансформация в глобалния бизнес ги виждаме и в България. Историята на Uber е много показателна за това. Само преди месеци имахме същите дебати в София, както и в Сан Франциско. По същия начин не мога да деля локалното от глобалното. Тенденциите рефлектират и в България.

    Ще видим ли същото разделение на компанията и у нас?
    Да, то вече е факт. От 1 ноември в България имаме официално две дружества - HP Inc Bulgaria и Hewlett Packard Enterprisе Bulgaria.

    Разделението на същия принцип ли е, както на глобално ниво?
    Абсолютно на същия принцип. Просто стават две различни компании. Начинът, по който ще оперират на глобално ниво, ще бъде приложен и на локално ниво.
    В Hewlett Packard Enterprisе остават сървърите, системите за съхраняване на данни и мрежовите устройства. В Hewlett Packard Enterprisе остава и софтуерът за управление на цялата тази инфраструктура. Тук са и услугите по поддръжка и внедряване на различни технологични решения, а също и аутсорсингът. Така че аутсорсинг направлението и изнесените услуги в България остават в Hewlett Packard Enterprisе.

    Ще има ли разделение чисто физически като офиси?
    Ние вече сме отделни дружества, така че HP Inc Bulgaria и Hewlett Packard Enterprisе Bulgaria съответно имат отделни офиси, отделни екипи. Общото е, че имаме обща 75-годишна история, която започва от гаража в Пало Алто. Имаме обща история, но оттук нататък имаме две компании, които тръгват по свой път самостоятелно.

    Ще има ли съкращения на персонал и у нас?

    Трансформацията на компанията върви успоредно и с оптимизиране на персонала. Ще има ли оптимизиране и в България?
    Нямаме засега някаква индикация. Но глобалните тенденции обикновено имат и локално отражение. За да може да бъде успешна една организация, трябва да може да се трансформира цялата. Не мога да коментирам по какъв начин на този етап може да има отражение върху дружеството тук. Но следваме тенденцията на трансформация да бъдем максимално гъвкави и адекватни, за да предлагаме точните решения на клиентите ни.

    Колко служители в България ще преминат към HP Inc Bulgaria и съответно Hewlett Packard Enterprisе Bulgaria?
    Запазили сме пропорцията такава, каквато е била и преди. Само че тогава хората бяха част от различни отдели.

    Как служителите на компанията в България приемат промяната?
    Много положително и много ентусиазирано. Като мениджмънт бяхме приятно изненадани от ентусиазма и енергията, с която се прие промяната. Имахме официално мероприятие, с което анонсирахме разделянето и отбелязахме създаването на новата компания Hewlett Packard Enterprisе. Усещането е, че стартираме нова компания. Не всеки ден имаме възможност да създадем нова компания, която моментално да попадне в топ 50 Fortune компании.

    Значи служителите не са притеснени от неизвестното, което носи промяната?
    Не, мисля, че хората по-скоро приемат промяната като нещо нормално в процеса на развитие. Промяната се приема добре. Предизвикателства се разглеждат като възможности. Защото точно в един такъв момент пред нас се откриват възможности. Ако успеем да преосмислим въпросните предизвикателства, да видим как можем да се възползваме, тогава служителите ще могат да вложат енергията и силата си и да допринесат за успеха на компанията.

    Какво ще се случи с HR центъра на HP за EMEA, базиран у нас?
    Hewlett Packard Enterprisе е много доволна от това, което ние показваме тук на локално ниво. Енергията в нашите служители, начинът, по който те работят и решават проблеми, е на световно ниво. Това е много силен знак. Не само HR хъбът на EMEA, но повечето бизнеси при нас наистина успяват да се представят на световно ниво. Нямам притеснения за някакви сътресения. Надявам се да имаме възможност да показваме и да се доказваме още повече.

    Ще се отрази ли разделянето на евентуални планове за бъдещи инвестиции в България?
    България за Hewlett Packard Enterprisе и за HP Inc е един от приоритетите. Догодина ще празнуваме 10 години от откриването на Global Delivery Center тук. През тези 10 години ние бяхме в основата на израстването на ИТ бранша в България. България показва много добри резултати. Не е тайна, че като всеки бизнес в ИТ бранша имаме предизвикателства, свързани с намирането на работна ръка, разминаването между образователната система и нуждите на бизнеса. Нещата не могат да се решат от днес за утре с магическа пръчка. Виждаме, че държавата прави необходимите стъпки в тази посока. Аз съм положително настроен.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    29 ноември 2024, 16:26
    ЕК прие предварителна оценка на искането на Република България за второто плащане по ПВУ
    Към настоящия момент 8 етапа и 1 цел не са изпълнени в задоволителна степен, което може да доведе до спиране на цялата сума по плащането
    29 ноември 2024, 16:15
    Австралия забрани социалните мрежи за всички под 16-годишна възраст
    Не е ясно точно кои социални мрежи влизат в обхвата на закона, нито как точно ще бъде приложен той
    29 ноември 2024, 14:02
    Недостигът на кадри остава проблем в електроиндустрията и през 2024
    Българската асоциация на електротехниката и електрониката предлага четири мерки
    29 ноември 2024, 13:10
    СОФ Кънект ще си партнира с глобалния технологичен лидер SITA
    На летище София ще бъде внедрена авангардна система за управление на операциите
    29 ноември 2024, 12:59
    БНБ очаква 1,9% инфлация в края на годината
    Централната банка прогнозира ускоряване растежа на икономиката