четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2179 прочитания

    Николай Вълканов е новият CEO на Сдружението за модерна търговия

    Той поема позицията от Йордан Матеев, който представляваше организацията от 2013 до 2021
    18 май 2021, 09:40 a+ a- a

    Николай Вълканов е новият изпълнителен директор на Сдружението за модерна търговия (СМТ). Той поема позицията от Йордан Матеев, който представляваше организацията от 2013 до 2021.

    Сред най-големите успехи на сдружението през този период беше утвърждаването на СМТ като „гласът“ на българския ритейл сектор и като важен фактор при защита на интересите на всички участници във веригата на доставки - производители, търговци и клиенти. През последните 8 години благодарение на усилията на членовете на СМТ и на Йордан Матеев бяха парирани редица опити за свръхрегулации, ценови контрол и ограничаване на свободната търговия, свободното договаряне и свободният избор в модерната търговия и бизнеса като цяло. В основата на тези успехи до много голяма степен беше неуморната работа на Йордан Матеев, която беше оценена високо и получи признанието и благодарността на всички членове на СМТ.

    Във връзка с предаването на поста на Николай Вълканов Йордан Матеев заяви: „В Сдружението за модерна търговия имах щастието да работя с невероятни хора, професионалисти и бизнес лидери, от които научих много. Силно съм удовлетворен от успехите, които постигнахме заедно в една доста предизвикателна среда. Предстои още много работа, тъй като целите на СМТ са изключително амбициозни. Убеден съм, че с Николай Вълканов начело сдружението е в добри ръце и ще продължи да допринася за подобряване на средата за търговия и бизнес в България.“

    Новият изпълнителен директор на СМТ се ангажира да надгради над постигнатите резултати и определи за свои приоритети допълнителното развитие на партньорството между търговските вериги и българските производители, подобряване на бизнес климата в страната в активен диалог с институциите и разширяване на сдружението с нови членове. В тази връзка той заяви: „За мен тази позиция е изключителна възможност да допринеса с опита и знанията си за развитието на търговските отношения в страната. Опирам се на разбирането, че трябва да се работи в постоянен диалог, с аргументи и стремеж към партньорство. Целта ми е да постигнем още по-активно сътрудничество между различните звена от веригата производител-търговец-потребител и администрацията. Вярвам, че всички имаме една цел - да живеем в просперираща България.“

    Специално място в работата на Николай Вълканов ще заеме по-нататъшното развитие на партньорските взаимоотношенията между веригите за търговия с хранителни стоки и българските производители, което е сред най-важните приоритети за СМТ. За постигането на тази цел изпълнителният директор на сдружението ще прилага задълбочените си познания и опит в земеделския сектор. Той е основател и управител на неправителствената организация „ИнтелиАгро“, която ще продължи да ръководи.

    Тя има за цел подпомагане развитието на устойчив и конкурентоспособен агробизнес в страната. В периода 2012-2014 година е управлявал проекта "Икономически анализ на селското стопанство" към Института за пазарна икономика. От 2018 Николай Вълканов е и организатор на форума за търговия с плодове и зеленчуци InteliFresh, който създава условия за диалог и трайно партньорство за всички пазарни участници – фермери, търговци, доставчици на технологии и услуги и потребители. Между 2011-2015 Вълканов е анализирал ритейл сектора в страната за международната компания PMR Publications. Бил е и бизнес консултант в консултантската компания SEERC и журналист във вестник „Капитал“.

    Николай Вълканов е завършил специалност "Европеистика" в СУ "Св. Климент Охридски" с профили "Икономика" и "Право". Преминал е обучения по „Производство на плодове и след-беритбена заготовка“ и „Зеленчукопроизводство и овощарство“ към Центъра по агробизнес на Калифорнийския държавен университет в рамките на програмата „Кохран“.

    Сдружението за модерна търговия, което вече ще бъде представлявано от Вълканов, обединява 12 от водещите ритейлъри в България: "Билла България”, „Ван Холдинг“ ("Фантастико"), „Дайхман търговия с обувки", "дм България", “Доверие - Брико” ("Мосю Бриколаж"), „ИКЕА – България“, "Кауфланд България” , "Лидл България”, “Максима България” ("Т MARKET"), „ПЕПКО България“, "ПроМаркет" и "Хиполенд".

    Сред основните цели на СМТ са подобряване на условията за търговия и бизнес в страната, осигуряване на висока конкуренция на пазара и подкрепа за растежа, модернизацията и развитието на търговския отрасъл от българската икономика.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 2 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 3 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 19 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 20 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 20 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място